2023-02-24, 09:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det skulle öka stödet för kriget hos befolkningen och riskera att väst drar tillbaka stöd.

Däremot borde drönarna som släpper granater kunna användas inom Ryssland för att störa militär produktion och transporter. Att Ukraina inte använder gerillakrigsföring för att spränga broar etc är lite förvånande.
Det konstigaste är väl egentligen att inte ryssarna verkar ha någon förmåga att utföra sabotage inne i Ukraina?!
I alla fall om man tror på deras version av att alla "normala" Ukrainare stöttar Ryssland (det är bara Zelensky, styrd av USA, som är emot Ryssland)
Citera
2023-02-24, 09:34
Medlem
Börgproryssar i tråden lystring.

Kinas fredsförslag var att lands internationellt erkända gränser måste respekteras.

Ni är såna jävla töntar att inte ens Kina stöder er

Ha en kul årsdag era jävla pajasar.
Citera
2023-02-24, 09:35
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Är inte det inkluderat civila?

Jag tror att han syftade på när Ursula von der Leyen sa att "100 000 Ukranian Mlitary Officers has been killed". Detta var en uppenbar felsägning, engelska är inte Ursula von der Leyens förstaspråk. Vad hon avsåg att säga och det uttalandet rättats till var att Ukraina vid den tidpunkten hade "100 000 Military Casualties" dvs döda och skadade, vilket tyvärr är rimligt.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ur miljarder kinesers perspektiv är det också dåligt, trots att förslaget kommer från 'Kina'.

Möjligt, jag har inte gjort den analysen. Nu nämnde jag "slöjan" för att det inte framgick ur vems perspektiv WEF-killen pratade från.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad bra. Kan du berätta lite närmare då; hur kan Ukraina vinna om man inte går in i Ryssland?

Närmare bestämt när kommer Ukraina ”vinna” enligt dig?

haha, tönt.

Kina stöder inte Ryssland, ingen stöder Ryssland

alla ger ukraina vapen.

Ryssland slåss som i första världskriget.

Ukraina som 2023.
Citera
2023-02-24, 09:37
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Pojken har inte hangt med. Allting i vastmedia, aven i svensk, las pa pojk

Måste man inte skriva på svenska (och några andra språk) på detta forum? Att skriva utan prickar är inte svenska, och dessutom j-vligt svårtläst. Hitta ett tangentbord med prickar tack.
Citera
2023-02-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har inte sagt att du ska ta en despotisk regims perspektiv. Det spelar ingen roll var förslaget kommer ifrån. Frågan är hur bra det är, och för vem. Utifrån vissas (WEF, USA) perspektiv är det dåligt.

Har du läst Kinas fredsförslag din jävla pajas?

Dom skriver svart på vitt att Ryssland måste lämna ukrainas territorium.

Bra för alla dåligt för Ryssland och er proryska töntar.
Citera
2023-02-24, 09:42
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Möjligt, jag har inte gjort den analysen. Nu nämnde jag "slöjan" för att det inte framgick ur vems perspektiv WEF-killen pratade från.

Det blir väldigt förvirrat om man använder veil of ignorance inte utifrån original position utan ifrån another position så att säga.

I det här fallet är risken hög att man framstår som en liten otacksam slyna som åtnjuter all frihet som kommer med västlig liberal demokrati och ändå väljer att vara putinversteher och 'old friend of the chinese people'.... och det vill man ju inte.
Citera
2023-02-24, 09:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej, det är ingen petitess. Du försöker få det till att alla som är demokratiska har samma perspektiv som du. Men så är det inte.
Jo, i västvärlden har alla samma perspektiv som jag.

Jag har självklart inte samma syn som en indier. Jag är inte en indier.
Citera
2023-02-24, 09:47
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Varför svarar inte Ukraina med samma medicin som Putler och terrorbombar Moskva med drönare och missiler?
Populariteten för Putler hos den Ryska befolkningen borde ju då sjunka till bottennivåer.
Jag tror inte den gör det.

Terrorbombningar har vanligtvis inte den effekten. Ukraina gör helt rätt att fortsätta fokusera på militära installationer.
Citera
2023-02-24, 09:49
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Har du läst Kinas fredsförslag din jävla pajas?

Dom skriver svart på vitt att Ryssland måste lämna ukrainas territorium.

Bra för alla dåligt för Ryssland och er proryska töntar.

Som vanligt är de dummaste de argaste.

På låt oss säga 10-20 års sikt skulle det väl vara utmärkt om Ryssland lämnade Ukrainas territorium, om man kunde komma fram till någon lösning som gör det tryggt för civilbefolkningen. Svåraste problemet här är Krim, men man kunde kanske göra något undantag där.
Citera
2023-02-24, 09:49
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
It is all a trick! Det finns bara ett militärt "block" och det är Nato. Dessutom använder kineserna det ordval som Putin använde i sitt ultimatum till USA och Nato i det där brevet som skickades den 17 december 2021: "The security of a country should not be pursued at the expense of others." Med detta menade Putin (och tydlugen även Xi) att ett nytt lands inträde i Nato per definition minskar Rysslands säkerhet. Detta är en lurig omskrivning för att förhindra att Ukraina någonsin ska kunna upptas i försvarsalliansen.

Förslaget förtjänar inte att tas på allvar, utan ska förpassas till papperskorgen.

Jag tolkar texten på samma vis! Utan någon tvekan!

Att länder som tex Ukraina och Moldavien och även Georgien aldrig ska kunna bli part i Nato.
Texten är till för att skydda RU och deras mål.

Och utöver det: hur kan man ens för en sekund tro att Kina som förhandlare är en lämplig utgångspunkt i förhandling mellan Ru och UA när de själva tar över områden i Asien på bekostnad av de små nationerna som inte kan freda sitt vatten, öar mm.

Fattiga länder som förlorat sina inkomster/fiskevatten tex.
Där Kina totalt KÖR ÖVER DEM om de försöker försvara sig...
Inga skrupler alls.

Kina har INGET med Europa att göra när det kommer till Europas säkerhetsläge!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in