2023-02-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Och du var helt oskyldig antar jag?

100% annars hade han inte dött. ftp önskar det var jag som satte kniven i honom, jävla stuckna gris.
Citera
2023-02-23, 14:37
Medlem
Vajar flaggorna på halvstång idag på polisstationerna i landet? Eller tar dem avstånd?

Och är det bekräftat att han tog livet av sig? (inte så jag tror annat men för att vara säker)
Citera
2023-02-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vad var det för brottsutredning?
Alla gällande L.S var ju nedlagda för länge sen och den gällande tjänstefel för beslutet om bisysslan var inte inledd.
Så vad pratar du om för utredning?

Här från igår:
https://www.svd.se/a/rl5A7l/aklagaren-vill-inte-uttala-sig-om-lofvings-jav
Citera
2023-02-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekandelatt
Finns det mer när man börjar gräva på honom? Vart i Norrköping bodde han?

Mina två första tankar är:
1: Ja då var han ju "skyldig" och tog den enkla vägen ut.
2: Hur f-n kan man ha en sån ostabil snubbe i en så hög position? Är det nån av dessa inkvoterade polischeferna? (han verkar dock ha bra cv innan)
Har de inte psyktest för poliser?

Jävligt tragiskt oavsett.
Även han har väl en familj/släkt/vänner omkring sig.
Citera
2023-02-23, 14:39
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är naturligtvis en värdering av inhämtad information som ligger till grund för bedömningen att de haft en relation.

Sedan bör man komma ihåg att Löving hade allt att vinna på att förneka en relation och Staaf hade inget att vinna på att bekräfta den. Sedan går naturligtvis inte en flerårig relation mellan kollegor (om än mellan chefer) under radarn på omgivningen.

Så, den tror jag på.
Du åkallar ryktesspridning som bevisföring? Jag anser att ord står mot ord och inte har det kommit in att Löfving antytt att det funnits en relation till någon. ÖB hade LS som älskarinna, väldigt oprofessionellt i hans position. ML skall inte ha haft fru och således hade han inget att dölja, eller hur?
Citera
2023-02-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är naturligtvis en värdering av inhämtad information som ligger till grund för bedömningen att de haft en relation.

Sedan bör man komma ihåg att Löving hade allt att vinna på att förneka en relation och Staaf hade inget att vinna på att bekräfta den. Sedan går naturligtvis inte en flerårig relation mellan kollegor (om än mellan chefer) under radarn på omgivningen.

Så, den tror jag på.
Nu var ju frågan om det fanns konkreta bevis. Ett enkelt "inte vad jag vet" hade varit mer än tillräckligt.
Citera
2023-02-23, 14:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vilka har hon legat med och som är bekräftade?

De mesta bygger alltså på en lögn, enligt dig?
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Det hjälpte nog inte hans välmående att rikstäckande medier kallade han ful och var oförstående att han skulle ens kunnat ha en relation till Staaf, sen ansågs han vara nån sort galning som hoppade upp bakom träd, och sist men inte minst ynklighets förklarad av en rätts profil. Han har nekat hela tiden. Om något var han en snäll och förstående chef som lät LS skriva böcker och känna sig som en i mängden på PolisHuset med polisvapen. Han må vart klantig absolut men då ska vi nog skeppa hela Polishuset för fan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekandelatt
Finns det mer när man börjar gräva på honom? Vart i Norrköping bodde han?

Här bodde han (adressen finns på webben för alla att se). Förvånar mig dock att inte en hög polischef har mer skyddade uppgifter.

https://www.ratsit.se/19610527-Mats_Olov_Lofving_Norrkoping/0EXRTWG7zdJnvHtGE45EDA1fKVyR4WdAv5E756pBjko
Citera
2023-02-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unzunx
Vajar flaggorna på halvstång idag på polisstationerna i landet? Eller tar dem avstånd?

Och är det bekräftat att han tog livet av sig? (inte så jag tror annat men för att vara säker)

Flaggan på halv stång. Tyst minut klockan 12.
Gäller i alla fall Östergötland.
Citera
2023-02-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Mina två första tankar är:
1: Ja då var han ju "skyldig" och tog den enkla vägen ut.
2: Hur f-n kan man ha en sån ostabil snubbe i en så hög position? Är det nån av dessa inkvoterade polischeferna? (han verkar dock ha bra cv innan)
Har de inte psyktest för poliser?

Jävligt tragiskt oavsett.
Även han har väl en familj/släkt/vänner omkring sig.
Riktigt tragiskt. Sen att det skulle vara sanning att om du begår självmord så har du inte haft vad som krävs för att göra ditt jobb vet jag inte jag håller med om men det var ju inte länge sen kapten klänning var nån form av polischef så hur någon kan vara förvånad över att högsta hönsen verkar yra omkring har jag ingen aning om. Vilken förändring såg folk göras inom polismyndigheten när kapten klänning blev påkommen eller tänkte man att om vi fortsätter på exakt samma spår så kommer vi denna gång få ett helt annat resultat?
Citera
2023-02-23, 14:44
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Som sagt, tankarna går tillbaka till historien om R. Budd Dwyer.
Benny på kulturhuset hade väl vart snuskig.
Mats Löfving har egentligen inte gjort något fel anser jag om inte tillsättningen av Linda Staaf som chef på NOA anses felaktig.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-23 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in