2023-02-23, 13:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
I tider där regeringen av vart annat talar om krig och allvar. Vi har precis skickat in en spion på livstid. Våran ÖB är en enormt onödig akilleshäl. Han borde också avgå innan veckans slut. Staaf kan få sitta och sortera gem nånstans. Men hon släpper sin biografi och blir rik, det är redan klart. Säkert genom Bonnier. Så hon går inte lottlös från allt detta.

Tror inte att det är tänkt att ÖB skall sitta längre än till inträdet i NATO, möjligt att Löfvings självmord gör att han får gå tidigare.
Citera
2023-02-23, 13:26
Medlem
Citat:
Men jag tror hon är en lögnare och använder fulspel.
Jag är ganska säker på det.
Kärringen mottog både löneförhöjning och tjänstevapen trots att hon visste att det inte var lagligt.

Att hon får jobba kvar är helt sinnessjukt. Total skandal. Men efter Eliassons eskapader så blir man inte förvånad..
Citera
2023-02-23, 13:27
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det sades igår kväll att någon ringt in att någon skadats i en lägenhet

Var det Mats själv som ringde SOS om detta ?

Hade han ramlat?

Eller var det han som ringde innan han tog livet av sig med pistol el. rep?

Om det gick av ett skott eller om han inte dog direkt så kanske det resulterade i en del ljud som grannarna hörde..
Citera
2023-02-23, 13:27
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Är väl omöjligt att veta vems "fel" det var. Det enda man kan säga bestämt, är att både Löfving och Staaf har handlat fel, oavsett vem som drog av brallorna på vem.

Ja det är ju inte fel att pippa m.m men det är fel att utnyttja människor för att ta sig uppåt på karriärsstegen, ja hon skulle bevisligen trampa över lik.
Citera
2023-02-23, 13:28
Medlem
Grodanbobs avatar
Sverige att förlorat ännu en tillgång
Citera
2023-02-23, 13:29
Medlem
Bra artikel om intrigmakerskan och mästaren i att manipulera, Linda Staaf:

https://morgonposten.se/2022/12/06/linda-h-staaf-tar-bladet-fran-munnen-erkanner-att-ob/
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Denna utredare gubbe hade sitt rykte och anseende och i sin rapport utmålar han Mats likt en sexköpare som ger vapen till barn. Vilket dråpslag. Han skrattade och sa "ja han nekar till att dom haft en relation fortfarande" höhö framför media, jävla mask. Totalt jävig och påverkad av media. Och han som betalar honom förstås. Anders har väl knullat Staven också (?).. Pinsamt och detta ligger på Anders Thornbergs ansvar främst. Avgå!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodanbob
Sverige att förlorat ännu en tillgång

Nej det har man inte. Lägg ner skitsnacket förfan! Löfving skulle bort ögona böj. Problemet är att Staaf och Tornberg fortfarande får sitta kvar. De måste städas bort också.
Citera
2023-02-23, 13:30
Medlem
Citat:
Men jag tror hon är en lögnare och använder fulspel.
Jag är ganska säker på det.

Det är väl ganska rimligt att tänka sig det.
Och korruption, fulspel osv ska granskas och kritiseras och hanteras.
Det verkar dock som att många här vill porträttera kvinnlig manipulation som värre än när män manipulerar. Lite som om män i chefsposition alltid når dit utan fulspel. Och lite som att när en kvinna hittar ett sätt att utnyttja situationer så är det värre.

Dock tycker jag inte att detta är någon form av ”girlpower” som någon annan skrev. Jag tror inte att vi kommer nånstans genom att få kvinnor och män emot varandra.
Citera
2023-02-23, 13:30
Medlem
Livsfarlig dam det där , undrar vad hon kommer erbjudas av ÖB som ju är i klorna på henne nu
Citera
2023-02-23, 13:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
innan utredningen var klar.

Det var nog Thornberg samlade inkompetens som var på bordet. Om Thornberg är inkompetent vet inte jag men han verkar överraskad av de gängkriminellas framfart i Sverige.
Citera
2023-02-23, 13:31
Medlem
Det finns andrahandsuppgifter om att Löving piskat på Staaf, men att det aldrig anmäldes av de (poliser) som fick kännedom om saken.

Sedan är det självklart att Löving helgonförklaras när han tar livet av sig. Trots det var han i en hög chefsposition och borde tåla granskning. Inte minst när det fastställts att han är skyldig till tjänstefel i flera fall.

Tragikomiskt nog blir väl en effekt av detta att Staaf ganska säkert nuppat färdigt med höjdare för att ta sig fram...
Senast redigerad av Snorrelino 2023-02-23 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in