2023-02-23, 11:43
Medlem
Helt sjukt alltihop! Man fattar ju att Linda såg sin chans att komma undan den här soppan och utredningen genom att hoppa i säng med ÖB. Självklart kan ju inte Sveriges ÖB leva ihop med en person som farit med osanning i sin anställning. Därför har man låtit henne komma undan. Frågan är om Sverige vill ha en ÖB som låter sig förföras så enkelt. Jag säger nej!!!
Senast redigerad av sensationsmile 2023-02-23 kl. 12:25.
Citera
2023-02-23, 12:02
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Helt sjukt alltihop! Man fattar ju att Linda såg sin chans att komma undan den här soppan och utredningen genom att hoppa i säng med ÖB. Självklart kan ju inte Sveriges ÖB leva ihop med en person som farit med osanning i sin anställning. Frågan är om Sverige vill ha en ÖB som låter sig förföras så enkelt. Jag säger nej!!!

Dom träffades tydligen efter att hon hade begärt honom som nån slags mentor åt henne när hon var chef på NOA. Så det är några års planering från hennes sida det som nu händer. Ingen slump direkt

Edit: ÖB hade alltså träffat henne i ca 3 års tid innan dom officiellt blev ett par som nägon slags mentor ät Staaf
Citera
2023-02-23, 12:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Thornberg meddelade i Studio Ett idag att skvaller alltid går och att han tar lätt på det.
Han menar på att man inte kan plocka upp minsta skvaller som kommer in från både höger och vänster.

Utmärkt att han tydliggjorde det. Gäller det potentiellt jäv är han skyldig att agera på det. I detta fall var uppgiftslämnaren en chef. Thornberg kan omöjligt få förlängt men han borde petas redan nu. Eventuellt kan det aktuella självmordet också läggas på Thornbergs meriter över oförmåga att handla korrekt och i tid.
Citera
2023-02-23, 12:21
Medlem
Linda H Staaf är en psykopat. Därför måste Sveriges ÖB, Thonberg, Ari Stenberg, journalister och Alla andra avgå från sina tjänster som varit involverade i Mats Löfvings fall, där de gått på och blivit lurade utav PSYKOPATEN Linda H Staaf.
Citera
2023-02-23, 12:35
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Det hade varit intressant att få se nägon typ av granskning av hennes privatliv dom senaste 10-20åren och då med fokus på vilka andra förhållanden hon har haft och hur många av dessa som varit olika chefer till henne och dylikt. Hon verkar jävligt vass på det hon gör iallafall så det har nog blivit ett par polischefer till som hittils är okända. Vet att hon har barn med 1 annan polischef sen tidigare men inte mer än så egentligen

O ja, det här känns väldigt relevant i det här fallet. Jag håller med fullständigt.
Att hon söker sig till män som är i en bestämmandeposition och som hon kan utnyttja till sin fördel - där vill vi hitta ett eventuellt mönster.

Detta låter faktiskt som ett perfekt knäck för stoppapressarna och Daniel Nyhlén.
Citera
2023-02-23, 12:36
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Linda H Staaf är en psykopat. Därför måste Sveriges ÖB, Thonberg, Ari Stenberg, journalister och Alla andra avgå från sina tjänster som varit involverade i Mats Löfvings fall, där de gått på och blivit lurade utav PSYKOPATEN Linda H Staaf.

Känns som denna lista kan komma att växa rejält också vid någon typ av djupare granskning kring Staaf. Jag skulle tro att både tex Göran Millbert på justitiedepartementet och RPC Thornberg har råkat ut för henne också
Citera
2023-02-23, 12:41
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
O ja, det här känns väldigt relevant i det här fallet. Jag håller med fullständigt.
Att hon söker sig till män som är i en bestämmandeposition och som hon kan utnyttja till sin fördel - där vill vi hitta ett eventuellt mönster.

Detta låter faktiskt som ett perfekt knäck för stoppapressarna och Daniel Nyhlén.

Ja att hon är sambo med ÖB nu tex är ingen slump utan hon valde honom som nån slags mentor redan för 3 år sedan trots att dom inte ens har samma arbetsuppgifter eller liknande.

Göran Millbert på justitiedepartementet känns också som ett troligt fall, dock enbart baserat på en artikel jag läste tidigare idag om att Staaf vart anställd direkt på justitiedepartementet när hon slutade som chef på NOA. Hon anställdes direkt av denna Millbert trots att hon inte ens hade någon tydlig titel eller arbetsbeskrivning mer än att hon skulle "arbeta mot kriminalitet" typ. Han är chef på JD och i rätt ålder dessutom för att passa hennes preferenser. Detta är som sagt bara helt och hållet spekulation från mig och behöver inte ha en gnutta sanning i sig.
Citera
2023-02-23, 12:55
Medlem
Hörde på Lunchekot att poliser i hela landet kl 12 höll en tyst minut för ML.
Gissar att även Linda Staaf föll in i leden, må sen vara lite hycklande gjort av henne.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon stod där illmarigt leende med lurar i öronen medan hon lyssnade på musikalen 'Annie get your gun'.
Linda got her gun..
Citera
2023-02-23, 13:01
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Ska ju finnas sex filmer på Staaf och ÖB. Vem vet om ÖB sitter i någons ficka pga utpressings möjligheter? Han kan inte sitta kvar. Vi pratar om rikets säkerhet! Vad har det talats om nu på allvar i ett år? Vi kan inte ha sådana här säkerhets risker!
Citera
2023-02-23, 13:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...man kan ju i vart fall i detta tragiska med säkerhet påstå att ÖB:s auktoritet är hårt skadad. Sannolikt har det inte bara tisslats och tasslats i Sveriges försvar om ÖB en längre tid nu utan sannolikt även både skojats om i hånfulla ordalag. Kort sagt ÖB har sannolikt förlorat sin informella egenskap av ledare internt inom försvarsmakten, även om stjärnorna sitter kvar på uniformen. Så kan man ju inte ha det tänker jag, en högste ledare vars organisation inte har respekt eller faktiskt förtroende för honom/henne oavsett kvalifikationer, bara det borde vara skäl nog för ÖB att kliva åt sidan/av. Det rör det svenska försvaret i en tid när vi skall gå med i NATO... vars ledare och organisationer sannolikt också baktalar vår ÖB sedan en tid.

Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Helt sjukt alltihop! Man fattar ju att Linda såg sin chans att komma undan den här soppan och utredningen genom att hoppa i säng med ÖB. Självklart kan ju inte Sveriges ÖB leva ihop med en person som farit med osanning i sin anställning. Därför har man låtit henne komma undan. Frågan är om Sverige vill ha en ÖB som låter sig förföras så enkelt. Jag säger nej!!!

Håller med er båda. Det är oerhört pinsamt att Bydén är tillsammans med Staaf och framförallt en risk för rikets säkerhet. ÖB Bydén måste givetvis avgå illa kvickt.
Citera
2023-02-23, 13:31
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Ska ju finnas sex filmer på Staaf och ÖB.

Det kanske inte är fler än fem? Men räknar du TV-inslag så blir det många fler.
Citera
2023-02-23, 13:54
Medlem
goseigens avatar
Uppenbart att alla i denna soppa måste flyttas från sina jobb.

Åtminstone fyra måste väl bort från sina jobb om de för närvarande i en position med någon makt. Det är:

1. Linda Staaf.
2. Eventuell tidigare make, Jan Staaf.
3. ÖB - Micael Bydén.
4. Polischefen - Anders Thornberg.

Man kanske också skulle titta på tidigare chefer inom polisen och inom SÄPO, och fråga sig vem som valde henne för hennes nuvarande jobb.

Får folk på dessa positioner verkligen ingen utbildning i det olämpliga att släppa fram någon bara för att hon verkar intresserad, och sedan visar framfötterna i sänghalmen? Fy fan vilken ankdamm.

Nu vet jag att horeri förkommer lite varstans och har exempel där en gift polischef hade en älskarinna, men hon jobbade åtminstone inte på samma bygge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in