2023-02-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Om man vet om att du ska vara i ett förhör med polisen angående mordet på statsministern så kan man väl ändå utgå från att de kommer fråga om utstämplingstiden.
Att ringa och kolla det i förberedande syfte är verkligen inget konstigt.

SE är ju inte heller den enda som försäkrar sig om tider.
I förhöret med KN uppger han att han sparade bankomatkvittot just för att han tänkte att det kunde vara något polisen var intresserad av.
Det är nämligen en rimlig tanke.

Men varför sa han inte det du skriver till RB då...?

Sen ringer han bara till polisen för att säga att han tror sig blivit förväxlad!

Då kunde han ju nämnt redan när han pratade med polisen att han kan ta reda på hans utstämplingstid...
Citera
2023-02-26, 16:49
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
GM är omaskerad och låter sen LP leva och bli ett vittne trots att GM ville döda henne menar du ?

Engström hade ju en förklaring på det i skydd och säkerhet..

Delar du den förklaringen ?

Låter och låter. Hon är ju inte målet.
Det kan även vara så att han tror att hon är träffad eftersom hon sjunker ner.
Han kanske inte heller vill stanna kvar ytterligare sekunder när jobbet redan var utfört och blickar hade börjat riktas ditåt.

Sedan ser jag det som ganska troligt att gm inte var helt okänd för LOP.
Alla som ser dom innan skotten upplever dom nämligen som ett sällskap som samtalar.
Citera
2023-02-26, 16:52
Medlem
Citat:
Låter och låter. Hon är ju inte målet.
Det kan även vara så att han tror att hon är träffad eftersom hon sjunker ner.
Han kanske inte heller vill stanna kvar ytterligare sekunder när jobbet redan var utfört och blickar hade börjat riktas ditåt.

Sedan ser jag det som ganska troligt att gm inte var helt okänd för LOP.
Alla som ser dom innan skotten upplever dom nämligen som ett sällskap som samtalar.

Okej du har konspirations teorin i tankarna..

Det sjuka är då att du ställer så höga krav på oss med Engström teorin att vi ska ha bevis odyl...

Då ska jag ha överseende med dig i fortsättningen
Citera
2023-02-26, 16:57
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Alla?

3, 2, 1 - Källa på den tack!
Citera
2023-02-26, 17:05
Medlem
Citat:
Min teori är att han vet att den går fel...

Sen är det aldrig negativt för en GM att ha info att förhålla sig till och lägga strategi efter info..

Den viktigaste informationen som utstämplingstiden ger är att han har en tidsmässig möjlighet att mörda OP.
Citera
2023-02-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Den viktigaste informationen som utstämplingstiden ger är att han har en tidsmässig möjlighet att mörda OP.

Inte enligt GW
Citera
2023-02-26, 17:09
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Alla?

3, 2, 1 - Källa på den tack!
Läs förhören med AB, CA, AD
Alla uppger att de ser ett sällskap på tre
Citera
2023-02-26, 17:10
Medlem
Citat:
Inte enligt GW

Det beror ju på om han pratade med väktarna eller inte , jag tycker det verkar svårt att klargöra.
Stig säger själv ingenting om något samtal om jag minns rätt .
Citera
2023-02-26, 17:11
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Läs förhören med AB, CA, AD
Alla uppger att de ser ett sällskap på tre

AD är den enda som upplever att de står vända mot varandra.
Och han är helt ensam med den observationen.

Hoppas iaf vi kan enas om att "alla" troligtvis är 2023 hittills största överdrift.
Citera
2023-02-26, 17:13
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Skillnaden är att gm gjorde det i skarpt läge, med rörliga mål. Att folk klarar av det på en skyttebana är inte samma sak.

Spelar mindre roll. I princip vem som helst kan skjuta någon i ryggen som promenerar.
Att skottet på något sätt påvisar att det var en "van skytt" eller proffs är enbart subjektiva föreställningar.
Citat:
Du kan dra slutsatsen att det går att slå en tolva med den tärningen.
Men det är en väldigt dålig liknelse. Nu har vi inte tolv möjligheter med lika stora sannolikheter, som på en tärning.
Ska du jämföra det på det sättet får du tänka dig två tärningar, en för en ovan skytt och en för en van. På tärningen för den vana skytten är sannolikheten för att slå en tolva tre gånger så stor som någon annan siffra. På den för ovan skytt är sannolikheten lika stor för alla siffror.
Om du då slår båda tärningarna och en av dom visar en tolva och den andra inte, så kan du utgå från att den som slog en tolva är tärningen för van skytt och den andra är den ovana.
Det är inte på något vis säkert. Men sannolikheten pekar åt det hållet.

Du våldtar liknelsen Och missar helt vad jag menar.

Vi har händelse X. X kan betyda att man fick en 12a med en 12-sidig tärning på första försöket. Eller i detta fall, ett skott i ryggen på OP som var direkt dödande på första försöket.

Hur stor är sannolikheten (om vi utgår från den *datan vi har) att X upprepar sig om vi ger det ytterligare 1 försök?

*Den enda datan vi har är vilken typ av vapen samt vilken typ av ammunition. Vi vet absolut inget alls om skyttens eventuella vana att hantera vapen sedan tidigare.

Citat:
Gamla stan är i mitt tycke ett sämre ställe att göra det på. Där har du mycket sämre möjligheter att försvinna iväg då det bara finns ett fåtal vägar ut, och du kan lätt bli omringad.
Du har heller ingen större möjlighet att försvinna iväg i en bil eller liknande.

Och om man vill använda cluedo-logik så kan man ju säga att det gick väldigt bra att mörda just här. Därför var det ett bra ställe.

Att man kan dra slutsatsen att han troligtvis siktade dit han träffade bleknar väl i slutsatser som har dragits i SE-spåret.

Då tycker vi helt enkelt olika.

Mordplatsen är objektivt ren galenskap om man är en skytt som inte vill åka fast.
Det var 22 vittnen till händelsen. Att ingen såg mer är ren jäkla tur.

Vill man hävda att platsen var planerad då det är mörkt på Tunnelgatan har man extremt mycket att förklara då i princip alla rörelser av LOP var spontana. Inklusive att byta sida på gatan.
Citera
2023-02-26, 17:13
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Okej du har konspirations teorin i tankarna..

Det sjuka är då att du ställer så höga krav på oss med Engström teorin att vi ska ha bevis odyl...

Då ska jag ha överseende med dig i fortsättningen

Jag har den som högst trolig av de spår som finns, det stämmer. Jag är verkligen inte säker på något dock.

Det finns bra mycket mer bevis än i den här teorin. Där finns rätt ammunition och vapentillgång bevisat tex.
Citera
2023-02-26, 17:14
Medlem
quggels avatar
Citat:
Okej ,

Du vet att RB erbjöd sig lämna tiden till Polisen va ?

Ja, och då kan det vara så att SE ville ha cred för att ha bidragit med uppgiften. Han var ju sådan till sin natur att han ville bli någon som har cred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in