2023-02-24, 10:51
Medlem
Vad jobbade Löfving med innan handduken kastades in eller hasade han runt hemma?
Omplacerad från tjänsten som ställföreträdande rikspolischef och utredning osv.
Citera
2023-02-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
All jävla status och prestige blev omintetgjord av uthängningen. En sån här kuf fixar det inte, dvs om han inte har diverse hållhakar på andra, vilket inte är helt otänkbart.

Han slickade röv, lismade, manövrerade och manipulerade. Exakt på samma sätt som alla de andra med karriären och partiboken i bakfickan. Bara beskåda deras äckliga anleten. Thonberg, Giesecke, etc.

🤢🤮

StORsWänskEn är helt enkelt inte skickad för statligt hantverk, detta alldeles oavsett om jeppen blev ’bumpad’ eller ordnade saken på eget bevåg.

Frågor på det?
Jo jo, men nu var det ju frågan om det puckade perpektivet, att ett självmord är en självisk handling.

Vad gäller Löfvings handling, känner man väl inte till alla omständigheter. Kanske att han var en mycket ensam människa.
Citera
2023-02-24, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Feministivrarna i den här tråden kan med fördel läsa igenom https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGKrl8/mats-lofvings-poliskarriar-fran-praoplatsen-till-toppjobben-och-kampen-mot-gangvaldet för att få en bild av Mats Löfvings kompetens och väg till högsta ledningen.

Jämför sedan med hur Linda Staaf hoppat runt mellan olika ofullbordade karriärspår innan hon upptäckte att det var enklare att hoppa runt på kukar: https://chef.se/linda-h-staaf-det-galler-att-inte-ge-efter/

Det är en skam att vi fått ett samhälle där kritik mot kvinnor per automatik anses vara misogyni. Vill ni ha lika villkor och lika lön så får ni fan se till att lägga ner samma arbete också. Att ta sängvägen må vara världens äldsta yrke men det förtjänar ingen respekt.

Man måste bara älska denna Linda Staaf, numera en av sveriges mest kända poliser / profiler men
av fel anledning:

Citat från artikeln:
Jag har ju en ganska officiell polisroll. Vilket betyder att jag måste leva lite mer anonymt i mitt privatliv. Hålla en låg profil, inte synas i så många sammanhang. Jag är i princip inte med på sociala medier, till exempel. Och dessutom: Ska jag uppfattas som seriös och professionell i min yrkesroll, kan jag inte vara någon helt annan privat.”

Hahaha, knullar sig fram genom myndighets-sverige, sätter på sin mentor sedan tre år tillbaka
och vill uppfattas som seriös och professionell ?
Citera
2023-02-24, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jo jo, men nu var det ju frågan om det puckade perpektivet, att ett självmord är en självisk handling.

Vad gäller Löfvings handling, känner man väl inte till alla omständigheter. Kanske att han var en mycket ensam människa.

Karln blev omintetgjord. Hela jävla potemkinfasaden raserad.

Det fanns inget kvar av egot. Självet dog i direktsändning.

Irrelevant frågeställning.
Citera
2023-02-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Håller med, fullständigt, och inte bara sitt land även sin familj.
Ett självmord/ta livet av sig är fegt, mycket fegt och själviskt. Även om man mår psykiskt dålig.
Att inte kunna hålla känslorna i styr när det vankas godsaker är i den rollen han hade högst oförsvarligt.
När man är nära självmord resonerar man oftast inte som du verkar tro. Att man försöker undfly några konsekvenser. Ofta är det istället en känsla av självklarhet som infinner sig. Beslutet att ta sitt liv är det bästa för alla inblandade. Det är bäst för barnen, bäst för frugan, bäst för vännerna, bäst för världen som helhet.

Du vet nog själv hur det är att vara riktigt kär och att inte kunna tänka en enda negativ tanke om sin käresta, när förnuftet trumfas helt av känslorna. På samma sätt fast omvänt med självmord. I det ögonblicket finns ingen anledning att inte ta sitt liv. Du har inte förmågan att resonera kring vad någon skulle tycka var hedervärt eller inte. Självmord är guds vilja. Det är mörk poesi. Ens själ är cancer och den måste bort nu. Det är för allas skull.
Citera
2023-02-24, 11:13
Medlem
Efter att ha läst om hur ung han var som polis(chef) samt att han faktiskt läste till
jurist först blir det intressant att påpeka att denne (polis)chef blev chef efter att bl a
då först ha genomgått Polis(hög)skolan till skillnad från Linda H Staaf. Vissa saker
hade för henne varit enklare om hon gjort detsamma i ung ålder och inte i vuxen
kan man tänka.
Citera
2023-02-24, 11:15
Medlem
Snaidistens avatar
Inom snar framtid kommer Staaf att sitta i "Min sanning" och gråta ut hur patriarkatet och näthatarna har förstört hennes liv

Samtidigt kommer Mats Löfving fortfarande vara död.
Citera
2023-02-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Inom snar framtid kommer Staaf att sitta i "Min sanning" och gråta ut hur patriarkatet och näthatarna har förstört hennes liv

Samtidigt kommer Mats Löfving fortfarande vara död.
Ja, och jag tror även hon lyckats med konststycket att göra det mycket svårare för kvinnor att göra karriär. #metoo är definitivt över, dörrarna stängs. Se upp för avståndet mellan vagn och plattform när du kliver av.
Citera
2023-02-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Efter att ha läst om hur ung han var som polis(chef) samt att han faktiskt läste till
jurist först blir det intressant att påpeka att denne (polis)chef blev chef efter att bl a
då först ha genomgått Polis(hög)skolan till skillnad från Linda H Staaf. Vissa saker
hade för henne varit enklare om hon gjort detsamma i ung ålder och inte i vuxen
kan man tänka.
Hennes CV är lika ihåligt som hennes huvud. Hon har ingen polisutbildning, hon har fått polismans befogenheter via "särskilda chefsutbildningar". En gemensam nämnare bland så kallade chefsutbildningar är att man inte kan underkännas på dem, det enda som krävs är närvaro på en kortare kurs och att man betalar avgiften för att få intyget. Hur Linda Staaf har betalat kan förstås var och en räkna ut på egen hand.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_Staaf
Citera
2023-02-24, 11:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Jag förstår inte all denna avsky mot Staaf, hon har varken anställt sig själv eller mördat någon.
Citera
2023-02-24, 11:55
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Känns som den där Linda har rört om en del i polis huset, genom hennes sjuka handlingar så borde hon dömmas för vållande. Att kvinnor kan få sån påverkan genom att prata skit och att det inte lyser igenom så står vi här idag med en person som fått ta smällen hela vägen..

RIP
Det är inte Lindas fel. Det är samhället. Hur kan man ha en målbild av att kvinnor kan allt män kan? Män kan inte allt kvinnor kan liksom. Sen när det blåser i knutarna då kommer ursäkterna och att alla hatar och slår kvinnor och det är den enda anledningen man kan ha för att man ifrågasätter en kvinna. Vi är olika och vi är bra på olika saker. Man får nästan en utskällning om man säger att män är starkare fysiskt än kvinnor. Vill vi ha ett samhälle som är cp skadat? Ska man ge sig in i leken får man leken tåla.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-24 kl. 12:00.
Citera
2023-02-24, 12:00
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag förstår inte all denna avsky mot Staaf, hon har varken anställt sig själv eller mördat någon.
Hon har ljugit. Hon har bett om förmåner som hon sedan förnekar och lägger allt på sin förra chef. Hon har bevisligen haft usla ursäkter och hennes damage control är värdelös. Läser man utredningen är hon ett jävla stort frågetecken men man har helt enkelt förbisett det vid bödelslaget och hanterat henne som en dum minderårig tjej det är synd om. Hon har för fan ett ansvar! Hon har för fan varit operativ chef för NOA i flera år. Jag är fan inte nöjd med hennes Polis arbete heller. Det är under all kritik. Och att RPC väljer utredaren och utredaren ger den slutsats han ger är så jävigt att det hade kännts som dålig acting om detta var en film. Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in