2023-02-25, 17:32
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Att ta livet av sig utav ren sorg i ett sånt här läge verkar som en extrem överreaktion.

Känns självklart att Staafs untjyttjande, Thornbergs svek, Vikstens svartmålning, medias uthägning och förlusten av vänner skulle leda till en depression. Men Löfving hade barn, familj och nära vänner som fanns där, han visste det. Han var även polis i 42 år och gav åtminstone mig intrycket av att vara en bestämd person med skinn på näsan. Att slå sig fram som polis och bli chef lär dessutom vara ett karriärsval som utan tvekan kräver en benägenhet för aggression. Vill även minnas att han hade förföljt Staaf och även om den polisanmälan som följde inte ledde någonstans så var han ju inte direkt den typen som gav sig efter ett svek. Han ville sätta dit henne, han blev polis för att han drivs av att sätta dit människor som förtjänar det.

Hur fan skulle han kunna få återupprättelse för det enorma svek och svartmålning som Thornberg/Viksten/Staaf/media låg bakom?

Självmord. Han fick det sista ordet. Låste dörren och kastade nyckeln, en sista käftsmäll. Han ville inte bli svikt och gå under ensam. Över en natt gick han i allmänhetens ögon från att vara gubbsjuk och korrumperad till en äkta människa med en gedigen karriär som klarspråkig polis bakom sig. Drevet är nu svikarnas. Livet som polis var det enda han kände till ändå, han kanske var nöjd. Löfvings vän sa att bland det sista han sa var att han förlorat sin heder. Var självmordet ett försök till att ta tillbaka den på något sätt? Enda sättet att inte leva resten av livet med svansen emellan benen?

Kan även tänka mig att det första han gjorde när rapporten släpptes var att supa ner sig, vilket skulle lättat för såna här tankegångar men jag kanske bara talar för mig själv. Allt det här är bara spekulationer.
Meningslöst inlägg. Du har inte fattat mkt. Men du! Testa och vara en offentlig person som jobbar som Polischef. Du blir uthängd hånad och åtalad i vad du anser är rena lögner. När alla går emot dig så tar vissa sitt liv. Du är efterbliven om du resonerar som du gör. Visa lite jävla respekt.
Citera
2023-02-25, 17:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ja, han inte bara väntade utanför huset, utredningen visar på att han smög på henne i många olika sammanhang. Också i skogen. Kontrollbehov och maktbehov kan skeva till det ordentligt i skarpa lägen för den som har har narcissistiska drag. I slutet hade han förlorat kontrollen över allt. Där hade han behövt mycket stöd, inte minst vård....

Om du byter ut ordet "han" mot "hon" i din text, så stämmer den ganska bra. Hon väntade utanför hans bostad, enligt henne själv.

Utredningen påvisar inte i en enda del att någon av dem smög på den andre. Inte någonstans. Det är enbart något som Staaf påstår, men det finns inte ett enda belägg för en enda sådan händelse. Istället tyder allt på att det är något som Staaf har hittat på.
Citera
2023-02-25, 17:45
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Tror inte det håller länge där, han måste väl för tusan ta sitt förnuft tillfånga och kliva av den där skandalen till människa
Av intervjun med ÖB att döma förefaller karln vara rena säkerhetsrisken (patetisk) och klättermusen kanske sitter i Putins knä en vacker dag?
Citera
2023-02-25, 17:49
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Av intervjun med ÖB att döma förefaller karln vara rena säkerhetsrisken (patetisk) och klättermusen kanske sitter i Putins knä en vacker dag?

Ja fy fan, de här måste dom se upp med
Citera
2023-02-25, 17:57
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Meningslöst inlägg. Du har inte fattat mkt. Men du! Testa och vara en offentlig person som jobbar som Polischef. Du blir uthängd hånad och åtalad i vad du anser är rena lögner. När alla går emot dig så tar vissa sitt liv. Du är efterbliven om du resonerar som du gör. Visa lite jävla respekt.

Ett självmord benämns inom psykiatrin ofta som ett mord på någon annan, en revansch, ett "se vad du ställt till med och nu ska du få lida". Sådana beslut fattas i irrationellt tillstånd, vilket allt talar för i det här fallet. Hans val av sexuell relation och kontrollbehov med och mot LS hade uppdagats, han hade förlorat allt.

All heder i den yttre fasaden hade rämnat, då är en person med narcissistiskt kontrollbehov mycket sårbar utan hjälp. Jag ser det som att hans hämnd genom självmord inte bara var en flykt mot skammen utan också en hämnd mot polisledningen som inte stöttade. En starkare person hade, om hen varit utsatt för falskt förtal, sannolik inte valt den vägen. Tragiskt hur som.
Citera
2023-02-25, 18:00
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ett självmord benämns inom psykiatrin ofta som ett mord på någon annan, en revansch, ett "se vad du ställt till med och nu ska du få lida". Sådana beslut fattas i irrationellt tillstånd, vilket allt talar för i det här fallet. Hans val av sexuell relation och kontrollbehov med och mot LS hade uppdagats, han hade förlorat allt.

All heder i den yttre fasaden hade rämnat, då är en person med narcissistiskt kontrollbehov mycket sårbar utan hjälp. Jag ser det som att hans hämnd genom självmord inte bara var en flykt mot skammen utan också en hämnd mot polisledningen som inte stöttade. En starkare person hade, om hen varit utsatt för falskt förtal, hade sannolik inte valt den vägen. Tragiskt hur som.
Jag håller med. Jag tror han ville dra ner hela ledningen med sitt självmord. Absolut var motivet hämnd. Självmord är värdelöst men jag kan inte sätta mig in i vad en person känner innan man tar sitt liv och jag hoppas det fortsätter så. Man ska inte heller håna självmord. Han dog i tjänsten. Han valde. Han bestämmde.
Citera
2023-02-25, 18:06
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom

Tror du missar poängen. Det är inget värdigt slut, det bästa man kan göra är att ge fingret åt journalisterna och alla tvivlare. Att begå självmord för att man tillfälligt känner sig hånad och påhoppad är bara waste of life. Han hade fått ett bra liv oavsett när detta lagt sig. Man är en förlorare redan där, för ingen kommer att våndas över hans beslut, journalister har ingen skam i kroppen och övriga berörda kommer leva vidare de med. Även om han säkerligen mått dåligt, så är det en skitsak att dö för.

Det enda man säger till samhället genom en sådan handling är "ni vinner, jag förlorar". Och sedan ska samhället må dåligt över detta och bära bördan av ångerfulla skuldkänslor? Oftast finns en sådan baktanke, ungefär att man får det sista ordet genom att ta livet av sig och nu ska alla andra må dåligt över detta. Men nej, så blir det inte. Samhället går vidare, alltid, medan ett liv går till spillo utan anledning.

Det finns hur många svin som helst där ute som skiter fullständigt i vad samhället tycker och tänker. Grovt kriminella som aldrig blir av med sitt förflutna, som är hatade av hela landet, och de lever vidare som vanligt. För att inte nämna alla som lever med defekter, åkommor, sjukdomar och andra enorma svårigheter som ändå kan vara starka nog att leva mot alla odds, och så har vi andra som tar livet av sig på grund av svartsjuka, för att de gått upp några kg eller för att de inte mäktar med "pressen" på sociala medier. Det är sannerligen skillnad på folk och folk.

Med det sagt, tycker jag synd om honom och alla anhöriga. Han förtjänade inte detta.
Citera
2023-02-25, 18:09
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tror du missar poängen. Det är inget värdigt slut, det bästa man kan göra är att ge fingret åt journalisterna och alla tvivlare. Att begå självmord för att man tillfälligt känner sig hånad och påhoppad är bara waste of life. Han hade fått ett bra liv oavsett när detta lagt sig. Man är en förlorare redan där, för ingen kommer att våndas över hans beslut, journalister har ingen skam i kroppen och övriga berörda kommer leva vidare de med. Även om han säkerligen mått dåligt, så är det en skitsak att dö för.

Det enda man säger till samhället genom en sådan handling är "ni vinner, jag förlorar". Och sedan ska samhället må dåligt över detta och bära bördan av ångerfulla skuldkänslor? Oftast finns en sådan baktanke, ungefär att man får det sista ordet genom att ta livet av sig och nu ska alla andra må dåligt över detta. Men nej, så blir det inte. Samhället går vidare, alltid, medan ett liv går till spillo utan anledning.

Det finns hur många svin som helst där ute som skiter fullständigt i vad samhället tycker och tänker. Grovt kriminella som aldrig blir av med sitt förflutna, som är hatade av hela landet, och de lever vidare som vanligt. För att inte nämna alla som lever med defekter, åkommor, sjukdomar och andra enorma svårigheter som ändå kan vara starka nog att leva mot alla odds, och så har vi andra som tar livet av sig på grund av svartsjuka, för att de gått upp några kg eller för att de inte mäktar med "pressen" på sociala medier. Det är sannerligen skillnad på folk och folk.

Med det sagt, tycker jag synd om honom och alla anhöriga. Han förtjänade inte detta.
Jag tycker det är löjligt med detta siande om ett bra liv i Thailand, ett värdig liv osv. Beslutet är taget. Han hade säkert ångrat sig om han kunde. Respektera beslutet.
Citera
2023-02-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Knöt han den själv eller fanns det "andra" i rummet med honom?

Han hade säkert många fiender!

Går att läsa i Expressen i dag!

Under påskupploppen våren 2022 var Löfving, trots sin höga position, en av de många poliser som arbetade i Skäggetorp i Linköping, och beskrev efteråt att han attackerades av ”ett 15-tal maskerade ungdomar” som kastade sten.
Citera
2023-02-25, 18:13
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Som alla inser är utredningen ett skämt. Ett karaktärs mord. Jag vill se en oberoende utredning med flertalet utredare för att se var Polis myndigheten av varit bristfälliga.
Jag önskar ingen att bli offentligt uthängd, och verkligen inte av sin egen arbetsgivare, inte när arbetsgivaren är Polisen, inte när jag för fan är vice chef.
Citera
2023-02-25, 18:14
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Jag tror Linda ville ha MLs jobb. Jag tror hennes fulspel uppdagades när hennes affär med ÖB blev känd. Utredningen visar hur svagsinta vi män är ibland. Kvinnor gör oss dumma.
Citera
2023-02-25, 18:21
Medlem
Mats Löfving visade det sista han gjorde att han var en lika stor PK-fjolla som alla dom han har haft runt sig senaste 20 åren.

Han har haft det yttersta ansvaret för Stockholms polisområde under många år.

Under dessa år har mord genom skjutningar & sprängningar slagit nya rekord nästan varje år.

Och när fjollan fick sin första och enda motgång här i livet valde han "The Easy Way Out !!"

Sådana svaga människor ska aldrig bli poliser överhuvudtaget, de borde leka med plastdockor hemma hos Nina Rung eller Annie Lööf samt diskutera genusforskning istället för att rasera landet Sverige som en gång i tiden var världens bästa innan dessa PK-människor förstörde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in