2023-02-24, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Kan du citer stycket där jag skrivit detta?
Vad tror du luftvärnssystemen ska vara till då när alla försvarsanställda går hem om ryssen tar sikte på Gotland?
Citera
2023-02-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad tror du luftvärnssystemen ska vara till då när alla försvarsanställda går hem om ryssen tar sikte på Gotland?

Kan du citera det jag skrivit om detta?
Citera
2023-02-24, 13:04
Avslutad
Citat:
Kan du citera det jag skrivit om detta?
Ingen skulle ju försvara Sverige? Har du ändrat dig nu?
Citera
2023-02-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ingen skulle ju försvara Sverige? Har du ändrat dig nu?

Kan du citera mig där jag skrivit detta?
Citera
2023-02-24, 13:22
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Det vette fan, låt fienden ta dom så kanske det blir bättre i landet.
Citera
2023-02-24, 13:30
Avslutad
Citat:
Kan du citera mig där jag skrivit detta?
Varför ska jag citera dig? Säg bara om Sverige visst kommer att försvaras eller inte.
Citera
2023-02-24, 13:39
Medlem
Citat:
Varför ska jag citera dig? Säg bara om Sverige visst kommer att försvaras eller inte.

Du kan läsa ovan vad jag sagt istället för att köra med halmgubbar.

Här har du mer, även om man överlever så blir man förstörd av krig och kvinnor som män försvarar kommer sedan anklaga dem när de efter kriget blivit våldsamma:
KIEV/BACHMUT. Efter ett år av fullskaligt krig i Ukraina räknas de stupade i hundratusental.

Men det finns en annan prislapp för kriget: de överlevande, de psykiskt stympade och de levande döda.

Vi träffade dem i sluten psykiatrisk vård, i rehabiliteringscenter och i skyttegravarna i Donbass.

De har alla sett och upplevt sådant som ingen människa borde ha varit med om.

– Från och med nu måste jag ta hand om min man dygnet runt, säger 22-åriga Maryna, mamma till en liten bebis och hustru till Roma, 23 år, – en soldat som aldrig kommer att bli helt den densamme igen.

https://www.expressen.se/nyheter/krigets-pris-de-blir-aldrig-samma-manniskor-igen/
Citera
2023-02-24, 13:52
Avslutad
Citat:
Du kan läsa ovan vad jag sagt istället för att köra med halmgubbar.

Här har du mer, även om man överlever så blir man förstörd av krig och kvinnor som män försvarar kommer sedan anklaga dem när de efter kriget blivit våldsamma:
KIEV/BACHMUT. Efter ett år av fullskaligt krig i Ukraina räknas de stupade i hundratusental.

Men det finns en annan prislapp för kriget: de överlevande, de psykiskt stympade och de levande döda.

Vi träffade dem i sluten psykiatrisk vård, i rehabiliteringscenter och i skyttegravarna i Donbass.

De har alla sett och upplevt sådant som ingen människa borde ha varit med om.

– Från och med nu måste jag ta hand om min man dygnet runt, säger 22-åriga Maryna, mamma till en liten bebis och hustru till Roma, 23 år, – en soldat som aldrig kommer att bli helt den densamme igen.

https://www.expressen.se/nyheter/krigets-pris-de-blir-aldrig-samma-manniskor-igen/
Då kan du släppa det där med att jag skulle vara desperat för att jag har insett att ingen kommer att försvara mig. Försvarsmakten kommer nog att göra sitt ska du se. Inte säga upp sig och flytta utomlands.
Citera
2023-02-24, 13:56
Medlem
Citat:
Då kan du släppa det där med att jag skulle vara desperat för att jag har insett att ingen kommer att försvara mig. Försvarsmakten kommer nog att göra sitt ska du se. Inte säga upp sig och flytta utomlands.

Varför skulle jag ändra det? Du är körd, ingen kommer försvara dig.
Citera
2023-02-24, 13:59
Avslutad
Citat:
Varför skulle jag ändra det? Du är körd, ingen kommer försvara dig.
Så försvaret överger sina platser ändå och skänker de utplacerade systemen till ryssen.
Citera
2023-02-24, 14:04
Medlem
Citat:
Så försvaret överger sina platser ändå och skänker de utplacerade systemen till ryssen.

Återigen halmgubbar, du debatterar mot dig själv.

Det första som händer efter ett krigsutbrott är att alla kaosblattar löper amok och plundrar, förstör, misshandlar och våldtar. Se bara på vad som hände i Turkiet efter en jordbävning, det kommer bli långt värre vid krig i Sverige. Sedan vinner ryssen lätt och gör sitt intåg också.
Citera
2023-02-24, 14:36
Avslutad
Citat:
Återigen halmgubbar, du debatterar mot dig själv.

Det första som händer efter ett krigsutbrott är att alla kaosblattar löper amok och plundrar, förstör, misshandlar och våldtar. Se bara på vad som hände i Turkiet efter en jordbävning, det kommer bli långt värre vid krig i Sverige. Sedan vinner ryssen lätt och gör sitt intåg också.
Har du någon idé om HUR de gör detta intåg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in