2023-02-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
"Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa.
Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp och mannen frias beror på de mest bisarra domskäl jag har läst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...d-en-snippa-ar

Här har en vuxen man förgripit sig på en flicka och han går fri?? Hur är det ens möjligt?? Vem är han??
Allt kan hända i det numera U landet Sverige.
Citera
2023-02-25, 14:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nja nu har jag inte läst domslutet , men det står klart att målsäganden uppgett att den åtalade dels varit inne i henne, dels visat med handen hur det gick till. Det är inte så man viftat bort flickans påstående på det viset du menar. Jag vill läsa hela domslutet och få se namnen på domarna som inte vet vad snippa betyder.

Göta Hovrätt B 6074-22

Ok. Men om domarna inte anser att det är oklart att flickan givet hennes berättelse verkligen menar att fingret penetrerat henne och därför väljer att fria är det svårt att se varför de gör det? Då har det ju ingen betydelse exakt hur ordet snippa definieras.
Citera
2023-02-25, 15:04
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Pedofiler skyddar pedofiler. Fram med namnen på de som dömde.
Citera
2023-02-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Allt kan hända i det numera U landet Sverige.
Allting är helt snett i hela samhället!!
Citera
2023-02-25, 15:41
Medlem
Någon som har domslutet och kan lägga upp det här?
Citera
2023-02-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Det känns ändå som att det finns bra chanser för det då TR och HovR dömt olika och man knappast kan påstå att fallet fått en självklar utgång.
Ja, och just det att det handlar om ordval. Språk utvecklas ju.
Citera
2023-02-25, 17:27
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Var domaren en man eller kvinna?

Domarn som ville döma var kvinna, övriga fem som friade mannen var män.
Citera
2023-02-25, 17:35
Svenska domstolarna är sedan länge infiltrerat av allehanda vänsterideologer som förespråkar, woke HBTQ och pseudovetenskap.

De vill undervisa om anal- och bögsex i tidig ålder. De vill tillåta att män deltar i kvinnoidrott och kan byta om bland småflickor. Vissa hävdar t.o.m. att män kan föda barn. Centerpartiets samröre med pedofili känner vi ju redan till.

Vi vet ju även att Priderörelsen i Sverige är direkt sprunget ur pedofila intressen. Pedofilen och dömde Kjell Rindar invigde Sthlm Pride så sent som för 12 år sedan. Han var även ordförande i RFSL som föreslog att barn skulle kunna ha sex om det fanns samtycke etc.

Vänsterrörelsen har helt groteska skelett i garderoben och måste stoppas med alla medel så fort det är möjligt. Infiltrerar de domstolar som resulterar i sånna här domar så kommer det tillslut normaliseras och landet kommer vara helt slut inom ett par decennier.

Det här är underlag för inbördeskrig. Vänsterrörelsen tillsammans med muslimerna som är emot demokrati, yttrandefrihet, vetenskap och barns frihet och trygghet mot alla andra som är för det sunda och svenska samhället.
Senast redigerad av barfotalasse 2023-02-25 kl. 17:41.
Citera
2023-02-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Klart jag förstår att åklagaren ska bevisa vad som har hänt. Men tydligen lämnade åklagaren utrymme för tvivel (eftersom domarna verkar vara en samling idioter) genom att använda flickans ord för slida, vilket du tyckte var taktiskt smart. Uppenbarligen var det ju inte taktiskt smart att göra det, då mannen friades på grund av just ordvalet.

Jag undrar hur det fungerar om ännu yngre barn blir utsatta för våldtäkt och har ännu sämre förmåga att kunna förklara i detalj hur en slida är uppbyggd. De kommer förmodligen använda ännu mer vaga termer och beskrivningar, vilket leder till att gärningsmannen går fri från i alla fall våldtäkt.
Okej du fattar bara inte. Det är helt okej när man har läst mindre än 300 hp juridik.
Citera
2023-02-25, 19:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Var domaren en man eller kvinna?
Om du läser var domaren en kvinna som ville döma. Fyra övriga var män som friade. är jag förvånad nej.
Citera
2023-02-25, 19:11
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Okej du fattar bara inte. Det är helt okej när man har läst mindre än 300 hp juridik.

Domaren som ville fälla har väl läst juridik? Så jag är inte ensam om att tycka att den här domen är märklig och fel.
Citera
2023-02-25, 19:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Domaren som ville fälla har väl läst juridik? Så jag är inte ensam om att tycka att den här domen är märklig och fel.
Hon var en av tre jurister, de övriga två var män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in