2023-02-25, 19:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför tror du inte på det jag skriver? Iof. bryr jag mig inte om vad du tror, jag vet ju hur det förhåller sig.

Första gången jag hörde om detta var när min mor berättade något om Mats och Linda och att det först hade lämnats in en anmälan mot Mats av säkerhetschefen. Men att Linda dementerade att brott begåtts mot henne. Sedan var det den där jäv-situationen på detta. Och så vidare För min del lät det som en dokusåpa... Och jag tappade intresset direkt och undvek att läsa allt om detta, så fort jag såg Linda eller Mats på bild. Jag är mer intresserad av deras arbeten inom NOA än om deras privata förehavanden. Så har det sett ut för min del. Till jag hörde om Mats tragiska död. Då började jag sätta mig in i saken och märkte att detta är ett karaktärsmord av denna Mats. Det är helt horribelt. Och jag önskar verkligen att jag hade satt mig in i detta så fort min mor pratade om det hela. Jag lider verkligen med Mats och hans anhöriga.

Dock har detta varken med feminism eller #Metoo att göra.

En fråga: brydde du dig om Mats medans han levde? Var du engagerad i detta medans han levde?
Klart du vet, hjärtat.

Precis som du VET att detta inte har något med feminism eller metoo att göra.
Att hon dementerade beskyllningarna hon delade med sig till Ari Stenman var för att inte själv komma i kläm med en osammanhängande historia.

Hon visste att om hon fortsatte kasta skit mot Mats, skulle hon få sanningen emot sig i media från andra hållet och därför stannade den delen av hanteringen vid Stenman.
Men så klev vildvittrorna in och krävde hans bollar på ett fat och därför håller vi på om detta fortfarande, över ett år efter det som hände då.

Handhjärta för dina sympatier, men du övertygar ingen alls.

Jag har offentligt varit emot hanteringen ända sen den borde tagit slut vid Ari Stenman, men Public Service och våra genomvidriga kvällstidningar som också är beroende av statliga medel lät aldrig ärendet falla i glömska.
Hade det varit S, hade de tillsatt en snabbutredning, som på en pisskvart utrett och stängt ärendet.
Som de gjorde med Transportskandalen, Ann Marie Begler, Soffan och Vårbynätverket och dess koppling med S i Botkyrka.
Eller hur Eliasson och andra wokefeminister kan snurra runt som vålnader från ett toppjobb till nästa och vara en fullständig katastrof överallt han hamnar.
Och låt mig inte ens börja på Strandhäll och de andra hucklefeministerna.
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-02-25 kl. 19:46.
Citera
2023-02-25, 19:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är du så desperat i ditt förakt gentemot kvinnor att du är beredd att sjunka hur lågt som helst?

På vilket sätt har detta tragiska öde med #metoo att göra?

Varför hänger du inte ut hans chef (Anders Thornberg) som övergav honom fullständigt? Är det för att Anders Thornberg är en man som du inte pekar finger och skriker "bränn häxan"?
Din första mening borde redan diskvalificerat dig från svar, men jag är generös just nu.
Jag föraktar inte kvinnor. Ja, Thornberg borde avgått redan efter Korankravallerna eftersom han inte åstadkommit något alls för att förhindra at det sker igen.
Den här hanteringen är bara en i raden, men han är också tillsatt av sosseriet och då vet man att det är en mycket tydlig personprofil som tillsatts.
En lydig marionett som aldrig skulle göra en fluga förnär, samtidigt som snorungar tar över stad efter stad och gör dem till gangsterghetton där barn går till dagis med kulor vinande över huvudet.
Citera
2023-02-25, 20:00
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Problemet är att hon saknar kompetens, och för att skyla över detta viftar hon med feministkortet.
Japp, och hela media-Sverige känner sig kallade att hjälpa till där och då.
Detta är den verkliga makten i landet. Ett pöbelstyre i feminismens tjänst.

Samtidigt som inte en enda feminist nånsin skulle erkänna att detta har något alls med varken feminism eller metoo att göra.

Det skulle ju se illa ut efter Benny Fredriksson, som inte heller var "metoo"-relaterat enligt dem.
Citera
2023-02-25, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker

Samtidigt som inte en enda feminist nånsin skulle erkänna att detta har något alls med varken feminism eller metoo att göra.

Det skulle ju se illa ut efter Benny Fredriksson, som inte heller var "metoo"-relaterat enligt dem.
Och vad skulle feministintresset i det här vara? Avundsjuka på att Linda Staaf var så snygg att hon lyckades få Löfving att ge henne ett bra jobb eller vaddå?
Citera
2023-02-25, 23:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja?
Hon knullade runt och han kanske var svartsjuk?

Det går ju inte enligt feministmaffian.
Kvinnor har inget ansvar alls, inte ens om män riskerat både sitt jobb och rykte för hennes skull.

Man är två om att knulla. Människor har träffats/knullat på jobb sen urminnes tider.

Det enda Mats Löfving hade behövt göra var att kalla på en medarbetare som satte hennes lön, plus det andra med tjänstevapnet osv som han inte kunde göra som hennes chef.

Att det tillsattes en utredare - helt ok. Men att den här jävla utredaren sen står i TV och redogör för utredningen och sina rekommendationer - INTE OK.

Citat:
Och där står hon själv, med en tusen kukarsblick och spelar oskyldig.
Hur tror du att Ari Stenman fick reda på detta?

Har hon snackat skit bakom ryggen på Mats? Kanske inte ens berättat att han bara var en i raden av män hon utnyttjade för egen vinning?

Vi har ingen aning om vad som hände mellan Linda Staaf och Mats Löfving och varför hon såg sig nödgad att prata med sin chef om Mats Löfving och deras förhållande.

Citat:
Nu hoppas jag i alla fall att det räcker för hennes del, för nu har hennes illvilliga konspirerande bakom ryggen på honom kostat hans liv.

Hur vet du av vilken anledning han avslutade sitt liv? Vill du bara göra en billig poäng om #metoo och Linda Staaf (för att hon är kvinna)?
Senast redigerad av Jenny9 2023-02-26 kl. 00:02.
Citera
2023-02-26, 00:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Att svensk media mer och mer liknar brittisk tabloidpress har inget med #metoo att göra. När jag nämner #metoo syftar jag inte på Cissa Wallin och Fredrik Virtanen eftersom dessa kändiskåta kukfittor inte hade nåt med den verkliga #metoo kampanjen att göra.
Citera
2023-02-26, 00:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nix, pix. Inte enl. vad jag hört.
De hade mycket bättre kvallifierade aplikanter till den tjänsten.

Naturligtvis har du bättre koll och insyn än vad de som utrett detta har.

Citat:
Skulden för att våldet fullständigt exploderat i Sverige ligger inte enbart på henne, men hon bär lika stor del i den institutionella korruptionen.
Titta bara på Karin Götblads radikalpoliticerade korruption av NOA och hur det gått käpprätt åt helvete. SVT mm. är också skyldiga då de aktivt uppmanat till denna korruption medelst horeri, "för det är så demokratiskt".

Inser du hur många det är som dör nu???
Fattar du att de jobbat aktivt medelst sin korruption mot detta???

Personligen tycker jag att suicider inom deras radikalkorrumperade sfär är ett sätt att undvika ansvar.
De bedriver inte bara landsföräderi, folkföräderi, brott mot mänskligheten. De bedriver även en allmänfarlig verksamhet.

Att svenska poliskåren dragits med inkompetenta, naiva och verklighetsfrånvända högre chefer i många år nu står nog helt klart för de flesta vid detta laget. Både kvinnliga och manliga chefer.

Om du syftar på gängskjutningar och liknande så, ja.

Människor begår självmord för att allt deras hopp försvinner och för att de inte ser någon framtid längre. Sen vad de gjorde fram till dess är olika från människa till människa. Det Mats Löfving gjorde är verkligen inte att jämställa med landsförräderi osv. Han gjorde några små dumma tabbar och sen hängdes han ut i media av nån anledning. Vilket han inte skulle ha blivit för det lilla.
Citera
2023-02-26, 02:06
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att svensk media mer och mer liknar brittisk tabloidpress har inget med #metoo att göra. När jag nämner #metoo syftar jag inte på Cissa Wallin och Fredrik Virtanen eftersom dessa kändiskåta kukfittor inte hade nåt med den verkliga #metoo kampanjen att göra.
Ahhahaahaa!
Så oväntat att du gjorde en "det var inte riktig metoo", precis som kommunister alltid säger om de misslyckade försöken, att "det var inte riktig kommunism".

Jag utgår ifrån att du inte förstår det gemensamma tankegodset mellan kommunism och feminism heller.
Citera
2023-02-26, 02:15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad skulle feministintresset i det här vara? Avundsjuka på att Linda Staaf var så snygg att hon lyckades få Löfving att ge henne ett bra jobb eller vaddå?
Ska vi börja med en definition?

Den klassiska enligt bland annat Wikipedia är den politiska rörelsen för kvinnors fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen.

att kvinnor generellt sett är underordnade män.
att detta förhållande ska förändras.

Fattar du nu?
Här har vi en manlig chef som gör precis det som feminismen påbjuder och när han tycker att hon ska ge något tillbaka kommer hela det feministiska mediadrevet ut med sina högafflar och de gav sig inte förrän ännu en i patriarkatet dör.

Hade han sparkats som efter Jossan Nilssonfallet, där Dramatenchefen fick gå för att han inte tog avstånd från den kända skådespelaren (Ramberg) som både stalkade och misshandlade henne och att hon till slut dog i droger och skit, hade skiten inte tagit slut ändå.

Det finns ett talesätt, som fungerar på kvinnor, även i grupp.
"there is no fury in hell like a woman scorned"
Citera
2023-02-26, 05:53
Avstängd
Citat:
Sorry,
det som drog igång metoomaffian var detta:
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/

Ok förstår. Så när du använder ordet metoo så behöver det inte ha med några sexuella övergrepp eller hashtaggen att göra utan kan handla om vad fan som helst, så länge där är ett drev av nåt slag?
Citera
2023-02-26, 06:07
Avstängd
Citat:
Ja?
Hon knullade runt och han kanske var svartsjuk?

Det går ju inte enligt feministmaffian.
Kvinnor har inget ansvar alls, inte ens om män riskerat både sitt jobb och rykte för hennes skull.

Och där står hon själv, med en tusen kukarsblick och spelar oskyldig.
Hur tror du att Ari Stenman fick reda på detta?

Har hon snackat skit bakom ryggen på Mats? Kanske inte ens berättat att han bara var en i raden av män hon utnyttjade för egen vinning?

Nu hoppas jag i alla fall att det räcker för hennes del, för nu har hennes illvilliga konspirerande bakom ryggen på honom kostat hans liv.

Fast nu är du lite dum i huvudet igen. Om det hypotetiskt var så att han var svartsjuk så är väl handlingarna som görs inte okej för någon grupp. Svartsjukedraman är lika gamla som tiden själv och alla grupper tycker att det inte går för sig eftersom alla vet hur potentiellt förödande det kan bli, både för sig själv och för andra.

Vad jag kan se så ligger felet i den där tjommen som höll presskonferensens händer och jag ser fortfarande ingen koppling till varesig feminism eller metoo.
Citera
2023-02-26, 07:20
Avslutad
Citat:
Ska vi börja med en definition?

Den klassiska enligt bland annat Wikipedia är den politiska rörelsen för kvinnors fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen.

att kvinnor generellt sett är underordnade män.
att detta förhållande ska förändras.

Fattar du nu?
Här har vi en manlig chef som gör precis det som feminismen påbjuder och när han tycker att hon ska ge något tillbaka kommer hela det feministiska mediadrevet ut med sina högafflar och de gav sig inte förrän ännu en i patriarkatet dör.

Hade han sparkats som efter Jossan Nilssonfallet, där Dramatenchefen fick gå för att han inte tog avstånd från den kända skådespelaren (Ramberg) som både stalkade och misshandlade henne och att hon till slut dog i droger och skit, hade skiten inte tagit slut ändå.

Det finns ett talesätt, som fungerar på kvinnor, även i grupp.
"there is no fury in hell like a woman scorned"
Nej, jag fattar inte alls. Vad tyckte Löfving att Staaf skulle ge tillbaka och för vem var det ett problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in