2023-02-23, 15:53
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Och ingen förklaring till varför han ändrade kriterierna så att hon skulle passa?

Finns ingen annan förklaring än att Linda skrevade duktigt i samtalet med utredaren.

Tyvärr finns det ingen annan förklaring.

En enskild polis eller chef kan inte ensam ändra några kriterier. Däremot kan han bryta mot dom med öppna ögon om han har tillräckligt rymligt samvete. Det har poliser i regel.
Citera
2023-02-23, 15:54
Medlem
Jagduvidoms avatar
Staaf kan inte ens sätta en label på deras relation, men den var "sexuell". Hon får det och låta som att hon är minderårig och något brott har förekommit när han "står bakom träd".
Hon har bett om vapnet. Hon är chef på en operativ del av Polismyndigheten. Hon har bett om högre lön. Hon är jurist utbildad. Vad har han egentligen gjort här? Hon är något jävla lamm..

Ut med hela ledningen som låtit detta ske. Dom är en sjukdom för vårt land. Vi behöver stabilitet och ärlighet i denna stund av kris. Vi kan inte ha en Polismyndighet som är av åtlöje och minderåriga mördare som styr gatorna där folk bor. Fy fan!
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-23 kl. 15:56.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Undra hur knulldockan Massagestaaf känner sig? Hon sitter väl och rider en ny myndighetskuk. Tornberg, har han inte hoppat ner i Nybroviken än?

Ja inte skulle jag tackat nej till att kn...a mig fram till fin befattning och hög lön, och jag gissar att detsamma gäller dig. Vänder vi på steken och säger att en man gjort samma sak hade inte många (män) reagerat annat än med tummen upp o high five.. Det är lätt att döma andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Kan inte hur man agerar men det vore ju märkligt om man inte för klart en utredning oavsett, om inte för att ta lärdom till nästa gång.

Är för dåligt insatt i om/när just denna utredning påbörjats tidsmässigt, men fup blir inte officiell förrän åtal väcks. Nu läggs åtal ner och därmed samma med fup.
Citera
2023-02-23, 15:59
Medlem
Jagduvidoms avatar
Man kan skylla på media absolut. Men man kan också klaga över mesiga hanteringen från RPC. Man kan klaga att det fortsattes kommenteras och inte lade locket på eller förhala allt och lät det rinna ut i sanden. Det gavs högsta fokus. Stora medier var inbjudna. Alla har fått fråga och fått svar. Jag är häpen.
Citera
2023-02-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menatetz
För det första vet jag inte att det faktiskt var självmord och för det andra vet jag inte heller att hon skulle ha behandlats oförtjänt fördelaktigt. I vart fall kan man inte frångå ansvar för att man som chef är kär och galen, hur utstuderad hon än är eller var. Mer rakt på sak: Du uttrycker bara helt förväntad Flashback-misogyni, och det imponerar inte.

Ja eller rättare sagt att kvinnor särbehandlas väldigt ofta inom branscher som finansieras av våra skattepengar.

Kan du nämna en enda kvinnlig enhetschef eller hög uppsatt kvinna som har fått lämna sitt jobb pga misskötsel? Tror hon från Swedbank klarade sig.
Citera
2023-02-23, 16:00
Medlem
Löfvings skjuts under bussen av Viksten gav täckning för Thornberg och Staaf varvid Löfving måste ha förstått att de tänkte offra honom för att rädda alla andra. Nu står Thornberg i tacksamhetsskuld till Viksten och Strömmer för de "äger" honom. Minsta uppkäftighet från honom och utredningen åker fram igen för att granska "lösa trådar". Huruvida det är bra för svenskt rättsväsende och kampen mot organiserad brottslighet låter jag vara osagt, men de måste ju göra sig av med kuksugerskan.
Citera
2023-02-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det vet jag såklart inte, jag vädrar mina tankar precis som alla andra, ibland klär jag in det som som att jag vet vad jag pratar om, men det är fortfarande gissningar, om än hyfsat kvalificerade.

Att jag citerade dig innan var troligen för att jag såg något i ditt inlägg att spinna vidare på.

Har ingen aning om du själv är en hög polischef eller är självutnämnd Flashback-expert. Jag bryr mig inte heller om vilket.

Det jag menade är att om någon har tagit livet av sig och att det senare skrivs om det i tidningen, så brukar man kunna läsa mellan raderna om det är så.

Alltid rätt? Nej.
Oftast rätt? Ja.
Har inga planer på att joina dig i den självutnämnda flashback-expert panelen. Du är alltså inte känslostyrd men ska lära ut till andra vad som hänt kring ett ämne du inte har någon insyn i... Som vanligt blir det knepigt när du tänker.

Ja och ibland när det är känsligt så kan te.x en person som hittas död fastspänd mot ett träd och skjuten i huvudet med inget vapen i närheten bedömas som självmord = https://nypost.com/2023/02/22/death-of-clinton-aide-tied-to-jeffrey-epstein-ruled-suicide/
Du är ju såklart fri att anse att det är case closed för står det i en tidning är det ju bevisat...
Citera
2023-02-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja nu drog gänget i bastuklubben en lättnadens suck.

Något i den stilen - Förfarandet under en utredning var Löfving med all säkerhet fullt medveten om. Framöver skulle det gälla grov fridskränkning, olaga förföljelse, ofredande och ev jäv? Om jag fattat rätt?

Att göra en snabb sorti kan rädda många invigda från att bli granskade i sömmarna.
Citera
2023-02-23, 16:02
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Löfvings skjuts under bussen av Viksten gav täckning för Thornberg och Staaf varvid Löfving måste ha förstått att de tänkte offra honom för att rädda alla andra. Nu står Thornberg i tacksamhetsskuld till Viksten och Strömmer för de "äger" honom. Minsta uppkäftighet från honom och utredningen åker fram igen för att granska "lösa trådar". Huruvida det är bra för svenskt rättsväsende och kampen mot organiserad brottslighet låter jag vara osagt, men de måste ju göra sig av med kuksugerskan.

Runar har väl räddat Thornberg ett flertal tidigare tillfälle?
Citera
2023-02-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nej och det är här jag tycker att det gått snett. Troligen har Mats mått dåligt ända sedan utredningen startade. När resultatet presenterades blev allt svart, det är vad jag gissar på.
Längst där inne i mörkret i en depression är ingen människa normalt funtad. Jag kan tycka att polisledningen borde sett eller insett att det fanns en risk för det som nu hände.
Han har nog mått dåligt betydligt längre än så...

Det vi ser är ju det klassiska exemplet på folk som i för stor grad identifierar sig med sitt jobb och som anser att det inte finns något liv utan just det jobbet. Han är inte den förste - och inte den siste - som reagerat så här. Det är direkt osunt att inte kunna kliva ur sin yrkesroll utan att anse att ens liv är över. Med tanke på att brottet var ringa - även om skadan på polisens förtroende blev stor - hade han enkelt kommit undan med landshövdingspost om något år.
Citera
2023-02-23, 16:07
Medlem
EnLitenkilles avatar
Vilken mupp.
Ta livet av sig dagen innan skid-VM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem