2023-02-22, 18:15
  #5233
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad tror ni om Staafens klitta då? Sur? Salt? Jag känner att vi håller på att komma ifrån det väsentliga här.

Jag förtjänar mitt jobb sa äcklet på radions P3 för en halvtimme sedan när diskussionen kom in på avskedanden. Hon som klarat sej igenom denna snaskiga historia med hjälp av lögner.

Hon är ju själv lika insyltad i oegentlgheterna som Löfving. Hon är den som tjänar mest på alla regelbrott. Den enda som tjänat på regelöverträdelserna är hon själv. Hon förtjänar när allt kommer omkring bara en stor spark i arslet.

Hon har ju med löfte om sex anstiftat dom situationer som lett henne in på oförtjänt höga tjänster. Med uttalade eller outtalade löften om sex sett till att hennes egen karriär gynnats otillbörligt. Detta är ingenting mindre än svinaktigt.

När bubblan sedan spricker har hon ljugit sig igenom hela spektaklet. Skulden har hon lagt på sitt första offer Löfving. Att den där Viksten inte med ett enda ord berört hennes roll i hela härvan är jun symptomatiskt för hennes sätt att manipulera.

Att hon ska gå skadeslös igenom denna snaskiga härva är otillständigt och upprörande.
Citera
2023-02-22, 18:19
  #5234
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag förtjänar mitt jobb sa äcklet på radions P3 för en halvtimme sedan när diskussionen kom in på avskedanden. Hon som klarat sej igenom denna snaskiga historia med hjälp av lögner.

Hon är ju själv lika insyltad i oegentlgheterna som Löfving. Hon är den som tjänar mest på alla regelbrott. Den enda som tjänat på regelöverträdelserna är hon själv. Hon förtjänar när allt kommer omkring bara en stor spark i arslet.

Hon har ju med löfte om sex anstiftat dom situationer som lett henne in på oförtjänt höga tjänster. Med uttalade eller outtalade löften om sex sett till att hennes egen karriär gynnats otillbörligt. Detta är ingenting mindre än svinaktigt.

När bubblan sedan spricker har hon ljugit sig igenom hela spektaklet. Skulden har hon lagt på sitt första offer Löfving. Att den där Viksten inte med ett enda ord berört hennes roll i hela härvan är jun symptomatiskt för hennes sätt att manipulera.

Att hon ska gå skadeslös igenom denna snaskiga härva är otillständigt och upprörande.

Det intressanta här är att om hon INTE ställs till svars på samma sätt som Löfving och eventuellt Thornberg skickar det signalen att poliskåren ändå inte är så jämställd som den ju utger sig för att (vilja) vara. Minsta lilla försök att behandla henne mildare för att hon är kvinna måste kvävas i sin linda. Utöver själva debaclet med korruption/nepotism är detta en aspekt väl värd att beakta.
Citera
2023-02-22, 18:23
  #5235
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel99
Hon va tillsammans med Mats Löfving förut.


Där fann du den för feminismens Sverige viktigaste frågan: Hur var kärleksförhållandet? Hur ofta hade dom sex? Hur var Löfving utrustad mellan bena ? Det kräver givetvis en utredning på högsta professionella nivå, och det handlar således om väsentligheter.

Allvarligt talat, så får man lust skälla ut dessa klantskallar som missbrukar våra skattepengar så kapitalt.
Citera
2023-02-22, 18:24
  #5236
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag förtjänar mitt jobb sa äcklet på radions P3 för en halvtimme sedan när diskussionen kom in på avskedanden. Hon som klarat sej igenom denna snaskiga historia med hjälp av lögner.

Hon är ju själv lika insyltad i oegentlgheterna som Löfving. Hon är den som tjänar mest på alla regelbrott. Den enda som tjänat på regelöverträdelserna är hon själv. Hon förtjänar när allt kommer omkring bara en stor spark i arslet.

Hon har ju med löfte om sex anstiftat dom situationer som lett henne in på oförtjänt höga tjänster. Med uttalade eller outtalade löften om sex sett till att hennes egen karriär gynnats otillbörligt. Detta är ingenting mindre än svinaktigt.

När bubblan sedan spricker har hon ljugit sig igenom hela spektaklet. Skulden har hon lagt på sitt första offer Löfving. Att den där Viksten inte med ett enda ord berört hennes roll i hela härvan är jun symptomatiskt för hennes sätt att manipulera.

Att hon ska gå skadeslös igenom denna snaskiga härva är otillständigt och upprörande.

Vänta lite, det är inte klart ännu...
Ansvarsnämnden skall nagelfara utredningen och samtidigt pågår en brottsutredning på annat håll.

För att inte tala om alla journalister som nu också kollar igenom allting med detta när utredningen ligger på bordet.
Hon kommer åka på detta nästan lika hårt som Mats när saker o ting granskats.
Citera
2023-02-22, 18:27
  #5237
Medlem
Så, som det låter hitintills så klarar sig Staafen. Viksten påstår ju att hon ÄR meriterad för arbetet trots att det fanns betydligt bättre kandidater och att INGEN relation förekom när beslutet fattades för hennes anställning, vilket innebär att de räddar hennes arschle, gissningsvis för att hon sitter på fakta om Thornberg och andra som hon kan dra med sig i fallet.
Citera
2023-02-22, 18:30
  #5238
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz

Men är det som du säger väcker det en del frågor. Mitt minne var även det att deras relation började innan anmälan skedde, därför blev jag förvånad över dagens presskonferens då utredaren hävdade att relationen inleddes senare. Någonting sämmer inte här.

Fast det är ju välkänd, gammal "hederlig" sossepolitik. Att "tillsätta en utredning" är egentligen bara en annan formulering på att köpa tid åt att få fram svar på tidigare, obekvämt ställda frågor.
Citera
2023-02-22, 18:34
  #5239
Medlem
Självklart borde Slaf.. Staaf också svårligen kritiseras för sitt agerande, som flera påpekat.
Hon skulle givetvis ha insett det sanslöst olämpliga i att inleda ett förhållande med en överordnad.
Och sedan tiga om det.

Frågan blir ju nu hur utredare Viksten kunnat komma fram till något annat?
Kan det kanske föreligga jäv? 🤔
Hur väl känner egentligen Viksten ÖB?
Viksten är tydligen överstelöjtnant (reserv), en ganska hög militär grad.
Har varit ordförande i Försvarsunderrättelsedomstolen, har biträtt militära chefer i disciplinärenden.

Nog har han och ÖB råkats under årens lopp?
Citera
2023-02-22, 18:34
  #5240
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Så, som det låter hitintills så klarar sig Staafen. Viksten påstår ju att hon ÄR meriterad för arbetet trots att det fanns betydligt bättre kandidater och att INGEN relation förekom när beslutet fattades för hennes anställning, vilket innebär att de räddar hennes arschle, gissningsvis för att hon sitter på fakta om Thornberg och andra som hon kan dra med sig i fallet.

Han vågar väl inget. Dessutom var hon alltså kvalificerad att bära pistol, få högre lön osv. Inget hon gjort var fel det minsta alltså. Det där med rosa lagboken åter igen.

Men sedan satt hon ju själv i TV och sa att all kritik mot henne kommer från att hon är kvinna.
Citera
2023-02-22, 18:41
  #5241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Fullständigt horribelt att höra henne, men ÖB har väl ryckt i ett antal trådar och fått henne att se ok ut.
Horan borde bara sägas upp! Pronto!

Ge upp det här j-vla hora pratet. Om hon är en hora vad är då Löfvin? Kan du diskutera i sak utan att kalla varenda kvinna för hora?
Citera
2023-02-22, 18:43
  #5242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hon är nog förordnad med fullmakt o har då rätt till livstidslön

Fullmakter slutades väl att utdelas kring 1970-talet? Eller finns de bevis på att det fortfarande anställs statliga tjänstemän med fullmakt? Det vore en nyhet för mig i så fall.
Citera
2023-02-22, 18:45
  #5243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Linda Staaf hade skyldighet att lämna info om deras förhållande långt tidigare till Anders Thornberg och begärt omplacering.
Hon har haft sina kvartsamtal i sängkammaren med Löfning.
Helt emot alla regler.
Hon har gjort tjänstefel helt klart.

Löfving hade samma ansvar. Men ja, båda hade ansvar. Men mest av alla hade Löfving ansvar mot sin närsmsta chef RPC att rapportera detta.
Citera
2023-02-22, 18:46
  #5244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vänta lite, det är inte klart ännu...
Ansvarsnämnden skall nagelfara utredningen och samtidigt pågår en brottsutredning på annat håll.

För att inte tala om alla journalister som nu också kollar igenom allting med detta när utredningen ligger på bordet.
Hon kommer åka på detta nästan lika hårt som Mats när saker o ting granskats.
Men, polisen och Viksten FÖRSÖKER ju sopa det under mattan. Jag gissar att Linda sitter på pikant information om andra polisbefäl, vad vet bara hon. Därför vill de få detta ur vägen med minsta möjliga skada för Linda så att hon inte sticker kniven i dem som sitter kvar som befäl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in