2023-02-23, 08:23
Medlem
Vitiss avatar
Att påstå att Linda Staaf "snärjer" män är att fördumma mannen; likna honom vid ett lättlurat barn.
Han väljer ju själv att ingå i en relation.

Det intressanta är att det är män (här på Flashback iaf) som fördummar män; lider ni av mindervärdeskomplex?
Citera
2023-02-23, 08:53
Medlem
jizzbombs avatar
Hoppas du är nöjd nu Linda. Det här oket kommer du att få bära hela livet
Citera
2023-02-23, 09:15
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har Staaf en juristexamen?
Kandidatexamen i juridik och ekonomi.
Citera
2023-02-23, 09:18
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Hur kan utredaren fastslå att hennes utnämning var korrekt? Vad vet han om polisens kompetens?
Utredaren är Runar Viksten och han är mer än kompetent att bedöma det.
Citera
2023-02-23, 09:19
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Kandidatexamen i juridik och ekonomi.

Jur kand eller vanlig kandidat?
Citera
2023-02-23, 09:22
Medlem
Jofs avatar
Mina tankar går Mats och hans nära. Sa Anders T.
Vad han tänkte sa han inte.

Man kan därför spekulera:
Vi skulle plockat lindas pistol?
Strong gjort. Kanske borde göra samma sak?
Självsanering också inom poliskåren?
Gick inte Mats utbildningen? Pistol används mot buset?
Andra gången Runar räddar mig ur knipa?
Gud så dåligt samvete jag får?
Mats var alltid klantig?
Synden straffar sig själv?

Etc.
Vem vet? Vi har bara en tom floskel att gå på.
Citera
2023-02-23, 09:47
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Att påstå att Linda Staaf "snärjer" män är att fördumma mannen; likna honom vid ett lättlurat barn.
Han väljer ju själv att ingå i en relation.

Det intressanta är att det är män (här på Flashback iaf) som fördummar män; lider ni av mindervärdeskomplex?

Men det känns ju uppenbart att hon gör det för att få fördelar snarare än av kärlek eller liknande. När hon fått dom fördelar Löfving kunde ge henne så bytte hon till nästa gubbe i chefsposition. Löfving var garanterat inte hennes första offer heller.

Sen ligger självklart ansvaret på männen också, en normal människa hade dumpat henne när det uppdagas hur hon håller på
Citera
2023-02-23, 09:47
Medlem
Nisse Gandhis avatar
När jag först läste om hennes CV blev jag skeptisk. Det hela lät för bra för att vara sant. Men nu har en utredning visat att hennes meritlista är sann.

Hon har inte själv givet sig jobbet,lönen och pistolen. Och när det gäller relationer kan hon väl knappast ha kunnat tvinga någon till ett förhållande.

Hon är minst lika välutbildad och kompetent som många högt uppsatta män inom polisen och andra förvaltningar.

Linda är värd ett bättre öde än att bli smutskastad.
Citera
2023-02-23, 09:54
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Men det känns ju uppenbart att hon gör det för att få fördelar snarare än av kärlek eller liknande. När hon fått dom fördelar Löfving kunde ge henne så bytte hon till nästa gubbe i chefsposition. Löfving var garanterat inte hennes första offer heller.

Sen ligger självklart ansvaret på männen också, en normal människa hade dumpat henne när det uppdagas hur hon håller på

Löfving och Staaf tycks ha haft en komplicerad och endimensionell relation.
Vad som skedde vet nog bara de närmaste.
Samt skyddsombudet som Staaf vände sig till när Löfving betett sig oegentligt.
Citera
2023-02-23, 09:57
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
När jag först läste om hennes CV blev jag skeptisk. Det hela lät för bra för att vara sant. Men nu har en utredning visat att hennes meritlista är sann.

Hon har inte själv givet sig jobbet,lönen och pistolen. Och när det gäller relationer kan hon väl knappast ha kunnat tvinga någon till ett förhållande.

Hon är minst lika välutbildad och kompetent som många högt uppsatta män inom polisen och andra förvaltningar.

Men det är ju såklart hennes idé från början att hon ska få en pistol tex, knappast att Löfving kläckte den idén och genomförde den på eget bevåg. Hon är minst lika skyldig då hon valt att manipulera sin chef för att få personliga fördelar
Citera
2023-02-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi

Har du läst CVt?
Bortsett från sina svenska universitets utbildningar så kan hon 5 språk varav 3-4 av dom flytande. Tydligen tyska och franska och hon läser spansk skönlitteratur med jämna mellanrum och studerad arabiska och kan skriva arabiska till en viss del i 4 år😂

Tyskan har hon fått MVG i vilket betyder hon kan det flytande. Det står att hon har taxikörkort körkort också?

Sedan ska du inte glömma att hennes första man hon har barn med var polischef också. Hon kom från ekonomi avdelning med sin jurist examen till att bli NOA chef? hon har aldrig jobbat i yttretjänat före det. Aldrig haft pistol. Hon har bara gjort kontorsjobb mesta dels inom projekt och ekonomi inom polisen… sedan att hon suttit ting,,, beskrivelsen i CVt angående det var inte så jätte imponerande som hon själv gett uttryck för. Det enda som e imponerande med hennes cv e hennes 270 poäng i juridik. Jag har fortfarande inte sett något flygcertifikat? Det står bara i text på cv:t
Citera
2023-02-23, 10:00
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
För nio månader sedan postades detta inlägg, som pekar på den missunsamhet som finns hos gråtmilda personer som känner sig förbigågna utav en framgångsrik och intelligent välutbildad kvinna.
Till råga på allt annat "orättvist" så är hon snygg dessutom, attans ojuste.. eller.

Ingen klarsynt person borde idag (9 mån senare) vara förvånad över den styrka som beskrivs i hennes insatser tillsammans med Europol, FBI samt övr aktörer i bl.a. operation Trojan Shield.

Well done Linda!👍
You've made the Baddies pissed off!

Det här åldrades bra. Snygg analys 👍

Linda Staaf är en otroligt pinsam del i svensk polishistoria. Antar att ÖB Bydén inte kommer orka med henne mycket längre till heller. Tar han sig då av daga också tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in