2023-02-21, 21:48
Medlem
Tack för klargörandet. Du har rätt.
Citera
2023-02-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Både Linda och Åke är kärlekstörstande efter en partner, varför blir dom inte tillsammans?

Bara för att man vill ha en relation och lite kärlek, så kanske man inte är desperat och tar vem som helst? Linda och Åke är kanske inte intresserade av varandra.

Nu känner jag ingen av dem, och skulle de trots allt bli tillsammans så vore derbyn för dem. Men de skulle framstå som ett rätt omaka par.
Citera
2023-02-21, 23:48
Medlem
Nu börjar serien kännas bra tråkig och seg ! Jag för min egen del tror att detta tyvärr är sista säsongen , sen läggs den ner eller pausas . Går inte att bygga vidare på fler berättelser / handlingar nu , det är därför man försöker para ihop Åke med Johan i Örebro .
Är ju uppenbart att allt bara är efter manus och att Åke är dittvingad av tv-teamet .

I kvällens avsnitt kommer det fram att Åke även hade sjungit med Sten & Stanley . Värst vad många band han har sjungit med då.

Att lyssna på Eric Saade som poldance - gänget gjorde, känns väl lite väl gay .
Att även ha massor med posters på väggarna med .
Men dom verkar lyckliga för det . Och det är det viktigaste .
Gillar dom Eric Saade så ska dom får göra det .
Citera
2023-02-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Möjligt att deltagarna får ett arvode, men det är inget som är bekräftat (vad jag vet). Vet inte vad han får i lön heller, men han klarar sig nog relativt bra i vardagen. Om han har råd att ha EPA. Även om det är möjligt att någon hjälpte till ekonomiskt med att betala för reparation.
Alla som är med i dokusåpor får betalt. Är du mycket nyfiken så kolla vad han deklarerar. Sen brukar ställen (företag) som syns få bjuda på något för att få synas. Åker de t.ex. taxi och företagsloggan syns med telefonnummer så kan du räkna med att det var en gratisresa, eller om de hämtar pizza och skylten visas samt liknande. Mats A-traktor var säkert inte heller billig i inköp. Den är fin av de gamla modellerna.

Nu minns jag inte om det syntes vilken verkstad det var som reparerade Mats A-traktor men om det gjorde det så blev det säkert billigare. Det har visats mycket bowling och ja där blir de säkert sponsrade. De som producerar serien ordnar allt detta. De klipper ju materialet och bestämmer vad som ska synas. Dold reklam brukar det heta. Ungefär som vilka bilar som James Bond kör och när det var BMW så körde han ju plötsligt även mc.
Citera
2023-02-22, 08:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Åkes nya polare Johan, är han blind?

Den där Funkismellon var ju helfestlig! Ett gäng idioter som gapade som bara den och levde rövare på scenen.
Vinnare av detta spektakel var ju given, en komplett idiot med hörselkåpor och armfäktande.

Fast det var nog det enda som var roligt i avsnittet.
Citera
2023-02-22, 16:40
Medlem
Hittade Arnas youtubekanal.

Även Sofies.
Citera
2023-02-22, 19:39
Medlem
MrSokratess avatar
Började tröttna redan förra säsongen och nu börjar det bli riktigt segt.
Åke har sina stunder (glaskonstverket i avsnitt 4) men annars är det på tok för mycket
av Mats och Sofia. Min favorit Frasse och gått ner sig och försvunnit.
Jonte gillar jag nog bäst numera.
Citera
2023-02-23, 21:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Alla som är med i dokusåpor får betalt. Är du mycket nyfiken så kolla vad han deklarerar. Sen brukar ställen (företag) som syns få bjuda på något för att få synas. Åker de t.ex. taxi och företagsloggan syns med telefonnummer så kan du räkna med att det var en gratisresa, eller om de hämtar pizza och skylten visas samt liknande. Mats A-traktor var säkert inte heller billig i inköp. Den är fin av de gamla modellerna.

Nu minns jag inte om det syntes vilken verkstad det var som reparerade Mats A-traktor men om det gjorde det så blev det säkert billigare. Det har visats mycket bowling och ja där blir de säkert sponsrade. De som producerar serien ordnar allt detta. De klipper ju materialet och bestämmer vad som ska synas. Dold reklam brukar det heta. Ungefär som vilka bilar som James Bond kör och när det var BMW så körde han ju plötsligt även mc.

Det brukar väl kallas produktplacering?

---

De försöker lyfta fram Tobbe lite mer, men han är inte som förr. Bröderna Bowling verkar ha hamnat bakom Saadegruppen.
Citera
2023-02-23, 21:35
Avstängd
XtraXs avatar
Tycker de kunde sagt nåt om vad som hänt med Frasse, var ju ändå en huvudpersonerna senaste säsongen.
Citera
2023-02-24, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunnyDragon
Fan vad awkward stämning det blev när Åke ville följa med Mats och Sofia hem och käka tomatsoppa, men de inte bjöd med honom.

haha garvade som fan

Tycker Jonte är skönast i serien.. även om man inte fattar vad han säger.
Citera
2023-02-24, 18:57
Medlem
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men serien har blivit bra mycket sämre de senaste säsongerna.
Det känns inte som man får se de medverkandes vardag längre, utan bara en massa larvigt regisserade aktiviteter.
Bingo, Judo, poledance, fisketurer, Alternativmello i Örebro, bröllopstjafs, träffa nya kändisar i vart och vart annat avsnitt, ja listan kan bli lång.
Jag har gillat serien i alla år i form av lättsam tv-underhållning, men nu är jag ibland skeptisk till att ens titta vidare.

Det kanske vore bättre för produktionsbolaget att helt enkelt släppa Köping och fokusera på ett nytt gäng i en ny stad? Det är ju liksom de utvecklingsstördas dagliga liv man vill se, tycker jag.
Citera
2023-02-24, 19:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tycker de kunde sagt nåt om vad som hänt med Frasse, var ju ändå en huvudpersonerna senaste säsongen.

Det har väl aldrig berättats något om personer som försvunnit från rampljuset i serien förutom Lars-Åke då. Frasse har ju med i bild ett par gånger och man kan ju med blotta ögat se att han är väldigt försämrad. Han går ju inte för egen maskin längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in