2023-02-21, 20:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ja, och många av dessa varningar har varit korrekta. Säger ingenting om det.
Det gjorde du. Det finns m a o inget innan när det gäller dig. Det var svar på detta
Citat:
Det här är ett icke-problem för de allra flesta. Det var väldigt få användare som hängde upp sig på OT-delen av mina inlägg innan ni sänkte OT-taket.
...som skulle motivera följande idioti:
Citat:
Det ska kunna finnas plats för OT i ett inlägg så länge OnT fortfarande behandlas i inlägget.
I nuläget så tas inlägg bort trots att hälften eller till och med majoriteten av inlägget innehåller OnT.

Hur kan ett inlägg vara OT om hälften eller mer än hälften av inlägget är OnT?

Citat:
Det är varningar som dessa som jag syftar på:

Hur kan dessa inlägg vara OT när jag fortfarande diskuterar topic? Har flashback blivit något jävla kansliforum eller?
Först när du förstår varför Rysslandsinvasionsmoderatorn och Nationalekonomimoderatorn varnat så kan du dra slutsatser. Där tar du reda på det --> (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Citat:
Mina inlägg tas bort efter några minuter medan uppenbara trolltrådar får vara kvar i flera timmar. Ni verkar prioritera konstigt numera
När du raderas efter några minuter är det dåligt, och om du raderas efter flera timmar är det bättre för dig. Du är en alldeles särskild sorts skräpare.
Senast redigerad av Schlesien 2023-02-21 kl. 20:49.
Citera
2023-02-21, 21:25
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Först när du förstår varför Rysslandsinvasionsmoderatorn och Nationalekonomimoderatorn varnat så kan du dra slutsatser. Där tar du reda på det --> (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Citat:
När du raderas efter några minuter är det dåligt, och om du raderas efter flera timmar är det bättre för dig. Du är en alldeles särskild sorts skräpare.

Jag ser nog faktiskt ingen mening med det när ni tolkar mina inlägg på det här sättet
Citera
2023-02-21, 22:23
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Ja har hängt på Flashback sedan det var en tidning.
Min uppfattning är att det är troll som sabbar många trådar.
Sen har ju moderatorerna blivit sååååå jäääävla mycket sämre
Citera
2023-02-21, 23:34
Medlem
Van Nostrands avatar
Forumet står sig fortsatt starkt. Och modereringen överlag är bra.

Men jag tycker mig se en tendens till ökat regelrytteri.
Såvida det inte rör sig om urspårade trådar, där det behövs rättning i leden, borde det vara bättre att fria än att fälla i gränsfall (t.ex vid trams eller off topic). Faran annars är att användarna känner sig cesurerade, och då är man på ett sluttande plan. Flashbacks "USP" är ju det fria ordet. Känner man inte att det längre gäller väljer man andra alternativ att ventilera sina åsikter.
Citera
2023-02-22, 00:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ett annat problem som kanske redan nämnts är att många rena skräpinlägg får stå kvar bara för att de "håller sig till ämnet". Det känns som att karisman är för låg i staben för att kunna ha en vettig moderering. De som ska bestämma fattar helt enkelt inte hur stimulerande konversationer fungerar - vad som bör uppmuntras, tolereras respektive hållas kort.

Det går inte att på förhand veta vilka inlägg som ger stimulerande konversationer längre fram. "Håller sig till ämnet" är en enklare rimlig snabbregel. Moderatorer är inte barnmorskor som hjälper till att föda goda idéer.

Sen ser jag "stimulerande konversationer" som ett för snävt mål för ett diskussionsforum som Flashback. Att vänja sig idioter som tycker annorlunda, att de blir "kända idioter" är civiliserande i sig.
Citera
2023-02-22, 09:38
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det beror rakt av på EU: s mycket omfattande censur att sökresultat tas bort på nätet.

söker du med argument på google så får du med de flesta inlägg. tex med site:flashback.org <sökord>, så det är ju ingen jättestark censur i så fall, snarare ett undangömmande.
Citera
2023-02-23, 11:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Forumet står sig fortsatt starkt. Och modereringen överlag är bra.

Men jag tycker mig se en tendens till ökat regelrytteri.
Såvida det inte rör sig om urspårade trådar, där det behövs rättning i leden, borde det vara bättre att fria än att fälla i gränsfall (t.ex vid trams eller off topic). Faran annars är att användarna känner sig cesurerade, och då är man på ett sluttande plan. Flashbacks "USP" är ju det fria ordet. Känner man inte att det längre gäller väljer man andra alternativ att ventilera sina åsikter.
Jo, men det har också blivit en politisk styrning på Flashback. Är man inte SD/AfS/Republikan så censureas ens inlägg och/eller man stängs av. Tycker att det är synd. Gamla Flashback hade mycket dumheter men det var också en arena att mäta många olika, inte sällan vildvuxna, idéer. Nu verkar ju moderaternas ambitioner att göra FB till ett högerpopulistiskt proagandaforum, och det är klart att intresset skunker då!
Citera
2023-02-23, 13:11
Medlem
Folketstempels avatar
Om man kollar på en normal tråd i dag, som jag citerar nedan så hade den inte för länge sedan blivit klassad som trams och åkt papperskorgen direkt.

Där ligger svaret som är väldigt tydligt. Orsaken till att det är så, det vet bara Jan Axelsson som äger firman samt är VD:n som som har allt ansvar därmed även skulden för det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Då det fanns en tråd om rysstroll så tycker jag att det är passande med en tråd om de fanatiska idioterna på den andra sidan också, dvs nato-trollen. Är dessa galningar de farligaste personerna på flashback och i väst i allmänhet just nu?

Då nato-trollen skriker efter ett mer intensivt krig mot Ryssland som kommer att leda till ett kärnvapenkrig, man vill verkligen inte att kriget ska ta slut och man är emot alla former av fredsförhandlingar som vi normala faltiskt företår måete ske i slutändan, är dessa fanatiker usas duktiga idioter?

(FB) Hur farliga är nato-trollen på flashback? Krigshetsare?
Citera
2023-02-23, 14:12
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Om man kollar på en normal tråd i dag, som jag citerar nedan så hade den inte för länge sedan blivit klassad som trams och åkt papperskorgen direkt.

Där ligger svaret som är väldigt tydligt. Orsaken till att det är så, det vet bara Jan Axelsson som äger firman samt är VD:n som som har allt ansvar därmed även skulden för det hela.

(FB) Hur farliga är nato-trollen på flashback? Krigshetsare?

Ser inte alls varför den tråden skulle klassas som trams? Det är viktigt att man kan belysa problem och händelser från många olika håll och trådens frågeställning är intressant, även om man inte delar trådskaparens analys - det är ju inte sällan så som de bästa diskussionerna uppkommer.

admin5
Citera
2023-02-23, 15:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
söker du med argument på google så får du med de flesta inlägg. tex med site:flashback.org <sökord>, så det är ju ingen jättestark censur i så fall, snarare ett undangömmande.

Det är en definitionssak vad som är stark censur, men försvinner sökresultat från Google så att gemene man inte får upp dem utan man måste söka specifikt som du gör, så är det ett effektivt undangömmande som enligt min mening är en stark censur.
Citera
2023-02-23, 16:47
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ser inte alls varför den tråden skulle klassas som trams? Det är viktigt att man kan belysa problem och händelser från många olika håll och trådens frågeställning är intressant, även om man inte delar trådskaparens analys - det är ju inte sällan så som de bästa diskussionerna uppkommer.

admin5

Det är det problemet den här tråden handlar om. Det är en uppenbar trolltråd. Den är så uppenbar att min döda farmor hade känt igen det. Den är ett pinsamt svar på en liknande tråd.

Varför tycker ni det är så viktigt att dessa trolltrådar ska vara kvar? Det är svårt att inte tro att ni räknat linjärt med att de håller uppe aktivitetsnivån och därmed era intäkter. Det är vidare svårt att inte tro att ni inte förstått effekten på övrig debatt och övriga debattörer, men jag måste säga att jag kan ha haft fel där.

Vidare är vi många som undrar varför ni generellt låter en viss typ av debattörer härja fritt då det inte har något som helst med "fri debatt förutom om piratkort" eller vad fan er slogan är. Konkret handlar det om de som är på Rysslands lönelista. Jag inser dock att du kommer att säga att du "inte känner igen" något sådant.
Citera
2023-02-23, 16:58
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Nivån på diskussionerna har blivit väldigt låg och ofta rent barnslig. Massor av troll som startar skräptrådar. Där har du mina två cent. Jag har varit på FB sedan urminnes tider, mycket längre än vad mitt nuvarande konto har, på den tiden var det raka öppna diskussioner med högt till tak. Man diskuterade spännande saker med likasinnade. Det fanns en nybyggaranda som inte finns idag. Idag tar det sällan längre tid än ett par inlägg innan de personliga påhoppen haglar, och man kallar varandra idioter och efterblivna för att någon inte håller med om någon annans åsikter. Jag tycker att Flashback i stort sätt har överlevt sig själv, och tror att forumen kommer att tyna bort.

Dagens ord.

Delar din uppfattning till 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in