2023-02-24, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Elstödet ska väl räknas som inkomst.. kanske nån som ligger precis på gränsen till att behöva betala statlig inkomstskatt och elstödet kommer knuffa över hen den gränsen

Även om det nu räknades som inkomst (vilket det inte gör) så är det ju bara den summa som överstiger bryrgränsen som drabbas av statlig skatt. Man kan alltså inte förlora pengar på det.
Citera
2023-02-24, 08:02
Medlem
Jag ser inget om att jag ska få elstöd på Mina Sidor på försäkringskassan. Bor i en lägenhet i BRF och har bott här hela perioden. Mitt namn står på fakturorna. Borde det inte stå under preliminära utbetalningar?
Citera
2023-02-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Jag ser inget om att jag ska få elstöd på Mina Sidor på försäkringskassan. Bor i en lägenhet i BRF och har bott här hela perioden. Mitt namn står på fakturorna. Borde det inte stå under preliminära utbetalningar?

Inget kommer stå på FK. Du får brev på Kivra. Du borde få elstöd.
Citera
2023-02-24, 10:38
Medlem
Citat:
Undrar om dom betalar ut söderifrån och upp

Ni som fått pengarna redan idag bor ni nere i skåne-trakterna månne?

Något slags system för vilka som betalas ut till först lär dom ju ha.. bokstavsordning.. geografiskt eller nåt annat

Har fått ett elstöd på bankkontot igår.

Vi har tre elabonnemang i område 4 så jag kan inte se något sk utbetalningssystem. Ser framemot att de två andra också blir utbetalda.
Citera
2023-02-24, 12:00
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Har fått ett elstöd på bankkontot igår.

Vi har tre elabonnemang i område 4 så jag kan inte se något sk utbetalningssystem. Ser framemot att de två andra också blir utbetalda.
Max ett elstöd per person sa de på tv igår. Du får inte mer din fitta. hahaha
Citera
2023-02-24, 14:26
Medlem
Funderar på om det är så att deras plan är att varje måndag göra en utbetalning och eftersom det tar 3 dagar så är det torsdagen den enda dagen i veckan då det finns chans för kulor på kontot
Citera
2023-02-24, 14:28
Medlem
Hur fungerar det när man är sambo, får båda parterna häften var då eller?
Citera
2023-02-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbideglidaren

Du får elstöd om ditt namn stod på elnätsavtalet den 17 november 2022. Hur mycket du får beror på elförbrukningen under perioden 1 oktober 2021–30 september 2022.

Det är upp till er hur ska ni dela beloppet.
Citera
2023-02-24, 14:34
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbideglidaren

"Det är den person som stod på elnätsavtalet den 17 november 2022 som har rätt till ersättning."

Källa
Citera
2023-02-24, 15:36
Medlem
Citat:
Funderar på om det är så att deras plan är att varje måndag göra en utbetalning och eftersom det tar 3 dagar så är det torsdagen den enda dagen i veckan då det finns chans för kulor på kontot

Har en vän som ser att han får pengarna den 28 som är en tisdag.
Citera
2023-02-24, 16:05
Medlem
ormbitens avatar
Fel tråd.
Senast redigerad av ormbiten 2023-02-24 kl. 16:08.
Citera
2023-02-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Max ett elstöd per person sa de på tv igår. Du får inte mer din fitta. hahaha

Jubelidiot. ”Om du har elavtal för flera bostäder
Om du stod på flera elnätsavtal får du en utbetalning per avtal. Pengarna kan komma olika dagar. Du får också ett beslutsbrev per avtal från Försäkringskassan.”

Källa Försäkringskassan. https://www.forsakringskassan.se/privatperson/utbetalning-av-elstod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in