2023-02-24, 15:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Du hamrar på hårt med förställningar som bygger på att ML skulle varit ett svagt, vilje- och omdömeslöst kolli... Det sistnämnda håller jag dock med om, men cyniskt att kalla henne psykopat: två vuxna människor väljer ömsesidig sexuell relation. Båda rimligtvis medvetna om det olämpliga och inte minst ML torde ha insett vilka fatala konsekvenser det skulle kunna bli om relationen uppdagades. Och facit har vi, tragiskt nog var han inte psykologiskt rustad för situationen som uppstod. Utredningen visar förövrigt att LS innan uppbrottet velat ha en relation på riktigt, vilket ML inte ville. Så frågan om ev. utnyttjande, i den mån det varit så, skulle jag bedöma som omvänd, jmf din tes.

Slutligen är det svagtänkt att hävda hennes fel att han valde ta sitt liv. Direkt oförskämt. Igen: det var en vuxen människas eget val. Om någon/något ska klandras, är det polisledningen som lät honom stå ensam i kylan.

Jag håller med om detta, men frågan som kvarstår är varför tog han livet av sig? Av det som står i utredningen att döma så är självmord en enorm överreaktion.
Citera
2023-02-24, 16:04
Medlem
Har det inte kommit något nytt om hur Mats Löfving dog. De flesta jag pratar med tror på mord! Jag har hört att han var svårt skadad när ambulanspersonalen kom. Vem larmade?

Skulle det här kunna vara hämnden som utlovades från muslimerna på grund av koranbränningarna!
Citera
2023-02-24, 16:24
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Jag syftade på att i vissa fall så är man medvetet dålig.

Låt oss kalla det för inkompetens, istället. Vi har ju inget FBI i Sverige, där världens bästa detektiver utbildas. Istället har vi en massa korrupta sossar som tillsätter sina vänner som utredare, likt den där Runar Wiksten. Maken till lögnare får man leta efter, när han undviker ögonkontakt med journalisten som intervjuar.
Citera
2023-02-24, 16:30
Medlem
Smegmas avatar
Var är drevet mot POLIS-HORAN och Tornberg??
Citera
2023-02-24, 16:33
Medlem
FrankHerberts avatar
Som jag förstår det hade han gjort grovt tjänstefel att stalka?
Citera
2023-02-24, 16:37
Medlem
hängballens avatar
Undrar om han skrev av sig lite innan han satte pickan i käften.
Kan vi vänta oss fler tunga fall?
Citera
2023-02-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Undrar samma! Horan har PIPPAT sig till toppen, gjort allt för sin fula karriär och det är tack vare henne att Löfving begick självmord.
Citera
2023-02-24, 16:44
Medlem
NiccoJs avatar
Många hårda ord mot L. Staaf. Hur mycket ligga o hur mycket relation hon och Löving hade vet vi väl inte mycket om.
Anmälningarna mot Löving tyder väl på att han var den drivande för en relation, att hon lät sig bli befordrad är ju inget brottsligt.

Mycket trist att Löving tog historien så hårt, dock kan man tycka att den som ägnat hela sitt yrkesliv åt att peka finger åt andra ska se sin egen brottslighet som ett rejält nederlag.
Citera
2023-02-24, 16:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Jo det kan det absolut visst

Det är bara dina åsikter i så fall, men inget som har någon betydelse i realiteten. Det är inte för inte som en rättsstat inte baserar sig på enskilda personers tyckande.
Citera
2023-02-24, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nja, hon vet att hon är anledningen till att han är död och det minns hon resten av livet. Mer än minns.

Minns ja bryr sig nej
Citera
2023-02-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma

Vill du har två tragiska självmord till eller vad fan är det du snackar om?
Citera
2023-02-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Har det inte kommit något nytt om hur Mats Löfving dog. De flesta jag pratar med tror på mord! Jag har hört att han var svårt skadad när ambulanspersonalen kom. Vem larmade?

Skulle det här kunna vara hämnden som utlovades från muslimerna på grund av koranbränningarna!
Högst troligt självmord då det inte har kommunicerats ut någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in