2023-02-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Långsökt eller inte - det är frågan som vi alltid kommer att undra över när de har anmält sig till en dokusåpa med aktiviteter och angående överlevnads-skills Det är ju precis likadant med andra dokusåpor som t ex Robinson = Oftast totalt Noll koll på vad man behöver kunna eller veta!

Nåja det är deltagarnas problem och tittarnas nöje av det hela att sedan sitta i soffan och säga: Jag hade minsann gjort detta bättre - eller hur?

Jag hade gjort det bättre eftersom jag varit mycket på gård plus snickrat i hela mitt liv.

Men nu handlade det om att du tycker deltagare skall förbereda sig genom att söka upp folk som har vedspis och träna på att elda i den. Du glider bort från det märkliga tänket och slätar över fadäsen med att avrunda med något förnumstigt och även sarkastiskt till mig.
2023-02-23, 10:16
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Någon i den här tråden som följt Magmys-Micke? Eddie är så jävla lik honom. De döda hajögonen, kroppshyddan, längden, hållningen, det självgoda flinet. Har försökt övertyga mina vänner men de ser det inte

Hahaha nu när du säger det! De döda hajögonen
https://www.youtube.com/shorts/4Nqt2KPd7YE

Bra avsnitt! nu kom blatten fram och helvete vad kränkt han blev,
Nu passa inte spelet "Alla bara fejk paktar"
2023-02-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det låter tokigt om man vill reta sig på honom men han menar åter igen jämnt fördelat (chanser i detta fall). Det är inte rätt uttryckt av honom men att utgå från att han inte menar jämnt fördelat är bara trams.

Det låter tokigt vare sig man vill reta sig på honom eller inte. Klart man FÖRSTÅR vad han menar, det som förbryllar är att hans vokabulär och grammatiska begåvning (ja, rentav hans IQ) verkar vara på ungefär samma nivå som en fyraårings.
2023-02-23, 10:24
Medlem
Citat:
Det var ändå lindrigt. Deltagarna formulerar sig ordföljdsmässigt, vokabulärt och grammatiskt fel i nästan varje mening. Sandra och Arti kan inte skilja på mer/fler eller på/i. Som exempel på alla fel.

True that!
2023-02-23, 10:35
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Återigen förbryllar Viktor med sitt "50/50/50" som möjlighet mellan tre personer att bli valda till förste kämpe. Otroligt!

Haha fy fan. Älskar pajken, men missat att han dragit 50 50 igen. Trodde jag skulle dö när han börja babbla om 50/50/50 när han skulle blanda färg till båten.

Men på något underligt sätt är det underbart att se.
2023-02-23, 10:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Kan tänka mig runt 4,5 - 5 mil. Småvägar och landsväg att åka på.
Gå längst!!!!!
2023-02-23, 10:54
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Trodde "nycklen" var dialektalt, skånskt. Varför säger Sebastian och Sandra NYCKLEN? Sluta misshandla språket.. 💔

Nej, det riktigt skånska sättet att säga nyckeln är "nyckelen", likaså som cykelen osv.

Sen finns det många olika varianter av skånska, vissa så olika att de har svårt att förstå varandra. Likadant t.ex. i Värmland.
2023-02-23, 10:58
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Det var ändå lindrigt. Deltagarna formulerar sig ordföljdsmässigt, vokabulärt och grammatiskt fel i nästan varje mening. Sandra och Arti kan inte skilja på mer/fler eller på/i. Som exempel på alla fel.

Det blir riktigt roligt om man har textningen på, för textaren rättar dem grammatiskt!

Ja, sälla misshandlas det svenska språket så gravt som i dessa dokusåpor. De som inte är svenskfödda eller har vuxit upp i områden dominerade av invandrare förlåter jag, men dessa infödda svenskar med svenska anor sedan generationer, att de inte kan prata svenska tyder nog mer på nån slags begåvningsbrist.
2023-02-23, 11:00
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Gå längst!!!!!

Gå "längst"? Menar du inte "gå längs"? Eller vad menar du?
2023-02-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Just det. Man har olika teknik för att tända vedspis, kamin eller kakelugn.

Uppväxt med alla tre + vedeldad panna.
In med lite näver, papper, stickor. Tänd eld på skiten och låt det brinna.
Vilka är de här olika teknikerna?
2023-02-23, 11:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Gå "längst"? Menar du inte "gå längs"? Eller vad menar du?
Oka då, det sistnämnda
2023-02-23, 11:06
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Jag tar mig för pannan många gånger under ett avsnitt av Farmen/Torpet när deltagarna bevisar sin totala avsaknad av förståelse för allt mellan himmel och jord på en bondgård. Men det är ju inte bara sånt som är specifikt för livet på en bondgård vid sekelskiftet 1900 utan de visar också att det inte har koll på det mesta som jag anser vara vanlig allmänbildning och borde finnas i livserfarenheten.

Jag skulle inte heller nånsin anmäla mig till nån dokusåpa. Men om jag skulle t.ex. vara med i en såpa som går ut på att leva vildmarksliv, nåt som jag inte har nån erfarenhet eller kunskap om, så skulle jag givetvis förbereda mig så mycket jag kunde genom att läsa på om vad man bör kunna klara av, veta om ätbara vilda växter, lära mig att slå knopar, läka sår med örter eller vad som kan vara bra att veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in