2023-02-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Håller med er båda. Det är oerhört pinsamt att Bydén är tillsammans med Staaf och framförallt en risk för rikets säkerhet. ÖB Bydén måste givetvis avgå illa kvickt.
Jag är rädd för att båda två kommer undan. Det känns ju inte bra att ha en ÖB så är så jävla korkad. Hur kan han på riktigt tro att hon vill ha honom??? Idiot! Avgå genast!!
Citera
2023-02-23, 21:46
Medlem
Skulle vara intressant o höra hur L S själv känner nu
Kanske vi får höra henne gråta ut om i en tv-soffa om 10 år

Men hon måste ju förstå och se sin egen roll i allt detta kan man tycka !

Såklart hon ville ha relationen med M L ogjord när den var över

Förberedde sitt eget förvarstal genom att anklaga honom för det ena och det andra

Bättre att förekomma än o förekommas om han nu skulle få för sig att sprida några rykten som kom fram till hennes nya relation -
Citera
2023-02-23, 21:48
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbalainen2021
Var bor Linda?
Granne med Mats Löfving i Norrköping. Märkligt nog efter det tog slut mellan dem. Synnerhet med tanke på Löfvings humör, våldstendenser och förmodlingen svartsjuka. Finns en rad schenarion man kan tänka sig hänt utifrån det.
Citera
2023-02-23, 21:51
Medlem
Karmans avatar
Tjejen trodde hon var cool, för hon hade en pistool...

Var någon av Staaf och Löfving gifta eller i annat förhållande när de hade det lite mysigt tillsammans?
Citera
2023-02-23, 22:04
Medlem
Nu blir det neger, en riktig chokladballe att ha med sig i tv sofforna. Så kan hon gråta lite och berätta hur
hennes woke-alibi Mballe betyder allt för henne.

Så säkert som natt följer dag.
Citera
2023-02-23, 22:57
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Staafs CV finns i Vikstens rapport och är minst sagt luddig när det kommer till tidsangivelser för utbildningar; hon har underlåtit att redovisa mellan vilket tidsspann respektive utbildning försiggick och redovisar endast kursavslut vilket gör utbildningarna omöjliga att överblicka.

En rad andra kurser står uppräknade och man har som läsare ingen aning om de varade en dag, en vecka eller en månad.

Jag har letat efter Hansson/Staafs examensuppsatser men hittar ingenting; tänker mig att i ett CV skriver man rimligtvis ut uppsatsens namn i sin helhet.

Det är tydligt att Staaf arbetade med ekonomi innan NOA och att det handlar om ledning av internt ekonomiskt arbete som inköp, lokalhyresförhandlingar, vaktmästeri, IT osv, inlindat i ett "finare" språk. Så nog är det märkligt med detta hopp över till NOA. https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/februari/rapporten-utredning-om-vissa-forhallanden-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef-ar-presentera d/
(sid. 77 och framåt)

Har funnit andra konstigheter också, men stannar här.

En sak jag inte förstår när jag läser hennes utbildningar:
Hur kan hon ha två kandidatexamen som avslutats samma år? (En på 180 hp och en på 270 hp, båda med avslut 2003).
Citera
2023-02-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Hur kan hon ha två kandidatexamen som avslutats samma år? (En på 180 hp och en på 270 hp, båda med avslut 2003).

Hela tiden massvis med frågetecken…. Detta e bara ett CV utan några intyg alls.

Reagerade också på det du skriver samt att det var samma månad
Citera
2023-02-23, 23:19
Avslutad
Citat:

Ja, och inget angivet om i vilket tidsspann och inga redovisade uppsatser; hur ska man kunna få en bild då?
Citera
2023-02-23, 23:23
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hela tiden massvis med frågetecken…. Detta e bara ett CV utan några intyg alls.

Reagerade också på det du skriver samt att det var samma månad

Läste nu:
”Om du läst två huvudområden om 90 hp vardera enligt våra krav för kandidatexamen kan man ansöka om Kandidatexamen i respektive huvudområde.”

Hon verkar pluggat hårt helt enkelt.
Citera
2023-02-23, 23:46
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Minns att papperslösa Uzbeker renoverade inne hos SÄPO,papperslös städerska hos fd statsminister,det är svängdörrar överallt där det borde vara låst.Bröderna jobbade väl under Thornberg,är Staaf Thornbergs ”honeytrap” ? Mycket skit som Thornberg ställt till med,fakta är att kriminaliteten blir värre trots att man säger motsatsen.beror det på korruptionen vänskaps/kk/släktband till klaner etc.Media verkar inte vara intresserade felet beror på missbrukarna,fallet löst.

Nej, Sverige är väldigt segregerat. Mycket av kriminaliteten utövas av folk som är alienerade till samhället. Den typen av människor som begår den typ av brott som vi översvämmas av befinner sig långt från toppositioner, köttgrytor, fina salonger etc. Det beskrivs tvärtom ofta som ett sorts parallellsamhälle. Långt ifrån italiensk maffia på 80-talet eller amerikansk för den delen.
Citera
2023-02-24, 00:02
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Granne med Mats Löfving i Norrköping. Märkligt nog efter det tog slut mellan dem. Synnerhet med tanke på Löfvings humör, våldstendenser och förmodlingen svartsjuka. Finns en rad schenarion man kan tänka sig hänt utifrån det.
Nej, det är fel. Linda är sambo med Sveriges ÖB.
Citera
2023-02-24, 00:35
Medlem
Citat:

För mig låter det som ett datum då kurser tillgodoräknats från annan utbildning t.ex USA.

Det är en grannlaga uppgift då utbildningssystem skiljer sig mellan länder liksom statsskick och lagar mm. Skulle gärna veta omfattning, kurslitteratur, examinationsformer och universitet. Vilket svenskt universitet/ämbete har utfört tillgodoräknanden?

Nja, känner mig avvaktande till studierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in