2023-02-25, 15:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är hon "nazifeminist" för att hon utrycker att vissa män har svårt med kvinnor i maktpositioner?
Hon säger ju då bara fakta. Vissa män har svårt med kvinnor i maktpositioner. Se denna forumdel som exempel. Eller relationsdelen. Finns män som inte ens vill att kvinnor ska ha rösträtt/inte få utbilda sig. Att Linda nämner detta fakta gör henne knappast till en "nazifeminist".

Och vad har hennes ovanstående yttrande att göra med historien kring Mats? Han hade ju uppenbarligen inte svårt med kvinnor i maktpositioner. Han anställde ju för fan tom. en kvinna (Linda) på en hög maktposition! Och gav henne därtill både löneförhöjning, beviljade henne tjänstevapen, beviljade henne bisyssla som författare etc.

Både Mats och Linda har dementerat att de skulle ha haft ett förhållande. Och då var det inte jäv. Ändå har Runar i sin utredning gått emot detta och påstår att de har haft ett förhållande och att Mats därmed är skyldig till jäv. Och samma Runar rekommenderar sedan på en offentlig presskonferens att att Mats ska sparkas... Några timmar senare är Mats död.

Oavsett Lindas roll i detta. Så finns det alltså andra personer som har gjort väldigt fel: polisledningen har inte varit stöd för Mats, vilket tog hårt på honom enligt hans egen bror. Och det offentliga karaktärsmordet av honom där man rekommenderar att Mats ska ges sparken. Det är några timmar efter detta som Mats hittas död. Någonstans måste du börja inse att detta ärende hade kunnat skötas snyggare.

Om Mats fått stöd av polisledningen under processen med alla dessa utredningar, hade han givetvis mått bättre under själva processen. Och hade man låtit bli att att offentligt rekommendera att han ska sparkas, så hade han förmodligen levt idag (om det är självmord bakom hans död). Men så långt verkar du inte kunna tänka.

Ja. Dom som inte förstår detta är som sagt enbart ni som är balls deep själva i kulten. Linda är en nazifeminist som lever sitt liv som en nazifeminist, totalt inkompetent och ett skämt på varje arbetsplats enligt vittnen sedan 2006 och hon knullar sig till alla positioner och när hon blir påkommen spelar hon offret, det är textbok från den nazifeministiska bibeln. Så kan du sluta yra nu? Gaslighting från andra nazifeminister likt dig kommer inte funka i tråden.
Citera
2023-02-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja. Dom som inte förstår detta är som sagt enbart ni som är balls deep själva i kulten. Linda är en nazifeminist som lever sitt liv som en nazifeminist, totalt inkompetent och ett skämt på varje arbetsplats enligt vittnen sedan 2006 och hon knullar sig till alla positioner och när hon blir påkommen spelar hon offret, det är textbok från den nazifeministiska bibeln. Så kan du sluta yra nu? Gaslighting från andra nazifeminister likt dig kommer inte funka i tråden.

Så du menar alltså att Mats ljög när han upprepade gånger sagt att han och Linda inte har haft ett förhållande? Du menar alltså att Mats och Linda låg med varandra, när han var hennes chef och att det således var helt korrekt att anklaga honom för jäv och även rekommendera att han skulle sparkas?

Menar du alltså att fler chefer borde sparkas pga. jäv, pga. att de har haft förhållanden med Linda när de var hennes chefer? För du fattar väl ändå att om Linda ligger med sina chefer, så gör hon inget fel. Det är dock cheferna som gör fel och gör sig skyldiga till jäv. En chef får inte ligga med sina underordnade, för då kan det bli tal om jäv-anklagelser, dvs. att chefen ger sin älskare/älskarinna fördelar. Men så långt tänkte du inte...

Jag väljer dock att tro på vad Mats har sagt: att han och Linda inte har haft en intim relation. Och att Mats därmed är oskyldig till jäv. Även Linda har dementerat ryktena om att hon och Mats har haft ett förhållande.

Oavsett vilket, så har polisledningen inte givit Mats något stöd under utredningarna, vilket Mats enligt sin bror mått väldigt dåligt av. Och att göra offentligt karaktärsmord på Mats vid den där presskonferensen, blev förmodligen droppen som fick bägaren att rinna över för Mats. Om han nu tagit sitt liv.
Citera
2023-02-25, 16:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Så du menar alltså att Mats ljög när han upprepade gånger sagt att han och Linda inte har haft ett förhållande? Du menar alltså att Mats och Linda låg med varandra, när han var hennes chef och att det således var helt korrekt att anklaga honom för jäv och även rekommendera att han skulle sparkas?

Menar du alltså att fler chefer borde sparkas pga. jäv, pga. att de har haft förhållanden med Linda när de var hennes chefer? För du fattar väl ändå att om Linda ligger med sina chefer, så gör hon inget fel. Det är dock cheferna som gör fel och gör sig skyldiga till jäv. En chef får inte ligga med sina underordnade, för då kan det bli tal om jäv-anklagelser, dvs. att chefen ger sin älskare/älskarinna fördelar. Men så långt tänkte du inte...

Jag väljer dock att tro på vad Mats har sagt: att han och Linda inte har haft en intim relation. Och att Mats därmed är oskyldig till jäv. Även Linda har dementerat ryktena om att hon och Mats har haft ett förhållande.

Oavsett vilket, så har polisledningen inte givit Mats något stöd under utredningarna, vilket Mats enligt sin bror mått väldigt dåligt av. Och att göra offentligt karaktärsmord på Mats vid den där presskonferensen, blev förmodligen droppen som fick bägaren att rinna över för Mats. Om han nu tagit sitt liv.

Igen då så vad har detta med nazifeministen Linda och en sinnessjuk nazifeministisk media att göra? Läs tsen.
Citera
2023-02-25, 17:22
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Du har ryckt saker ur sitt sammanhang.

Såhär står det:
"Hon säger till tidningen att hon blivit utsatt för ett drev och en ”smutskastningskampanj”.
– Det är uppenbart att många män inte klarar att en kvinna får makt och inflytande. Det som sker nu är skamligt, säger Linda Staaf till DN.

På frågan om vilka som ligger bakom smutskastningen svarar Staaf att det handlar om ett fåtal personer. Men hon vill inte peka ut några namn.

– Det är till exempel de som uttalar sig i media utan att ha tillräcklig insyn.

Enligt Staaf har hon varit öppen med sina tidigare meriter. Hon säger också att flera höga polischefer inte gått polishögskolan.

Under tiden som Mats Löfving var Linda Staafs chef höjde han även hennes lön. DN ställer frågan om lönehöjningen hade medderas relation att göra.

– Jag sätter inte min lön själv men känner inte till att det skulle ha skett några oegentligheter. Jag vill inte gå in närmare på det även om det har varit mycket ryktesspridning kring detta, säger Linda Staaf."

Läs nu detta några gånger. Så inser du att detta inte är ett drev mot Mats. Snarare tvärtom. När Linda försvarar sig själv och uttalar sig om att hon känner att det inte skett några oegentligheter kring hennes lönesättning, så är det även ett försvar av Mats. Eftersom det var han som satte hennes lön. När Linda försvarar sig själv i jäv-anklagelsehärvan, så försvarar hon även indirekt Mats.

Både Mats och Linda har sagt att de inte har haft något förhållande.

Läs också det jag har fetat. Dessa fåtal personer som drivit på smutskastning av Linda, är alltså personer utan särskild insyn. Dvs. inte Mats. För han om någon, hade givetvis insyn.

Så, nej. Fel. Detta tragiska som har drabbat Mats har inte med feminism att göra. Om du nu vill få det till att Linda står för feminism. Och som sagt: oavsett vad Linda gjort/inte gjort. Så finns här flera personer som är högutbildade och kompetenta och som borde kunna sköta hela härvan på ett mycket snyggare och mer respektfullt sätt mot Mats. Men som inte gjort detta.

Utredningen kring jäv borde skett med försiktighet och värdighet för Mats som stod som misstänkt för jäv. Han var en människa och inte bara en tjänsteman, vilket inte får glömmas bort. Och någon offentlig presskonferens skulle givetvis inte ha hållits. Helt horribelt gjort. Och under denna rekommenderas det även att man ska sparka Mats. Mats som man i utredningen skriver inte gjort några fel i sak, men att han som person inte borde ha höjt Lindas lön etc. Några timmar efter denna offentliga presskonferens hittas Mats död...

Du kanske kan förstå vad stressande och pressande det måste ha varit för Mats att vara mål för utredningar om jäv. Oron över att berövas sitt arbete som polis. Jag har alltid uppfattat Mats som en engagerad polis som vet vad han pratar om, när jag hört intervjuer med honom osv. En 61-årig man som säkert identifierar sig själv till stor del med sin yrkesroll som polis (inte ovanligt att män och även kvinnor i den åldern gör det). Men som stressas och pressas under en längre tid. Och som man sedan på en offentlig presskonferens rekommenderar att sprakas från sin tjänst... Och som sagt. Några timmar efter den horribla offentliga presskonferensen hittas Mats död...

Jag säger inte att hon specifikt hänger ut Löfving, det jag vill lyfta är hur snabb Staaf är att vifta med feministkortet, inget annat.
Citera
2023-02-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Igen då så vad har detta med nazifeministen Linda och en sinnessjuk nazifeministisk media att göra? Läs tsen.

Tråden handlar om Mats död.

Om Mats död var suicid, så är det starkt sannolikt att bristen på stöd från polisledningen ledde till att Mats mådde mycket dåligt (hans bror menar att så var fallet). Och mycket sannolikt var det även den där jävla offentliga presskonferensen där utredaren rekommenderar att man ska ge Mats sparken, som var dödsstöten för Mats. Några timmar är han nämligen död. Allt detta hade kunnat skötas snyggare: med stöd från polisledningen för Mats och ingen offentlig presskonferens.

Och varför gjordes ens dessa utredningar? Jo, pga. ett påstått förhållande mellan Linda och Mats, då Mats var Lindas chef. Under tiden för detta påstådda förhållande har Mats höjt lindas lön, givit henne tillstånd till tjänstevapen etc. vilket om det stämmer att de då hade ett förhållande = jäv. Och det var alltså jäv dessa utredningar handlar om.

Både Mats och Linda hävdar dock att de inte hade ett förhållande. Och hade de inte ett förhållande, så är inte Mats skyldig till jäv.

Men du väljer alltså att tro på detta rykte om att Linda och Mats hade ett förhållande och att Mats därmed var skyldig till jäv. Då är ju du en av de som drevar mot Mats. Att du inte inser det själv är bra märkligt.
Citera
2023-02-25, 17:30
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ja precis som jag skrev. Feministdrev drev mannen till att begå självmord.

Det börjar luta åt självmord på Mats Löfving, efter att initialt ha prövat mordmotivet. I den stund ett självmord bekräftas, så är feministmaktens skuld ställd bortom allt rimligt tvivel. Notera väl att många i feministmakten är sk "penisbärare" utan övriga kännetecken på klassisk manlighet.
Citera
2023-02-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag säger inte att hon specifikt hänger ut Löfving, det jag vill lyfta är hur snabb Staaf är att vifta med feministkortet, inget annat.

Försvarar Linda sig själv i den härvan (dvs. drar "feministkortet" och hävdar att hon inte legat med Mats, utan att hon har fått tjänstevapnet etc. på egna meriter, inte för att hon ligger med chefen) så försvarar hon även indirekt Mats mot jäv-anklagelser. Så drar hon "feministkortet", så är det en fördel för Mats.

För "feministkortet" i denna härva är givetvis att Linda rakryggad skulle visa att hon fått sin löneförhöjning etc. pga. sin kompetens, inte för att hon har legat med chefen.

Påstår hon däremot att hon har legat med chefen. Så är det knappast att dra "feministkortet".
Citera
2023-02-25, 17:35
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det börjar luta åt självmord på Mats Löfving, efter att initialt ha prövat mordmotivet. I den stund ett självmord bekräftas, så är feministmaktens skuld ställd bortom allt rimligt tvivel. Notera väl att många i feministmakten är sk "penisbärare" utan övriga kännetecken på klassisk manlighet.

Mest roande är att de absolut inte är bra eller ens övertygande som "feminister". Precis som med kommunister och hur de visar sina arbetare sin kärlek genom tortyr och massmord.
Citera
2023-02-25, 17:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Försvarar Linda sig själv i den härvan (dvs. drar "feministkortet" och hävdar att hon inte legat med Mats, utan att hon har fått tjänstevapnet etc. på egna meriter, inte för att hon ligger med chefen) så försvarar hon även indirekt Mats mot jäv-anklagelser. Så drar hon "feministkortet", så är det en fördel för Mats.

För "feministkortet" i denna härva är givetvis att Linda rakryggad skulle visa att hon fått sin löneförhöjning etc. pga. sin kompetens, inte för att hon har legat med chefen.

Påstår hon däremot att hon har legat med chefen. Så är det knappast att dra "feministkortet".

Problemet är att hon saknar kompetens, och för att skyla över detta viftar hon med feministkortet.
Citera
2023-02-25, 19:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är bara du som incel som vill att detta ska handla om #metoo. Pga ditt kvinnohat?
Som sagt det handlade om jäv. Sen kan det ju säkert också ha hänt att några enskilda feminister blev sugna på en #metoo-vinkling, men Mats skulle tagit skada här oavsett någon eventuellt förekommande feministisk vinkling (som du inte har påvisat, BTW).
Du kommer ut med två falska påståenden och förväntar dig att få vettiga svar?
Du känner inte mig, och du har ingen aning om vad jag tycker om kvinnor, så ditt magplask är redan fulländat.
Det är vad vi brukar kalla argumentationsfel som gör att du automatiskt förlorar debatten.
Bra jobbat. Med en enda mening, göra en faceplant.

Men eftersom du inte verkar veta vem jag är, eller var jag står i frågan kan jag väl upprepa det jag sagt flera gånger.
Om du inte hade haft fingrarna så djupt i dina öron att det påverkade även din läsförmåga, hade du sett det.
Jäv är inte och var aldrig vad hela diskussionen handlade om från början.
Jäv är ett argument som tillkommit flera månader efter de ursprungliga beskyllningarna mot Löfving och redan där var bevakningen agendadriven.
Och exakt med samma argument, frågeställningar och beskyllningar som under metoo.
De här människorna, som sitter på så mycket makt inom media att de kan sätta narrativen är därför helt klart så kallade "one trick ponys" och jo, de är feminsister hela bunten och hela drivkraften för dem har hela tiden varit att "krossa patriarkatet".
Vita män med makt ska dras ner i smutsen och Runar Vikstens roll som oberoende utredare var att fastslå att Linda Staff aldrig gjort något fel.

Och där precis före slutet gjorde du ännu ett logiskt felslut.
Du skrev:
"Sen kan det ju säkert också ha hänt att några enskilda feminister blev sugna på en #metoo-vinkling, men Mats skulle tagit skada här oavsett någon eventuellt förekommande feministisk vinkling (som du inte har påvisat, BTW)"
Låt mig översätta:
Jag vet att du har rätt, men kan inte utesluta att du har fel, för du har inte bevisat att du har rätt.

Jag sätter ridå för dig där. Du kan inte anse att både det ena och det andra är sant samtidigt utan att kalla det kognitiv dissonans.

Och nu, min åsikt: Det är inte upp till mig att utdöma skuld och skam på folk jag inte känner, eller vet vad de gjort eller sagt till varann.
Men jag vet att sitter man på en myndighet och ansvarar för mina skattepengar, är man skyldig att göra det bästa man kan med dem.
Att förfördela vänner, bekanta eller älskarinnor kan med all rätt bedömas som tveksamt, speciellt som det visat sig att hon INTE var den bästa kandidaten som sökte jobbet.
Å andra sidan, är det exakt så sossar tillsatt höga positioner i decennier och förfördelat skattemedel "inom familjen" och gett varann toppjobb och astronomiska löner som Anna Borgs på Vattenfall, alla de mellanchefer som anställts för alla tillskott polisen fått, samtidigt som erfarna utredare och kriminalare slutar en masse, för att organisationen blivit toppstyrd och dysfunktionell, samtidigt som de i leden under inte längre vågar opponera sig för att de riskerar att bli av med sina jobb.

Och jäv är inte upp till en enskild personligen utsedd utredare att förkunna.
Det ska prövas enligt 12§ tredje stycket i Förvaltningslagen.

Okej, gullet?
Citera
2023-02-25, 19:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Har bara skummat lite snabbt men det gällde ju mer är att de låg med varandra. Det var 3 eller 4 olika punkter. Löneförhöjning, utdelade av tjänstevapen och nåt mer..

Han anmäldes inte för sexuella trakasserier utan trakasserier (av nån annan tjomme inom polisen, utan hennes vetskap) och så vitt jag kan se så har inte drevet handlat om att han skulle ha förgripit sig på henne utan att han skulle ha varit allmänt jävig.

Så jag ser fortfarande inte kopplingen till varesig #Metoo eller feminism, om du inte menar att kopplingen till #metoo är att det var ett allmänt drev men då är det ju drev som är kopplingen, inte just #metoo eller feminism.
Sorry,
det som drog igång metoomaffian var detta:
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/
Citera
2023-02-25, 19:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
"Expressens granskning visar att det i december 2021 lämnades in en polisanmälan mot Mats Löfving. Anmälaren var polisens nationella säkerhetschef Ari Stenman."

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/
Ja?
Hon knullade runt och han kanske var svartsjuk?

Det går ju inte enligt feministmaffian.
Kvinnor har inget ansvar alls, inte ens om män riskerat både sitt jobb och rykte för hennes skull.

Och där står hon själv, med en tusen kukarsblick och spelar oskyldig.
Hur tror du att Ari Stenman fick reda på detta?

Har hon snackat skit bakom ryggen på Mats? Kanske inte ens berättat att han bara var en i raden av män hon utnyttjade för egen vinning?

Nu hoppas jag i alla fall att det räcker för hennes del, för nu har hennes illvilliga konspirerande bakom ryggen på honom kostat hans liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in