2023-02-23, 15:02
Medlem
styckets avatar
Borde vara en seperat tråd. Man fattar ingenting vad som hänt.

Han knullade med en annan människa Linda och sen tog livet av sig?
Citera
2023-02-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Lätt att missa att det är gamla spekulationer
PUBLICERAD 24 JANUARI 2023
Rapporten som presenterades igår visar att det inte fanns någon felaktig grund till besluten och att han var i jäv men inte hade begått något brott.
Den enda brottsmisstanken som fanns kvar gällde tjänstefel när han beviljade hennes bisyssla.

Att polisen vid två tillfällen avstyrkt att LS ska tjänstevapen räcker för mig. Det går ju snabbt att glömma när man målar. Då får ju ingen prata ont om en. Jäv i flera fall är tillräckligt allvarligt.
Citera
2023-02-23, 15:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror "drevet" (svårt att se att man vare sig kan eller bör hantera en sådan historia om människor i den positionen i garderoben) är en mindre del om det är så att han begått självmord. Snarare så att han med någon tids distans till vad som hänt och vad han gjort eller inte gjort (jäv är ju att inte hänvisa ett beslut till att fattas av någon annan) kommer underfund med att han svikit en moralisk standard han själv håller för väldigt viktig, det är ett svårare sår för självkänslan och uppfattningen om vem man är än rubriker som försvinner om ett tag, skvallertråd på Flashback som dalar ned i glömska etc.
Det är nog en egenskap som inte enbart finns hos såkalladehögdjur. När jag var på behandlingshem fick man vara observant på de nykomna särskilt under de första tre månaderna när de börjar landa i att försöka pussla ihop vad de gjort, var de är och vem de vill vara så att säga.

Därtill har många lite äldre män svårt att hantera ensamhet, hans familj kanske också varit kritiska såväl för sveket i det privata som att han "fuskat" på jobbet även om de inte vänt honom ryggen?

Du lägger fram två helt skilda saker och vad jag förstår så försöker du få det till ett o samma.
Angående behandlingshem/missbruk att jag håller med dig till 100% då att det är sanningen.

Angående Löfvings öde att vi har inte det japanska hederkodexet tyvärr, nej, den sorten kommer alltid lindrigt undan med sitt skit och att dom vet om det, spelet står så riggat och att jag känner ingen medkänsla här i detta undantags fall.
Citera
2023-02-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Beror på vad man menar med att "rentvå sig" och vad du menar med vilka som "betyder något"...?

Hon kommer lyckas övertyga att allt som hänt va galne Mats fel och att hon blev duperad av honom. Dom som betyder något är dom högre cheferna
Citera
2023-02-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hans liv togs ifrån honom. Han var 61 år, han har levt. Han kanske kände att enda sättet att rädda sitt anseende var att lämna in den största protesten. Har han lämnat brev efter sig där han fortfarande nekar kan jag inte tro att han ljuger.
Har han istället erkänt så tror jag det också. Jag tror helt enkelt på det som han skrivit om det finns ett sådant brev.

Jag tror också att han skrev ett långt avskedsbrev med en massa avslöjande detaljer innan han riktade tjänstevapnet mot sitt huvud.

Frågan är dock om vi någonsin kommer att få se brevet? Så länge pajasen Thornberg är rikspolischef så hyser jag inga förhoppningar alls om det. Han lär nog snarare lägga locket på.
Citera
2023-02-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vad sägs om självmord samma dag som polischefen håller presskonferens och börjar gå igenom utredningen?

Räcker inte det som indicier?
Nu ville användaren bli motbevisad. Du menar att du ska börja med att leta bevis för att det var självmord och sen låtsas att det bevisar att dom hade en relation?
Citera
2023-02-23, 15:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Grejen är den att hon inte har några meriter. Hon har inte ens en juridisk utbildning och har ändå lyckats klättra i karriären genom att knulla sig fram.
Hon har juridisk utbildning enligt dom dokument som finns i rapporten.
Citera
2023-02-23, 15:08
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varför i hela hel#$*e skulle han ta livet av sig om han var oskyldig?

Det finns noll och ingen anledning till det.

Det är inget som tagits från honom , han skulle få jobb på en vecka inom den privata sektorn om han nu helt och hållet skulle få sparken från polismyndigheten...
Nej det är inte konstigt att han agerar så här om han är oskyldig. Ingen hade lyssnat på han. Han är äckligfierad av hela landet. En stel skallig gubbe som inte kan le och är en snuskis som säkert är peddo. Så att gå från att vara Polis chef med erfarenhet på Justitie departementet med Jurist examen och en lön på över 1.8 mlijoner per år kan det kännas motigt att åka till Thailand några veckor som vissa skriver och ta det med en klackspark. Är han oskyldig och gav LS lön och vapen för att hon bad om det och manipulerade honom samt att han inte haft någon relation alls med henne så förstår du nog att det är ridå ner. Hade han istället varit skyldig så ska han rädda vad som räddas kan och försöka få en bra fallskärm, var han skyldig skulle han ha förståelse för utredningens slutsats. Han har inte ändrat sin historia även när media hade dömt ut han. Han sa att det var "tungt" att höra svaret från utredningen. Kan jag förstå.
Citera
2023-02-23, 15:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Hon kommer lyckas övertyga att allt som hänt va galne Mats fel och att hon blev duperad av honom. Dom som betyder något är dom högre cheferna

I så hierkiska organisationer är detta inte så lätt aatt tvätta bort - särskilt inte efter all mediabevakning. Tror inte hon klarar detta, även om det säkerligen kommer basuneras ut, utåt, att hon innehar de andras förtroende. Internt, är en annan sak...
Citera
2023-02-23, 15:09
Medlem
Polis2010s avatar
Jag undrar återigen vem inom facket som har pippat med honom. Kan det vara avgångne Lena N*tz. Chef för hela Polisförbundet. Det är ju en redig skandal.
Citera
2023-02-23, 15:10
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Ja det ska alltid vara synd om folk hur mycket idioter de än varit. Sjukt

Han borde ha insett att hon blev hans död. Både karriären och privatlivet.

Istället för att välja den vägen han gjorde så borde han ha avgått och sen sålt ut fnasket i tv-soffan.

Helt enkelt dra med sig fittskräpet med sig, den offerrollen hade jag kunnat köpt.

Nu framstår han bara som patetisk.

Hårda ord kanske, men jag har en viss förkärlek för sånt här då min nuvarande chef har en relation där denne har ihop det med sin/vår närmsta högre chef - vilket knullar hela jävla organisationen i röven pga deras fasoner.
Citera
2023-02-23, 15:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det är helt uppenbart att landet sköts av inkompetenta idioter med brist på insyn av vettigt folk. Det finns inga frågetecken längre. Sen är mollgans brud anmäld och dom ger fel info i media om vem som anmälde och vem som var chef. Rika tanter tar av hemlösa. Fan alltså vad är det då som händer utan vår vetskap. Vilket horhus vårt land har blivit.
Dags att låta eunucker styra riket då allt för många i ledande position inte verkar kunna ha byxorna på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in