Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Min poäng kvarstår.
Att alla säger att de uppfattade LOP+GM som 1 sällskap är felaktigt.
Det motsägs ju (precis som du själv stipulerar) tex av IM och LP.
Tolka IM?
Han vill ju ha sin gärningsman till att vänta in paret utanför Dekorima för att gå fram och dra av 2 skott och försvinna. Jag har väldigt svårt att förena det med ett mötesscenario av något slag.
Och ska man snacka bort LP behöver man som sagt ta ett ganska ordentligt kliv in konspirationsteorins land.
Man måste ha konspirationspåret öppet i ett sådant här fall. Det är av det enda slaget där konspiration faktiskt är ett troligt scenario.
En av två saker har sannolikt hänt. Antingen är det en psykiskt störd yngre man med tidigare våldshistorik, eller konspiration. Det är dom två sannolika möjligheterna. SE-spåret bör räknas som en alternativteori fram tills att det kommer fram bevis som pekar på motsatsen.
Det är också svårt att förena med SE-spåret. Men då låter det som att man inte kan tro något IM säger.
Men om man räknar IM som motsägande genom att säga att han såg en man väntar, så har vi då av de av de fyra oberoende vittnena som har bevittnat hur det var i dekorimahörnan (LP är ej ett sådant), tre som sett vad de upplever var ett sällskap och en som sett, vad han upplever vara, en väntande gm.
Jag säger heller inte att de måste ha rätt. GM kan bara ha gått så nära ett litet tag att de upplevs som ett sällskap. Men det är vad deras vittnesmål är.