2023-02-26, 19:17
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han är ute på Sveavägen innan 23:21 om samtalet är kort..

Då har han 30sek på sig från Entrén till brottsplatsen och då är han långt framme

Då kan man ju också tänka sig att det stödjer att samtalet var just de antagna ca 2 minuterna.

Väktaren uppger en samtalslängd som motsvarar den tid samtalet borde ha tagit för att placera SE på plats när han ser de sakerna han ser på brottsplatsen.

Det är ju ett sammanträffande det.
Väktaren uppskattar inte samtalet till 10 sek, han uppskattar det inte till 5 minuter eller till 10 minuter. Utan just till den tid samtalet borde, enligt tidslinjen, ha tagit.
Citera
2023-02-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Va?

23:20:59 utstämpling. Kommit ut i receptionen 23:21:04 prata 16 sekunder med väktarna - skotten faller.

Källa på att han stämplade ut 23:20:59 tack..
Citera
2023-02-26, 19:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ja, det är så klart hela grejen. Han behöver sopa undan Bohemia. Statsministern är skjuten och han sätter sig i baren. Att han är alkoholist gör det än mer laddat.

Hans cover-up växer fram under natten och morgondagen. Observera att han inte säger nåt om nån jakt efter poliser till väktarna.

Tänk också på att det finns all anledning för honom att tycka det här mörkandet är oskyldigt.

För att spela hjältevittne håller det inte att gå in och lugna nerverna inne på Bohemia några minuter. SE missar ju dessutom när LP ropar ut, så flera vittnen hör, att det var OP som var skjuten när han satt inne på Bohemia. SE får hålla till godo med att höra detta från ett annat vittne och inte kan han titta på den skjutne mannen då han redan ligger inne i ambulansen när SE kommer tillbaka. De andra vittnena tittade en extra gång på OP och konstaterade att det var han redan på gatan.

SE fick hålla till godo med att tycka att gumman var lik Lisbet och att det låg en slemsug kvar på platsen. Det var några viktiga detaljer som SE missade då han besökte Bohemia.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja det gör jag ofta fast jag passerar utstämpling på mitt jobb inget konstigt alls..

Senast i fredags..vår utstämplingstid ligger liksom lite som på Skandia och jag pratade en stund om en fotbollsmatch och efter samtalet så gick jag tillbaka och stämplade ut..ca 10m bakåt..

Jag gjorde det för att tjäna lite komp...

Eg inget konstigt alls..

Jo, eftersom SE inte hade någon övertidsbetalning enligt anställda på Skandia så är det konstigt.

Men inte direkt sympatiskt hur du begår bedrägeri mot din arbetsgivare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Då kan man ju också tänka sig att det stödjer att samtalet var just de antagna ca 2 minuterna.

Väktaren uppger en samtalslängd som motsvarar den tid samtalet borde ha tagit för att placera SE på plats när han ser de sakerna han ser på brottsplatsen.

Det är ju ett sammanträffande det.
Väktaren uppskattar inte samtalet till 10 sek, han uppskattar det inte till 5 minuter eller till 10 minuter. Utan just till den tid samtalet borde, enligt tidslinjen, ha tagit.

Då minns Engström fel trots att han lämnar förhör dagarna efter...

Men väktarna minns rätt fast dom blir förhörda 3mån senare...

Logik på detta...
Citera
2023-02-26, 19:19
Medlem
Citat:
Jo, eftersom SE inte hade någon övertidsbetalning enligt anställda på Skandia så är det konstigt.

Men inte direkt sympatiskt hur du begår bedrägeri mot din arbetsgivare.

Bedrägeri för att jag pratar bort några minuter ...haha..

Okej
Citera
2023-02-26, 19:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han kanske inte hade detta samtal exakt då han skulle hem utan 45min innan ...Han kanske var lite prataugen..

Men han hade ingen övertidsersättning. Varför skulle han gå tillbaka in i Skandia för att stämpla ut efter ett samtal? Finns ingen anledning
Citera
2023-02-26, 19:22
Medlem
Citat:
Men han hade ingen övertidsersättning. Varför skulle han gå tillbaka in i Skandia för att stämpla ut efter ett samtal? Finns ingen anledning

Han kanske inte var helt klar med sitt arbete och därför gick in och jobbade lite till....Eller så jobbade han tills tåget skulle gå..

Varför är det så märkligt att Engström småpratade med väktarna 45min innan han går hem för dagen ?
Citera
2023-02-26, 19:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Då minns Engström fel trots att han lämnar förhör dagarna efter...

Men väktarna minns rätt fast dom blir förhörda 3mån senare...

Logik på detta...

Han har all anledning låtsas att samtalet inte ägt rum. Att kunna påstå han var 10 m ifrån och inte 70...
Citera
2023-02-26, 19:24
Medlem
Citat:
Han har all anledning låtsas att samtalet inte ägt rum. Att kunna påstå han var 10 m ifrån och inte 70...

Ville han vara så viktig och mediakåt kunde han ta chansen när han kom ut från Skandia vid midnatt ...

Den chansen tog han inte därför så har jag svårt att ta in det som enda anledningen till varför han ljuger..
Citera
2023-02-26, 19:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han kanske inte var helt klar med sitt arbete och därför gick in och jobbade lite till....Eller så jobbade han tills tåget skulle gå..

Varför är det så märkligt att Engström småpratade med väktarna 45min innan han går hem för dagen ?

Att ingen av väktarna nämner det? Att du inte har minsta stöd för det?

Och det vi diskuterade nu var alltså att SE pratar med väktarna och sen tar sig in i Skandia enbart för att stämpla ut och sen gå. Inte att han går in till sitt kontor.
Citera
2023-02-26, 19:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ville han vara så viktig och mediakåt kunde han ta chansen när han kom ut från Skandia vid midnatt ...

Den chansen tog han inte därför så har jag svårt att ta in det som enda anledningen till varför han ljuger..

Det fanns ingen media på mordplatsen vid midnatt. Det har vi gått igenom och du har redan förträngt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in