2023-02-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rianabi
Det finns gott om bodybuilders och strongmen som gjort flickvän/fru gravida under tungt användande, att man blir "nollad på spermierna" är objektivt fel, det betyder såklart inte att man inte blir nedstängd, men det är individuellt, många blir helt infertila och en del bibehåller tillräckligt mycket för en graviditet.

Varför skulle man gå på PCT om ens mål endast är tillfällig boost till fertilitet och sen att gå tillbaka till sin TRT behandling? PCT är till för när man går av helt och vill boosta igång sin egen produktion igen, knappast relevant här, att tillfälligt gå av test och en ordentlig HCG dos tills graviditeten är etablerad och sen tillbaka till TRT är mycket mer rimligt.

Haha nej nej. Det finns det inte.
De som gör någon gravid under den tiden har HCG eller clomid samtidigt.
Full PCT eftersom man mår som ett pissråtta av att gå av CT på TRT på endast tex HCG.
Citera
2023-02-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Det är vad jag har använt ! Köpte mitt på PRO-hormoner

Körde tongkat Ali, fedogia agrestis och ren mat

Ska dra igång en tongkat kur enbart då fedogia var väldigt toxiskt för kroppen

Har också läst att fedogia kan vara toxiskt, lite styggt mot njurarna. PM:a gärna sidan du beställde tongkat ifrån.
Tyckte du det gjorde stor skillnad?
Citera
2023-02-26, 15:15
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Har också läst att fedogia kan vara toxiskt, lite styggt mot njurarna. PM:a gärna sidan du beställde tongkat ifrån.
Tyckte du det gjorde stor skillnad?

Det hjälper absolut i min mening , tyckte drt fungerade bättre med fedogia men hare mer problem med magen samtidigt

Enbart tongkat är jag osäker på men ska prova igen inför sommaren
Citera
2023-02-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Haha nej nej. Det finns det inte.
De som gör någon gravid under den tiden har HCG eller clomid samtidigt.
Full PCT eftersom man mår som ett pissråtta av att gå av CT på TRT på endast tex HCG.
Snabbt exempel Laurence Shahlaei, öppen om sitt AAS användande och fick sin fru gravid under tävlings prep, att säga att det inte finns är ren idioti då det tar 5sec att hitta en hög professionella bodybuilders och strongmen som gjort sin partner gravid under fullt användande.
Citera
2023-02-26, 18:08
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Kört trt via läkare i många år, valde för över ett år sedan att avsluta behandlingen då jag int emot bra på något jag får av läkarna

Olika gels
Nebido
Hcg

Högt hb, avtrubbad , sömnproblem , lättirriterad, dålig sömn , kulorna krymper

Nu efter 13 månader ligger jag på 13-14mmol och mår helt ok

Kommer aldrig gå tillbaka men hoppas samtidigt jag ökar till runt 17-20, mådde bättre när jag låg där

Någon som ligger på runt 13 och mår bra av d? Är aningen lågt

Vad hade du innan TRT?
Citera
2023-02-26, 18:22
Medlem
Citat:
Snabbt exempel Laurence Shahlaei, öppen om sitt AAS användande och fick sin fru gravid under tävlings prep, att säga att det inte finns är ren idioti då det tar 5sec att hitta en hög professionella bodybuilders och strongmen som gjort sin partner gravid under fullt användande.

Det går att läsa allt möjligt skitsnack på nätet och tro på det.
Givetvis kan ingen göra någon gravid under blastande med höga doser exogent T utan något som stimulerar bollarna.
Skärpning nu.
Senast redigerad av Sockerflickan 2023-02-26 kl. 18:24.
Citera
2023-02-26, 21:52
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Vad hade du innan TRT?

Jag manipulerade fram så jag hade 0-5mmoL, har dopat mig många år men hade under trt ett uppehåll och landade då på 17 vilket då förmodligen är mitt normala. Helt ok men aningen lågt
Citera
2023-02-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Det går att läsa allt möjligt skitsnack på nätet och tro på det.
Givetvis kan ingen göra någon gravid under blastande med höga doser exogent T utan något som stimulerar bollarna.
Skärpning nu.
Ok så jag har vittnesmål om det från flera källor utan koppling till varandra och negativ motivation till att vara ärliga om det då folk generelt inte behandlas väl när de är ärliga om sitt AAS användande.

Jag har en hög studier som stödjer samma sak, att testosteron stänger ner folk men inte 100% pålitligt.

Ett exempel kommer här:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6305868/

Nedan är relevant sektion.

"testosterone undecanoate (TU) was investigated as a possible form for male contraception. The study found that regular testosterone use for 10 to 12 weeks causes suppression of sperm production, and even azoospermia, albeit inconsistently [24]. Ever since that study, testosterone has undergone extensive clinical trials as a hormonal method of male contraception and many have found testosterone to be efficacious, reversible and safe with minimal short-term side effects [23].

Unfortunately, the contraceptive effect of testosterone is not reliable. This has been proven in multiple studies, including two by the World Health Organization (WHO) Task Force on Methods for the Regulation of Male Fertility [14,15,25]. These two studies found an azoospermia rate of 64% to 75% in 6 months with testosterone enanthate"

Om du nu har något underlag för er åsikt att man ALLTID blir infertil av testosteron användande skulle det vara väldigt intressant att läsa det.

Testosteron har undersökts som ett manligt preventivmedel i över 50 år och konsensus är att det inte är tillräckligt pålitligt för det.

Skärpning nu.
Citera
2023-02-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ok så jag har vittnesmål om det från flera källor utan koppling till varandra och negativ motivation till att vara ärliga om det då folk generelt inte behandlas väl när de är ärliga om sitt AAS användande.

Jag har en hög studier som stödjer samma sak, att testosteron stänger ner folk men inte 100% pålitligt.

Ett exempel kommer här:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6305868/

Nedan är relevant sektion.

"testosterone undecanoate (TU) was investigated as a possible form for male contraception. The study found that regular testosterone use for 10 to 12 weeks causes suppression of sperm production, and even azoospermia, albeit inconsistently [24]. Ever since that study, testosterone has undergone extensive clinical trials as a hormonal method of male contraception and many have found testosterone to be efficacious, reversible and safe with minimal short-term side effects [23].

Unfortunately, the contraceptive effect of testosterone is not reliable. This has been proven in multiple studies, including two by the World Health Organization (WHO) Task Force on Methods for the Regulation of Male Fertility [14,15,25]. These two studies found an azoospermia rate of 64% to 75% in 6 months with testosterone enanthate"

Om du nu har något underlag för er åsikt att man ALLTID blir infertil av testosteron användande skulle det vara väldigt intressant att läsa det.

Testosteron har undersökts som ett manligt preventivmedel i över 50 år och konsensus är att det inte är tillräckligt pålitligt för det.

Skärpning nu.

Denna studie handlar om 10-12 veckors bruk av exogent testosteron...
Det är alltid lite individellt hur lång tid det tar innan total shutdown av hela funktionen men det sker alltid.
Citera
2023-02-27, 14:11
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Jag manipulerade fram så jag hade 0-5mmoL, har dopat mig många år men hade under trt ett uppehåll och landade då på 17 vilket då förmodligen är mitt normala. Helt ok men aningen lågt

Då är vi i ungefär samma situation. Jag försöker också komma tillbaka till en hyfsat bra nmol-nivå efter många års AAS-användande & TRT.

13-14 känns lite för lågt, men om du mår bra på den nivån så är det ju suveränt!
Citera
2023-02-27, 16:10
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Då är vi i ungefär samma situation. Jag försöker också komma tillbaka till en hyfsat bra nmol-nivå efter många års AAS-användande & TRT.

13-14 känns lite för lågt, men om du mår bra på den nivån så är det ju suveränt!
Är inte det viktiga egentligen hur högt han får sitt bioaktiva testo? För måendet då menar jag.
Citera
2023-02-27, 17:36
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:

Har ju kasst immunförsvar men för ett år känns detta ok, jag hoppas så klart att jag jag hamnar runt 20 minst men tiden visa hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in