2023-02-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Till er i tråden och Epatraktorgänget (fast bara de som är över 20 år) som skulle vara intresserade, så letade jag upp Wincents Gårdssnaps på bolagets sidor och mycket riktigt, den var inte särskilt billig heller. För en halvliter kostar den 511 spänn och verkar som att den måste beställas också!

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/wincents-gardssnaps-5924502/

Ett uppdrag var ju på Farmen att göra en gårdssnaps och hur den smakade vet vi inte fast den blev ju godkänd i varje fall. Den snapsen som nu finns på hyllorna i bolaget är producerat på Tevsjö Destilleri Järvsö och inte något hembryggt på kammaren eller loftet hos Wincent.

Som en bra whiskey då.
Undrar om den gode Wincent har nån del i tilltedningen och om han har nån royalty...!?
2023-02-22, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Är det bara jag som vill att Eddie ska vinna?

Han bjuder på sig själv själv & därmed bidrar till våran underhållning (inkletad i "bajsspa" på bryggan t.ex).

Han värnar mest om djuren på gården (speciellt kossorna).

Han hjälper de utsatta i gruppen (tog Tova under sina vingar när hon blev mobbad i början).

Han har besegrat sin spelmissbruksdemon samt blivit arbetsgivare via sin restaurang på ett privat plan.

Men hur skulle det gå till? Inte ens han verkar ju vilja vinna.
2023-02-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Det som var konstigt med hans kommentar om fiske var att han ser det som en hobby. Alltså en vegan som påstår sig älska djur gillar att tortera fiskar med krokar som hobby.
Men du menar alltså att deltagarna ska förhålla sig till att de "befinner" sig på 1800-talet i alla sina meningar? eller vaddå ?

Måste erkänna att jag har en lucka i regelverket, vad gäller egentligen?
Får dom ex ha klockor? Man ser inga moderna saker förutom klädseln (och en megafon) samt en slaktpistol vilket knappast fanns på 1800-talet..!?
Senast redigerad av Tompaaik1 2023-02-22 kl. 17:23.
2023-02-22, 17:10
Medlem
FittSlukarns avatar
Citat:
Skriv från din vanliga konto istället, du behöver inte skämmas.

Har bara ett konto och det är detta. Släpp det nu
2023-02-22, 17:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Jag skulle nog inte klara många veckor på farmen med Atrin trots att han jobbar på och är lojal. Hans argument att delta i farmen känns lite genomskinligt, han måste väl ha förstått att ett bondliv på förrförra seklet innebar att ta del av vad som bjuds. Tror ex att ingen på den tiden såg fiske som en hobby...

Nej fiske på den tiden = föda. Allt annat som sägs om det är bara falsk Bondromantik och efterkonstruktioner.

Jag skulle nog inte stått ut jag heller med Artin i det långa loppet faktiskt fast det finns ju fler deltagare som jag nog inte heller hade orkat med. Spelar nog ingen roll hur duktig man kan vara eller tror sig vara med totalt nytt folk och då speciellt utplockade dessutom för att kunna trigga varandra och i okänd miljö = kan aldrig slå fel för till slut så brister en eller flera i humöret och vi är alla olika kunniga och ego som personligheter så det blir snabbt ohållbart och kaos. Dessutom är det ju en tävling om pengar.

Själv skulle jag aldrig anmäla mig till någon dokusåpa för jag lever hellre livet på riktigt än till allmän beskådan i en onaturlig miljö med en massa folk som jag troligtvis aldrig ens skulle ha mött IRL eller ens umgåtts med naturligt. Nu menar jag inte att deltagarna är knäppa alla eller odugliga i verkliga livet men de fattar nog inte hur utsatt man blir av tittarna och FEL bedömda också efter en sådan serie. Det skulle jag inte tycka det var värt ens om jag vann pengarna. ALLA deltagarna i SAMTLIGA dokusåpor kommer för all framtid att poppa upp i media då och då framöver i deras liv - vare sig de vill det eller inte
2023-02-22, 17:15
Medlem
BalderNords avatar
Citat:

Måste erkänna att jag har en lucka i regelverket, vad gäller egentligen?
Får dom ex ha klockor? Man ser inga moderna saker förutom klädseln (och en megafon) samt en slaktpistol vilket knappast fanns på 1890-talet..!?
Jo precis, och inte heller flytande tvål och bensintraktor som Wincent kommer med. då är det rätt larvigt att börja dissekera deras meningar för att se om de skulle ha passat in på 1800-talet..
2023-02-22, 17:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Som en bra whiskey då.
Undrar om den gode Wincent har nån del i tilltedningen och om han har nån royalty...!?

Jag kan inte tänka mig att han gjort detta utan ersättning han vill nog inte bjuda på/låna ut sitt kändisskap gratis. Han gör ju som många andra, tjänar en hacka på sin berömmelse och har visst som många Farmare har nappat på och gör: Skickar en Grattis-hälsning mot en liten summa då och då. Har sett deras reklam någonstans (förmodligen på Instagram) och visserligen gör inte alla deltagare detta men rätt många av dem.
2023-02-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej fiske på den tiden = föda. Allt annat som sägs om det är bara falsk Bondromantik och efterkonstruktioner.

Jag skulle nog inte stått ut jag heller med Artin i det långa loppet faktiskt fast det finns ju fler deltagare som jag nog inte heller hade orkat med. Spelar nog ingen roll hur duktig man kan vara eller tror sig vara med totalt nytt folk och då speciellt utplockade dessutom för att kunna trigga varandra och i okänd miljö = kan aldrig slå fel för till slut så brister en eller flera i humöret och vi är alla olika kunniga och ego som personligheter så det blir snabbt ohållbart och kaos. Dessutom är det ju en tävling om pengar.

Själv skulle jag aldrig anmäla mig till någon dokusåpa för jag lever hellre livet på riktigt än till allmän beskådan i en onaturlig miljö med en massa folk som jag troligtvis aldrig ens skulle ha mött IRL eller ens umgåtts med naturligt. Nu menar jag inte att deltagarna är knäppa alla eller odugliga i verkliga livet men de fattar nog inte hur utsatt man blir av tittarna och FEL bedömda också efter en sådan serie. Det skulle jag inte tycka det var värt ens om jag vann pengarna. ALLA deltagarna i SAMTLIGA dokusåpor kommer för all framtid att poppa upp i media då och då framöver i deras liv - vare sig de vill det eller inte

Japp.... det är ju bara att se alla "mogna" kommentarer.
TV4 kanske skulle backa lite i konceptet och fokusera mer på själva bondelivet. Nu är det mer Paradise/Big brottet. Vilket iochförsig flera hormonstinna verkar gilla...😁
2023-02-22, 17:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Oj OT emot reglerna va? Sånt som du inte pysslar med..
Helt klart den dummaste människan på Flashback. Men såklart fattar du inte det själv.
Nu jävlar har hatet gått för långt (FB) Farmen 2023

Första gången förövrigt som jag använder mig av det avskyvärda ordet hat

Låt oss glädjas tillsammans utan att tycka sig behöva hata
2023-02-22, 17:31
Medlem
Citat:
Jo precis, och inte heller flytande tvål och bensintraktor som Wincent kommer med. då är det rätt larvigt att börja dissekera deras meningar för att se om de skulle ha passat in på 1800-talet..

Har hittat en programförklaring.
Farmarna ska ska bo och leva som man gjorde mellan slutet av 1800-talet och början på 1900-talet.
Finns/fanns det verkligen bensintraktorer då? Fast det där borde du veta bättre än mig...😁
Senast redigerad av Tompaaik1 2023-02-22 kl. 17:37.
2023-02-22, 17:31
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Den som inte vet att det finns annat än sportfiske förstår jag att de tar avstånd från fiske. Sportfiskare behåller endast en ytterst liten del av fångsten. När de vägt och mätt fisken kastar de tillbaka den.
Om man i stället ägnar sig åt husbehovsfiske äter man upp all fångst, utom möjligen de minsta fiskarna som får gå tillbaka och växa på sig till nästa tillfälle de fastnar på kroken.

Om jag varit deltagare på Farmen hade jag ägnat största delen av min fritid till att fiska från den dag jag haft tillgång till fiskeredskap. Detta för att få mer än, och annat än, att äta än potatis och gröt.
Troligen hade jag försökt tillverka något fångstredskap från dag ett. Kanske en mjärde av vidjor t ex.
2023-02-22, 17:33
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Har hittat en programförklaring.
Farmarna ska ska bo och leva som man gjorde mellan slutet av 1800-talet och början på 1900-talet.
Eller: Farmarna ska leva så som om tittarna har autism.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in