2023-02-22, 23:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Förmodligen försöker terroregimen i Kreml att "rekrytera" i smyg och med allt fulare metoder.
Här försökte man rekrytera poliskadetter till den aldrig sinande köttkvarnen genom att låsa in dem och tvinga dem att skriva på:

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1628319092645015554?s=20

Tror inte själva polisen gillar detta tilltag, och detta är ju ett gäng som skall hålla ryggen till Putin. Likaså ökar misstänksamheten gentemot själva staten/Putin med detta. "Bra" säger jag

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Först säger Aftonbladet att man kan se ukrainakriget som ett proxykrig, och nu kommer de med sju skäl till att Ryssland kan vinna kriget. Helt uppenbart ny redaktionell linje, och trendvändning. Har inte fulltext och vill inte stödja Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoE4KE/7-faktorer-som-gor-att-putin-slutligen-kan-vinna-kriget

Näää, de säger risker. Och det ger jag fultidningen AB rätt i. Kriget är långtifrån vunnet, men om bara väst fortsätter sitt stöd.., så har Putin mycket, mycket stora problem framför sig.

USA ställer upp, det är bara att hoppas att Europa även levererar.
Citera
2023-02-22, 23:04
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du får formulera dig bättre och vad det gäller Polen med dess mobilisering och krav på krigsskadestånd från Tyskland får du fundera själv på vad det kan betyda, jag har redan spekulerat. Jag tror att polska trupper kommer att gå in i västra Ukraina tills slut, jag tror också att dom sen inte kommer att släppa territoriet som en del där egentligen anser vara deras.

Det är det här som är meningen för dig, att dra inläggen om och om igen tills vi kommer off-topic och blir varnade.

Vad det gäller fakta så var det det överst i det långa ursprungliga inlägget. Det som kom om Polen på slutet var spekulation och läste du ens den sista meningen där jag förstod att du skulle nappa och börja med detta. Du försökte inte ens ifrågasätta den fakta jag kom med och du läste troligtvis inte en enda länkad sida från det inlägget.

Jag var snäll att svara dig men du har inget att ge mig som svar, du är tom.

Ja Polen letar bara efter en anledning till att få spöa upp ryssen en gång för alla!

Får Polen lite svängrum så kan vitryssland hälsa hem för de är snart en del av StorPolen!
Citera
2023-02-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Så lätt kommer du inte undan.
Det hade om möjligt varit lättare att ljuga bort såtillvida det inte var Vladimir Putins egna ord
Slava Ukraini 🇺🇦
Du är ju mer än lovligt korkad!
Vad var fel i mitt inlägg??
Kom med verifierad källhänvisning om du ska förändra sanningen och verkligheten!
Citera
2023-02-22, 23:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju en kulspruta?

Oj,asch, blev visst fel länk. Det var en notis om att ryssarna testat raketen...

Jaja kulsprutan var imponerande också, snacka om att mata på tills den glöder.
Citera
2023-02-22, 23:07
Medlem
raskenss avatar
Nån har smygrökt igen i Ryssland. En ammodepå står i lågor i Belgorod.

https://twitter.com/Kiborgzzz/status/1628511432139472898?t=fH5Hc1cvxTAnhSgY7dx-7A&s=19
Citera
2023-02-22, 23:10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg på "Noel Reports" twitter att ett företag i Pensylvania, som producerar järnvägsutrustning, nu har övergått till att dag och natt producera artilleriammunition.

Det sägs inte att det är för Ukraina men det är inte svårt att lägga ihop 1 och 2 för att förstå att efterfrågan har ökat. Det blir säkert mycket lönsamt för företaget.
Det är ju rätt givet att det går åt mer ammunition under aktivt krig än under fred och att produktionen är anpassad för fredsbehov och inte krigsbehov.
Citera
2023-02-22, 23:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja Polen letar bara efter en anledning till att få spöa upp ryssen en gång för alla! Får Polen lite svängrum så kan vitryssland hälsa hem för de är snart en del av StorPolen!

Skämt åsido så lever Luka i Vitryssland allt farligare. Han har fått vika sig för Putin men snart är Polen med NATO och Ukraina i ryggen en större fara för honom. Kanske blir säkrast för honom att byta sida.
Citera
2023-02-22, 23:25
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skämt åsido så lever Luka i Vitryssland allt farligare. Han har fått vika sig för Putin men snart är Polen med NATO och Ukraina i ryggen en större fara för honom. Kanske blir säkrast för honom att byta sida.

Det Lukas fall blir kanske Putin som till slut förintar honom i sin iver att förryska Belarus. Det kanske inte var så smart av Luka att alliera sig med Putin.
Citera
2023-02-22, 23:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Det där med Sovjetunionens upplösning är felciterat. Kolla upp källan...
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Ja, han sörjer att 25 miljoner ryssar hamnat utanför Rysslands gränser. Han saknar inte det kommunistiska systemet vilket de som citerar honom ofta utelämnar av uppenbara skäl.
Du bjuder på en halmgubbe om kommunism. Mer klädsamt och rakryggat vore att medge att du hade fel och att Putin sade precis det som citerades.

De som kan läsa det minsta mellan raderna ser också motivet och målet med ”denazifieringen” av Ukraina: att utöka Rysslands territorium med delar av, eller hela, Ukraina.
Citera
2023-02-22, 23:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Du är ju mer än lovligt korkad!
Vad var fel i mitt inlägg??
Kom med verifierad källhänvisning om du ska förändra sanningen och verkligheten!
Har ni något slags tag-team bland de Kreml-trogna med uppgift att förneka Putins mest kända citat?

Citat:
“First and foremost it is worth acknowledging that the demise of the Soviet Union was the greatest geopolitical catastrophe of the century,” Putin said. “As for the Russian people, it became a genuine tragedy. Tens of millions of our fellow citizens and countrymen found themselves beyond the fringes of Russian territory.”
https://www.nbcnews.com/news/amp/wbna7632057
Citera
2023-02-22, 23:31
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Flyktingströmmar från Ukraina går österut enligt Tysk publicservice DW

https://www.youtube.com/watch?v=7rhKfsEgKaA&t=77s

Det är antagligen bara den ryska minoriteten som pragmatiskt och praktiskt nog förstått vartåt det lutar 😀 Livet i Ukraina blir nog inte så muntert för " separatister " Sedan blir nog levnadsstandarden lite bättre för dem i Ryssland också med tanke på att Ryssland numera gjort ruiner av deras bostäder
Citera
2023-02-22, 23:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja Polen letar bara efter en anledning till att få spöa upp ryssen en gång för alla!

Får Polen lite svängrum så kan vitryssland hälsa hem för de är snart en del av StorPolen!

Ja det finns såna element. Det är ett av skälen till att ryssarna är oroliga för Natos expansion österut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in