2023-02-24, 17:00
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Jag ser inget om att jag ska få elstöd på Mina Sidor på försäkringskassan. Bor i en lägenhet i BRF och har bott här hela perioden. Mitt namn står på fakturorna. Borde det inte stå under preliminära utbetalningar?
Jag har samma fråga, ungefär. Jag bor i en lägenhet, och där har jag fått brev från Fortum om utbetalning och sedan fått pengarna på kontot från Försäkringskassan. Men sen har jag ett fritidshus där jag förbrukar mycket mera el, och där har jag inte hört någonting. Det är Vattenfall som levererar elen där. Vad där skillnaden?
Citera
2023-02-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har samma fråga, ungefär. Jag bor i en lägenhet, och där har jag fått brev från Fortum om utbetalning och sedan fått pengarna på kontot från Försäkringskassan. Men sen har jag ett fritidshus där jag förbrukar mycket mera el, och där har jag inte hört någonting. Det är Vattenfall som levererar elen där. Vad där skillnaden?

Pengarna och besluten kan komma vid olika tillfällen. Senast 7 mars ska alla som har bankkonto registrerat ha fått sina utbetalningar.
Citera
2023-02-24, 18:12
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Undrar om dom betalar ut söderifrån och upp

Ni som fått pengarna redan idag bor ni nere i skåne-trakterna månne?

Något slags system för vilka som betalas ut till först lär dom ju ha.. bokstavsordning.. geografiskt eller nåt annat

Det kan vara ett system där de som är födda första veckan i månaden får sina pengar först, jag hoppas det , men har inte fått nåt ännu.
Pensionsmyndigheten har ett liknande system för sina utbetalningar.

Det som man kan klaga på är att de inte visat på FK sida hur mycket pengar vi ska få. Idag kan jo datorer räkna ut det på några sekunder. Det verkar som om de räknar ut det för hand med miniräknare.
De har väl för detta ändamålskapat ett dataprogram som räknar ut det.

Det kan bli så att nån får på sitt belopp extra nollor... istället för 1000 kronor 10.000.000 om jag får det då behåller jag pengarna.
Citera
2023-02-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Pengarna och besluten kan komma vid olika tillfällen. Senast 7 mars ska alla som har bankkonto registrerat ha fått sina utbetalningar.

Jag har inte fått pengar än och inget mail eller brev om utbetalning heller.

När man läste om att man ska vara registrerad nånstans hos Swedbank så sket jag i att läsa det närmre då jag antog att det var samma sak om med lönen där jag måste ha mitt bankkontonummer (som inteär Swedbank) registrerat hos dom för att ens kunna få min lön utbetald.

Har jag missuppfattat nåt eller är det samma sak eller är det två olika ställen hos Swedbank man måste vara registrerad?
Citera
2023-02-24, 20:59
Bannlyst
Fick Brev idag för någon timme sedan på Kivra! 1248 kronor får jag den 28:e!
Citera
2023-02-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

När man läste om att man ska vara registrerad nånstans hos Swedbank så sket jag i att läsa det närmre då jag antog att det var samma sak om med lönen där jag måste ha mitt bankkontonummer (som inteär Swedbank) registrerat hos dom för att ens kunna få min lön utbetald.

Har jag missuppfattat nåt eller är det samma sak eller är det två olika ställen hos Swedbank man måste vara registrerad?
Vet ej. Men Försäkringskassan har bra info om bl a detta. https://www.forsakringskassan.se/privatperson/utbetalning-av-elstod
Citera
2023-02-24, 21:16
Medlem
Gokväll.
Gick in på swedbank och såg att en insättning är på väg in den 28/2. Problemet är att summan felar på ca 3000 kr mot vad jag räknat med alltså till min nackdel. Finns det fler som upptäckt något fel på sin utbet?
Citera
2023-02-24, 21:21
Medlem
NickeNicknames avatar
Hmmm elstöd ska komma från den 20 Feb, sett inte en krona
bryr mig knappast men , när man pratar om batchar om vem som ska få eller inte få, är väl patetiskt
sätt in ta ut ska gå på direkten i dagens ekonomy world
Detta går tydligen genom swedbank ,Varför first world worst bank
Citera
2023-02-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Du måste registrera ditt konto hos försäkringskassan.

Logga in på försäkringskassan så hittar du det där nånstans.
Citera
2023-02-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaXa13
Du måste registrera ditt konto hos försäkringskassan.

Logga in på försäkringskassan så hittar du det där nånstans.

Loggade in där nu och det finns inga utbetalningar noterade, men mitt bankkonto är registrerat där och stämmer, så troligen måste jag bara vänta lägre än vissa andra.
Citera
2023-02-24, 23:27
Medlem
Inte fått en krona än. H-e.
Citera
2023-02-25, 00:28
Medlem
Jag har precis fått ett brev från Försäkringskassan, pengar kommer kanske måndag-tisdag.

2000:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in