Citat:
Ursprungligen postat av
Jagduvidom
Denna utredare gubbe hade sitt rykte och anseende och i sin rapport utmålar han Mats likt en sexköpare som ger vapen till barn. Vilket dråpslag. Han skrattade och sa "ja han nekar till att dom haft en relation fortfarande" höhö framför media, jävla mask. Totalt jävig och påverkad av media. Och han som betalar honom förstås. Anders har väl knullat Staven också (?).. Pinsamt och detta ligger på Anders Thornbergs ansvar främst. Avgå!
Alternativt kan det ju tänkas att en 78-årig före detta chefsdomare och med j-gt relevanta meriter, dels ser igenom skitsnack, dels har fått reda på fakta av de han frågat.
Tittar man på utredningen (ja, jag har läst den) framgår det ju med all önskvärd tydlighet att Löving satt sig själv i förtroendeklistret genom att ljuga för chefen om "flickvännen", dels satt sig i jävsklistret genom att ta, aldrig så korrekta och motiverade beslut, när han absolut inte borde. Han friades också från anställningsmyglet, tänk på det.
Sedan beklagar givetvis jag, som många, att ta den drastiska utvägen från ett rätt trist samtal med chefen, en påtvingad förtidspension/vanärande avsked och en tids mobbing i pressen.
Jag gissar (dvs gissar) att Linda Staaf har satt sin sista potatis (eller vad man nu skalla det hon sysslat med) i polisorganisationen och att Thornberg får ett diskret tecken från Justitiedepartementet att snarast be att få avgå. (Det är relativt kort tid kvar på förordnandet).