2023-02-01, 22:27
  #6205
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tyckte också det lät lite märkligt. Har premium funnits i 8 år? Men orkade inte gå tillbaka och undersöka när han införde premium och vad det kostade ursprungligen.

Den kostade ingenting för 8 år sedan. Han har haft låst nåt år. Två?
När han låste podden ökade antalet patreon radikalt. Så han har fått in mer och mer pengar för varje år

Så bilden av hur patreonovån stått och stampat ”i 8 år” är svår att förstå.
Citera
2023-02-01, 22:30
  #6206
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piruscrips
Jag undrar om de som är patreon är så nöjda med vad dom får. Jag har lyssnat sedan början men skulle aldrig betala för det. Han kör 4 dagar i veckan med minst 2 stora uppehåll med jul och sommaren. Han åker på semester stup i kvarten och har vikarier med blandad kvalité sköta showen. Sedan får vi inte glömma sponsorer.
De pengar som rullar in där ger inte rättvisa mot vad som serveras.


Säger han öh nåt till sina patreons om att pengarna fortsätter dras under somrarna ?

Jag menar, det är inte längre sommaravslutningar eller julfester . Och sommarpratarna var länge sen. Han ger ju inget mervärde . Men brukar han kommentera nåt om somrarna?
Citera
2023-02-01, 22:48
  #6207
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Den kostade ingenting för 8 år sedan. Han har haft låst nåt år. Två?
När han låste podden ökade antalet patreon radikalt. Så han har fått in mer och mer pengar för varje år

Så bilden av hur patreonovån stått och stampat ”i 8 år” är svår att förstå.
Han har ju rätt dåligt minne va. Märks tex när han ständigt upprepar samma anekdoter med jämna mellanrum
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Säger han öh nåt till sina patreons om att pengarna fortsätter dras under somrarna ?

Jag menar, det är inte längre sommaravslutningar eller julfester . Och sommarpratarna var länge sen. Han ger ju inget mervärde . Men brukar han kommentera nåt om somrarna?
Nope. Ingenting. Det skulle släppts en serie extraavsnitt i somras som kom senare än utlovat och med färre antal avsnitt också om jag minns rätt
Citera
2023-02-01, 23:55
  #6208
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Han har ju rätt dåligt minne va. Märks tex när han ständigt upprepar samma anekdoter med jämna mellanrum

Nope. Ingenting. Det skulle släppts en serie extraavsnitt i somras som kom senare än utlovat och med färre antal avsnitt också om jag minns rätt

Det rimliga vore om han erbjöd några yngre valp-komiker att leda nån sorts amk-sommar-aktig grej i feeden, i alla fall en gång i veckan , under sommaren. Han kanske rentav skulle kunna lägga några tusenlappar av de över 100 000 kronor/månad han får in på att betala nån av dem . Istället för att vara ett arsel och inte göra nåt alls

Men det känns som han är extremt snål på att lägga vinsten på att utveckla sin egen grej. Han bjuder ju inte ens på frukost
Citera
2023-02-05, 00:58
  #6209
Medlem
garderobsbogs avatar
Vad spelar det för roll om han ökar priset? De som vill betala betalar, de som inte vill behöver inte...
Citera
2023-02-06, 16:13
  #6210
Medlem
sk0gens avatar
Fan vad komiker saknar koll på kultur bortom Last of Us och Sopranos. För att vara smartass är dagens ståuppare förvånandsvärt korkade.

Blev spyfärdig av Sonebys Rant om Stockholm Filmfestival. "Vad är det? Varför finns det?"
Idiot.

De olika festivalerna är nav för visingar och spridning av smalare film. inte bara jätteudda indiefilm, utan små till mellanstora produktioner som inte pumpas automatiskt på SF. Bra film. Om man är filmintresserad. Mycket bra film dyker ju upp först på filmfestival. Killfilmer som Soneby säkert uppskattar kom säkert på festivalerna först, typ Pusher-fillmerna, Drive eller annat gött.
Citera
2023-02-07, 18:17
  #6211
Medlem
Jagerbys avatar
Nytt hatobjekt: Elvia Lander! Otroligt jobbig röst, inte det minsta rolig och bara allmänt störig att lyssna på.

Nya favoriter: Viktor Carlsson och Filip Andersson! Båda kommer ofta med roliga och finurliga instick som så gott som alltid landar helt rätt i diskussionen. Tar dock lite för lite plats i avsnitten.
Citera
2023-02-07, 21:56
  #6212
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Fan vad komiker saknar koll på kultur bortom Last of Us och Sopranos. För att vara smartass är dagens ståuppare förvånandsvärt korkade.

Blev spyfärdig av Sonebys Rant om Stockholm Filmfestival. "Vad är det? Varför finns det?"
Idiot.

De olika festivalerna är nav för visingar och spridning av smalare film. inte bara jätteudda indiefilm, utan små till mellanstora produktioner som inte pumpas automatiskt på SF. Bra film. Om man är filmintresserad. Mycket bra film dyker ju upp först på filmfestival. Killfilmer som Soneby säkert uppskattar kom säkert på festivalerna först, typ Pusher-fillmerna, Drive eller annat gött.

Reservoir Dogs hade svensk premiär på Stockholms filmfestival 1992. Martin Soneby är verkligen en puckad jävla svennetönt.

Obs: har givetvis inte hört hans prata. Varför skulle jag lyssna på något Martin Soneby har att säga? Kan lika gärna tjuvlyssna på någon brötig kille med tre öl under västen vid bordet bakom på krogen.

Edit: Överhuvudtaget är det faktiskt genom just precis filmfestivaler som filmer alla grabbar älskar typ Reservoir Dogs, Pusher och liknande överhuvudtaget får en chans att nå ut och ge sina regissörer genombrott. Utan filmfestivaler hade varken Tarantino eller Winding Refn kunnat etablera sig som kommersiellt framgångsrika regissörer.
__________________
Senast redigerad av schipperke77 2023-02-07 kl. 22:01.
Citera
2023-02-09, 09:54
  #6213
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Reservoir Dogs hade svensk premiär på Stockholms filmfestival 1992. Martin Soneby är verkligen en puckad jävla svennetönt.

Obs: har givetvis inte hört hans prata. Varför skulle jag lyssna på något Martin Soneby har att säga? Kan lika gärna tjuvlyssna på någon brötig kille med tre öl under västen vid bordet bakom på krogen.

Edit: Överhuvudtaget är det faktiskt genom just precis filmfestivaler som filmer alla grabbar älskar typ Reservoir Dogs, Pusher och liknande överhuvudtaget får en chans att nå ut och ge sina regissörer genombrott. Utan filmfestivaler hade varken Tarantino eller Winding Refn kunnat etablera sig som kommersiellt framgångsrika regissörer.

Jag kommer från en generation där tuffa gängen i media ändå hade nån sorts kultursmak.
Det fanns alltid nån snett leende elitist i bakgrunden. Det var piskande och lärorikt.

Därför har jag kanske haft svårt att få in i huvudet att de här podcasterna jag lyssnat på sista två tre åren består av antiintellektuella fotbolls och playstationkillar som inte vet nåt om kultur utöver det som finns på SF-bio Netflix eller HBO. De är verkligen inte mer än så.
Det är bara jag som inte lyckats fatta det förrän nu.
Citera
2023-02-19, 11:30
  #6214
Medlem
sk0gens avatar
Tror ni Soneby tar in okända musiker (vilket tar död på halva avsnitten då de ska sitta med i samtalet) för att han upplever det som ”bekvämt” att slippa ha ett underhållande samtal? Dvs , det är ett sätt att ”fylla ut tiden”?
Han kanske tycker det är lättare att sitta och leka lokalradio och fråga ointressanta standardfrågor typ ”hur började du med musik då?”

Jag tror inga som betalat för podden gör det för att få musikgäster.
Citera
2023-02-21, 17:48
  #6215
Medlem
Wretch32s avatar
Thomas ”Knullkungen” Eriksson, hur kan han fortfarande inte förstå att han blev ironiskt kallad för det😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2023-02-22, 17:51
  #6216
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Fan vad komiker saknar koll på kultur bortom Last of Us och Sopranos. För att vara smartass är dagens ståuppare förvånandsvärt korkade.

Blev spyfärdig av Sonebys Rant om Stockholm Filmfestival. "Vad är det? Varför finns det?"
Idiot.

De olika festivalerna är nav för visingar och spridning av smalare film. inte bara jätteudda indiefilm, utan små till mellanstora produktioner som inte pumpas automatiskt på SF. Bra film. Om man är filmintresserad. Mycket bra film dyker ju upp först på filmfestival. Killfilmer som Soneby säkert uppskattar kom säkert på festivalerna först, typ Pusher-fillmerna, Drive eller annat gött.
rätt kul när skåningarna i hans andra sportpodd Division 9 snackade om hur mycket de uppskattade Kieslowskis filmer, och då specifikt de som är gjorda efter den franska trikoloren, Soneby hade såklart noll koll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in