Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
”Vilken är den romerska motsvarigheten till Zeus?” ställd till ChatGPT ger följande.
Livlinan ”ring en vän” bör skrotas till nästa säsong då jag skulle tro att 99% av alla frågor kan matas in rakt av i ChatGPT och ge rätt svar från ”livlinan”.
Google har man kunnat använda i alla år, som kanske inget rätt svar direkt 99% av fallen men åtminstone 90-95%, så förstår inte varför ChatGPT skulle vara ett argument till att skrota "ring en vän" överhuvudtaget.
Framförallt inte när 80% av deltagarna är idioter och inte har bett sina "ring en vän"-vänner förbereda sig genom att sitta vid datorn. Värst var hon häromveckan som blev uppringd i frågan om var ett damfotbollsmästerskap hade spelats (livlinan var fotbollsspelare och spelade i samma lag som den tävlande) och hon lät ungefär som att hon blev uppringd mitt i sin veckohandling på affären. När det återstod typ 4 sekunder sa hon "ge mig ett ögonblick"
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Jo det finns utrymme för förbättringar. Dessa sker dock snabbt och Postkodmiljonären borde inse att till nästa säsong är livlinan ”ring en vän” meningslös om inte vännen får sitta i ett särskilt rum i studion utan tillgång till internet.
Återigen. Googles sökmotor har funnits i 25 år. Ingenting har förändrats för Postkodmiljonären i och med att ChatGPT har lanserats.