Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Nej, men det behövs för att komma till antagendet att han är gm för att han har fel.
Man kan inte ha någon del av SE-gm spåret utan att göra antaganden gällande vapenfrågorna.
Och man har visst försökt. Och även om man lyckades binda ett vapen kvarstår orimligheten i att han hade med sig både vapen och ammunition ut från jobbet. Kanske även hölster.
Jag förstår inte helt hur man kan sopa den orimlighet under mattan för att sedan gå vidare med slutledningar utan att väga in det.
Och jag påstår att han visst kan redogöra på ett trovärdigt vis. Han får ju stöd av andra vittnen gällande det också. Främst AH.
Fast nu känner jag att vi börja komma till vägens ände i detta samtalet.
Du har fått massor av exempel bara det sista dygnet på tokigheter i Engströms utsagor.
Och jag vågar påstå att i nästan alla som på något sätt är insatta i Palmemordet håller med om det.
Engström is not to be trusted.
Till och med Borgnäs, Wall, GW och flera skribenter i denna tråd som inte någonstans tror att Engström är GM skriver under på det.
Om du fortfarande anser att hans utsagor har stöd i materialet hoppas jag att du förstår att du har en väldigt avvikande åsikt.
Uppenbarligen har du också väldiga svårigheter med att första skillnaden mellan att misstänka och anklaga någon för mordet.
Jag misstänker Engström.
Jag anser att det finns tillräckligt med anledningar för att han borde ha blivit utredd.
Punkt.
Och eftersom han inte blev utredd är det oerhört svårt (om inte omöjligt) att idag få någon klarhet i vapenfrågan.
Jag har aldrig argumenterat för att han är GM.
Allt ditt snack om vapen och dylikt kan du ta med någon som gör den anklagelsen.
Jag är helt fel person att ta det samtalet med.