2023-02-24, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brainiac55
Berätta.

Berätta vad? Ska jag upprepa mig menar du eller
Citera
2023-02-24, 15:20
Medlem
Det är nog få som egentligen vet vad som hänt i Staaf-Löfving-härvan i detalj.
Och vissa här på fb verkar inte riktigt förstå hur personer som tar sitt liv resonerar, om det nu ens är det som har hänt med Löfving?

Det är sällan helt logiska resonemang bakom suicid, utan dit kommer man efter en mörk spiral av dåliga tankar och mående. Att bara rada upp den info som vi utomstående har att spekulera kring och försöka skatta den objektivt utifrån och säga att det var ett konstigt beslut fungerar inte. Då har man inte förstått hur folk i den situationen fungerar eller resonerar.

En framgångsrik person har tagits ifrån allt han hade. De flesta kompisarna, och alla kollegor slutade höra av sig. Ingen partner som ger stöd. Han har säkert suttit och grubblat sönder skallen de sista månaderna och kommit djupare och djupare ner i spiralen av ångest och värdelöshetskänsla utan att det för den sakens skulle kanske var helt logiskt i alla avseenden. Det här tar otroligt hårt på vem som helst, och är man en offentlig person så är ljuslyktorna tända och riktade mot dig från alla vrår, överallt, dygnet runt.
Citera
2023-02-24, 15:22
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Man måste bara älska denna Linda Staaf, numera en av sveriges mest kända poliser / profiler men
av fel anledning:

Citat från artikeln:
Jag har ju en ganska officiell polisroll. Vilket betyder att jag måste leva lite mer anonymt i mitt privatliv. Hålla en låg profil, inte synas i så många sammanhang. Jag är i princip inte med på sociala medier, till exempel. Och dessutom: Ska jag uppfattas som seriös och professionell i min yrkesroll, kan jag inte vara någon helt annan privat.”

Hahaha, knullar sig fram genom myndighets-sverige, sätter på sin mentor sedan tre år tillbaka
och vill uppfattas som seriös och professionell ?

"mentor sedan tre år tillbaka" eller "sätter på sedan tre år tillbaka"?
Eller både och?

Fattar inte att så många här inne tycker att man behöver välja sida, båda har fullt medvetet gjort fel.
I dagsläget kan man konstatera att den ena tjänat på det och den andra har förlorat på det...
Citera
2023-02-24, 15:36
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Det är nog få som egentligen vet vad som hänt i Staaf-Löfving-härvan i detalj.
Och vissa här på fb verkar inte riktigt förstå hur personer som tar sitt liv resonerar, om det nu ens är det som har hänt med Löfving?

Det är sällan helt logiska resonemang bakom suicid, utan dit kommer man efter en mörk spiral av dåliga tankar och mående. Att bara rada upp den info som vi utomstående har att spekulera kring och försöka skatta den objektivt utifrån och säga att det var ett konstigt beslut fungerar inte. Då har man inte förstått hur folk i den situationen fungerar eller resonerar.

En framgångsrik person har tagits ifrån allt han hade. De flesta kompisarna, och alla kollegor slutade höra av sig. Ingen partner som ger stöd. Han har säkert suttit och grubblat sönder skallen de sista månaderna och kommit djupare och djupare ner i spiralen av ångest och värdelöshetskänsla utan att det för den sakens skulle kanske var helt logiskt i alla avseenden. Det här tar otroligt hårt på vem som helst, och är man en offentlig person så är ljuslyktorna tända och riktade mot dig från alla vrår, överallt, dygnet runt.
utvecklingen i Stockhom med polisens totala misslyckanden och sen detta sista som lök på laxen är det inte konstigt att depressionen kröp sig på och han ville göra slut på hela skiten.
Citera
2023-02-24, 15:43
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
jo hon har anställt sig själv genom att manipulera denna Löfving nu som tagit sitt liv då hela skiten föll på honom och inte något på henne. Hon har också gjort sig indirekt skyldig till att han nu inte lever. Hon har en lång historik där hon kraschat äktenskap, senast nu när hon gjorde vår ÖB till utsatt mål för utpressning genom att inleda en affär med honom där han också lämnade sin fru sedan 30 år.

Hon har förstört mkt denna människa
Män är alltså viljelösa offer tänker du?
Citera
2023-02-24, 15:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Män är alltså viljelösa offer tänker du?
I kärlek är både män och kvinnor viljelösa offer.
Citera
2023-02-24, 15:49
Medlem
Svaga män tar sina liv. Starka överlever.
Citera
2023-02-24, 15:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Det blir svårt att få ställ henne till svars ja, och psykopater saknar ju samvete så hon sover nog gott ändå

Världen är orättvis
Nja, hon vet att hon är anledningen till att han är död och det minns hon resten av livet. Mer än minns.
Citera
2023-02-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frassesnavel
Svaga män tar sina liv. Starka överlever.
Problemet är att det går inte att kämpa emot ett "system" när det har bestämt sig för att placera dig på offeraltaret och göra dig ansvarig för allt och lite till. Det är vad som hände M.L. Naturligtvis HAR han ett ansvar för sina handlingar, men detta var ingen rättvis utredning utan ett karaktärsmord så att Staaf och Thornberg skulle kunna komma undan.
Senast redigerad av Abetterworld 2023-02-24 kl. 15:58.
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Det är så fruktansvärt tragiskt och sorgligt, jag fick en chock. Fy fan för polisledning och kollegor och vänner som inte fanns där för honom. Och alla gamar som gottar sig i andras lidande, tänker även på dumpens offer. Ja dumoen har också fått människor att begå självmord och det tycker pöbeln är bra...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
"mentor sedan tre år tillbaka" eller "sätter på sedan tre år tillbaka"?
Eller både och?

Fattar inte att så många här inne tycker att man behöver välja sida, båda har fullt medvetet gjort fel.
I dagsläget kan man konstatera att den ena tjänat på det och den andra har förlorat på det...

Håller med till 100 % - Man kan konstatera fakta helt enkelt, som du gjorde.

Sen. Ingen vet när och hur länge Hälsingebocken och Staff haft ihop det.
Sannolikt från det att hon började bli stalkad av den nu avlidne kommisarien.
Citera
2023-02-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveavegen
Vad jobbade Löfving med innan handduken kastades in eller hasade han runt hemma?
Omplacerad från tjänsten som ställföreträdande rikspolischef och utredning osv.

Han kanske hade hand om förrådet med stulna cyklar sist tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in