Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-15, 14:50
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
En
del kommer att bli förvånade, andra kommer inte att bli förvånade, säger utredaren Runar Viksten.

Thornberg kommer nog inte att bli förvånad över av vad hans kompis har kommit fram till.
Citera
2023-02-15, 15:01
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Ska linda ha ett enklare jobb med 75,000 kr i månadslön?

Japp. Det är så det funkar i det smutsiga polissverige.
Jag tror inte hon kan hållas ansvarig för hennes chef har både gett henne jobb, puffra och en saftig lön. Detta får Kåte-Löfving stå för och ev även Thornberg.

Jag tror hon får behålla lön och jobba kvar inom polisen för det är inget kriminellt att knulla sig till befogenheter och det är dessutom svårt att bevisa.
Hon kommer att bli sittandes med munkavle på i nåt hörn och utreda cykelstölder för 75 000 spänn i månaden såvida man inte erbjuder henne ett utköp på X antal månadslöner förstås.

Korrupt? JA
Olagligt? JA, för Löfving iaf.
FEL? O JA.
Citera
2023-02-15, 15:37
Medlem
DayNites avatar
Citat:
tyvärr, om du jobbar i staten så kan du aldrig gå ner i lön, utan tex om du blir omplacerad till internpost, så behåller du din chefslön.
Citera
2023-02-15, 18:40
Medlem
Mats Löfving utreds för ytterligare jävmisstanke
https://polistidningen.se/2023/02/nya-javsanklagelser-mot-lofving/
Citera
2023-02-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Han vill inte jobba - han vill bara doppa snoppen in-ut-i sina arbetskamrater
Citera
2023-02-16, 00:33
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det finns väl inget som säger att Linda Staaf inte skulle klara av ett annat jobb inom staten som motsvarar lönenivån?

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jag misstänker att det kommer att framkomma ännu fler graverande uppgifter om Mats Löfving och att han satt i system att blanda nytta med nöje med flera kvinnor inom myndigheten. Att det är Linda Staaf som skulle vara primus motor och en femme fatale som många menar tror jag inte riktigt på.
Rapporten nästa vecka ska bli spännande läsning.
Citera
2023-02-16, 01:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det finns väl inget som säger att Linda Staaf inte skulle klara av ett annat jobb inom staten som motsvarar lönenivån?

Jag misstänker att det kommer att framkomma ännu fler graverande uppgifter om Mats Löfving och att han satt i system att blanda nytta med nöje med flera kvinnor inom myndigheten. Att det är Linda Staaf som skulle vara primus motor och en femme fatale som många menar tror jag inte riktigt på.
Alla kommer att få en måttlig kritik. Men vår lilla mus går fri. Mitt stalltips.

Och helt korrekt i så fall. Att män tänker med kuken är inte hennes fel!

Frågan är om hon inte är extra användbar. Svenska ambassaden i Moskva skulle behöva en infiltratör bland höga ryska politiker. Drömmen vore om hon kunde få Putin på kroken 😀.
Nej hon är en tillgång! På rätt plats!

Låt mig se militärattaché Linda Staaf!
Senast redigerad av Jof 2023-02-16 kl. 01:38.
Citera
2023-02-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Alla kommer att få en måttlig kritik. Men vår lilla mus går fri. Mitt stalltips.

Och helt korrekt i så fall. Att män tänker med kuken är inte hennes fel!

Frågan är om hon inte är extra användbar. Svenska ambassaden i Moskva skulle behöva en infiltratör bland höga ryska politiker. Drömmen vore om hon kunde få Putin på kroken 😀.
Nej hon är en tillgång! På rätt plats!

Låt mig se militärattaché Linda Staaf!

Linda är mycket noga med att hennes män ska vara i åldersspannet 58-61 år, själv är hon 46. I övrigt håller jag på ditt stalltips. Liten gardering för att Linda senare kan klandras för att hennes CV kan ha friserats för hårt när hon sökte sig uppåt i myndigheten. Hon kanske inte förlitade sig helt på att det räckte med att vara Löfvings lady. GW har bland annat framhållit CV:t som ett problem.
Citera
2023-02-16, 20:26
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka

Jag tror det blir svårt för henne att få någon ny attraktiv tjänst som motsvarar lönen. Det skulle vara om kommande arbetsgivare består av en bunt kåta män då men glöm att en annan kvinna släpper fram henne på scenen då hon är ett stort hot, dels mot allas karriärer och dels för att knycker gifta män. Det gillar ingen.
Jag tror snarare hon får ligga lågt ett tag och utreda cykelstölder i nån skrubb för 75 papp i månaden.
Löfving åker dit för jäv och även Thornberg kommer krävas avgå, det är mitt stalltips
Citera
2023-02-17, 10:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
del kommer att bli förvånade, andra kommer inte att bli förvånade, säger utredaren Runar Viksten.

Thornberg kommer nog inte att bli förvånad över av vad hans kompis har kommit fram till.

Löfving i en snyftartikel i Expressen idag och säger att han inte har en aning heller vad utredningen kommer fram till. Jo tjena såklart alla kommer frias och ingen har gjort något fel överhuvudtaget. Sedan kommer givetvis också åklagaren lägga ner allt. Det är så det har kunnat fortgå allt det här att de känner varann allihopa.
Citera
2023-02-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Löfving i en snyftartikel i Expressen idag och säger att han inte har en aning heller vad utredningen kommer fram till. Jo tjena såklart alla kommer frias och ingen har gjort något fel överhuvudtaget. Sedan kommer givetvis också åklagaren lägga ner allt. Det är så det har kunnat fortgå allt det här att de känner varann allihopa.

Löfving har ju ett juste jobb idag som många med juristexamen skulle avundas - jurist på polisens rättsavdelning
Citera
2023-02-17, 10:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Löfving har ju ett juste jobb idag som många med juristexamen skulle avundas - jurist på polisens rättsavdelning

Både han och Staaf kan ju inte sparkas. Megalöner tills pension för bägge. Löfving förmodligen inte även om han mot all förmodan fälls för tjänstefel, då inte kommer räcka för att få sparken som polis.

Enda missen för Löfving är att han aldrig kommer kunna bli något högre som rikspolischef vilket han säkert hade planer för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in