2023-02-23, 10:03
Medlem
Linda H Staaf är en PSYKOPAT.
Citera
2023-02-23, 10:05
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Har du läst CVt?
Bortsett från sina svenska universitets utbildningar så kan hon 5 språk varav 3-4 av dom flytande. Tydligen tyska och franska och hon läser spansk skönlitteratur med jämna mellanrum och studerad arabiska och kan skriva arabiska till en viss del i 4 år😂

Tyskan har hon fått MVG i vilket betyder hon kan det flytande. Det står att hon har taxikörkort körkort också?

Sedan ska du inte glömma att hennes första man hon har barn med var polischef också. Hon kom från ekonomi avdelning med sin jurist examen till att bli NOA chef? hon har aldrig jobbat i yttretjänat före det. Aldrig haft pistol. Hon har bara gjort kontorsjobb mesta dels inom projekt och ekonomi inom polisen… sedan att hon suttit ting,,, beskrivelsen i CVt angående det var inte så jätte imponerande som hon själv gett uttryck för. Det enda som e imponerande med hennes cv e hennes 270 poäng i juridik. Jag har fortfarande inte sett något flygcertifikat? Det står bara i text på cv:t

Haha såklart. Hade ingen koll på henne innan detta men antog att hennes tidigare förhållanden också varit med olika chefer och dylikt. Nån borde ju ha insett detta tidigare då det lär vara ganska ovanligt att alla partner man haft är olika chefer där hon jobbat eller som hon kan få fördelar av på olika sätt.
Citera
2023-02-23, 10:10
Medlem
Hur livnär sig fruntimret? Var är hon anställd? Misstänker att hon just nu är "sjukskriven" pga av PSTD samtidigt som arbetslinjen gäller för alla andra vanliga dödliga.
Citera
2023-02-23, 10:15
Medlem
MongoHasses avatar
Ju mer jag funderar desto mer tror jag att även polischef Thornberg har haft sex med henne...
Citera
2023-02-23, 10:29
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Ju mer jag funderar desto mer tror jag att även polischef Thornberg har haft sex med henne...

Inte en helt osannolik analys…

Han borde ju med sin makt även se till att sy upp mindre polisuniformer med den nya kravbilden i kåren. Storlek X-small är alldeles för stor för nya generationen poliser.

https://www.svd.se/a/BjayJE/linda-staaf-pa-noa-ny-dodskultur-i-gangen-sprider-sig
Citera
2023-02-23, 10:32
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:

Ja känns inte som någon chock direkt om så varit fallet. Går man tillbaks längre i tiden så har hon säkert även knullat tex rektorer och liknande under studietiden osv
Citera
2023-02-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ja, varför ska just han vara ett undantag?
Citera
2023-02-23, 10:43
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Kolla in den som hon gjorde idag i SVT som ligger ute på deras web. Inte en känslorörelse i ansiktet. Exakt samma uttryck som Amber Hearst. Amber skulle kunna vara lillasyster.
Hittar bara en som gjordes efter internutredningen. Det är en enorm skillnad mot en intervju som görs inom ett dygn efter att en person hon har haft ett förhållande i flera år med har tagit livet av sig på ett sätt som hon säkert får kännedom om.

Där ska man kolla och lyssna jävligt noga efter detaljer. Högintressant för psykologer såväl som amatörpsykologer
Citera
2023-02-23, 10:48
Medlem
DonaldBidens avatar
Borde vi inte ge henne i uppdrag att lönnmörda Putin?
Känns som en rimlig plan.
Citera
2023-02-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hon känns bara otäckare och otöckare ju mer man läser om henne. Hon är en mästare på att spela offer och väger sina ord med omsorg. Att hela tiden betona att hon har ÖB som sin sambo och beskyddare är såklart en strategi från hennes sida. Vad fan har han ens med saken att göra? Ge fan I att blanda in honom i den här soppan.

Hade hon berättat om sin sambo om han bara hade varit en helt vanlig knegare. Skulle inte tro det va?

Verkar vara en riktigt vidrig människa.

Låter snarare som en smart o skicklig person i motsats till Gatupolisen

Linda till Rikspolischef - nuuuu

PS i likhet med vad jag trodde såg Mats till att Linda fick vapenutbildning - så Linda har aldrig
gått att komma åt - ja hon hade tillstånd men även vederbörlig utbildning
Citera
2023-02-23, 10:54
Medlem
Honan6s avatar
Oerhört tragiskt att ML avlider samma dag som resultatet av utredningen har presenterats.
Har han tagit sitt liv? Styrd av känslor som skuld och skam?

Mindre vackra hemliga relationer lär nog ändå fortsätta inom myndigheten, men kanske det här exemplet kan avskräcka och bidra till att man blir vaknare för att undvika jävssituationer. ML hade tydligen inte lärt sig eftersom han även efter den hemliga relationen med LS även haft en relation med ett fackligt ombud. Kanske det fanns mer olämpligt under stenarna?

Den här jävs- och otrohetshärvan hade nog inte blivit känd om inte polisen/journalisten/forskaren SH (också Norrköpingsbo) hade börjat begära ut underlag till sin studie ”Hur efterlever polisen offentlighetsprincipen”

LS, har som hon säger "inte anställt sig själv" som underrättelsechef på NOA och kanske man kan förstå att hon inte ville tacka Nej till karriärmöjligheterna när hon fick chansen. Hon är nog ganska stålhudad för alla kunde nog förutse att det skulle bli gnissel i leden när hon så uppenbart inte var meriterad uppgiften i jämförelse med de övriga sökanden som fanns med i första annonseringsomgången - de som inte fick chansen att förstå att de skulle behöva söka igen när LS blev den enda sökanden i en andra veckolång intern annonseringsrunda. När tjänsten internannonserades hade LS hunnit få några månaders merit till det ställda Skall-kravet - det enda eftersom övriga krav var ställda som Bör-krav. En chefsmerit hon fick genom en direkt tillsättning utan utlysning, så nog fanns det skäl att undersöka hur LS fått sina tjänster.

LS fick en mentor när hon började som Underrättelsechef på NOA och det var ÖB M i k a e l B y d é n som kom att skilja sig förra årsskiftet efter ett mångårigt äktenskap. I somras blev det känt att LS och MB var ett par och idag är de sambos.

En mörk tragisk skugga har fallit över LS karriär.
Citera
2023-02-23, 10:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Låter snarare som en smart o skicklig person i motsats till Gatupolisen

Linda till Rikspolischef - nuuuu

PS i likhet med vad jag trodde såg Mats till att Linda fick vapenutbildning - så Linda har aldrig
gått att komma åt - ja hon hade tillstånd men även vederbörlig utbildning

Vill du ha en bananrepublik i detta landet eller vad? Hon kan formellt inte klandras för MLs dåliga beslut men klart är ju att hon blundar för fel och överträdelser när det gynnar henne. Reglerna kanske uppfattas av en del som förvaltningsrättslig formalia, men de har ändå väsentligt syfte i att motverka korruption och hållhakar. Kan nog vara svårt för henne att få en chefstjänst på den rent sakliga grunden numera trots sitt cv som det inte är något fel på.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-02-23 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in