2023-02-21, 16:52
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Här är anledningen till att flashback tappat användare. En hel tråd med BARA spam på en timme och ingen moderator gör något trots att det är rapporterar.

(FB) Jag känner mig yr.

Men du måste förstå att de fyra moderatorer som modererar Medicin och hälsa inte är online dygnet runt. Dessutom var det inte bara skräp som skrevs, men det finns ett gäng inlägg som kommer raderas när någon av forumets moderatorer är online.

admin5
Citera
2023-02-21, 16:53
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag syftar inte på att diskussionen ska förvandlas till någonting helt annat.

Det ska kunna finnas plats för OT i ett inlägg så länge OnT fortfarande behandlas i inlägget.
I nuläget så tas inlägg bort trots att hälften eller till och med majoriteten av inlägget innehåller OnT.

Hur kan ett inlägg vara OT om hälften eller mer än hälften av inlägget är OnT?

Det här måste flashback ta en titt på. Diskussionerna var komiskt nog bättre för 10 år sedan innan OT-taket sänktes kraftigt.
Att göra till vana att posta en tredjedel OT (t ex stoppa in någon av sina egna hjärteåsikter) i inlägg efter inlägg fungerar som teasers som får varje tråd att börja handla om samma sak: Samhällets eller vissa högaktiva användares egna brännpunkter.

Varje tråd vrids till att handla om dessa brännpunkter och samma inläggsinnehåll postas i tråd efter tråd, vilket gör att trådarna ser likadana ut oavsett rubrik. Det blir inte möjligt att ta del av information om andra saker. Det modereras därför i möjlig mån och leder till att en del får en väldigt hög andel raderade inlägg. Du frontar ett klassiskt missbruk.

Citat:
Flashbacks nedgång började när de bestämde sig för att anpassa forumet efter den stora massan. Alla PK-människor.

Många av flashbacks kärnanvändare, anti-PK folket, har flytt och fortsätter att fly. Jag vet flera mycket skickliga och roliga invandringskritiska debattörer som lämnat flashback för gott för twitter. Det blir snart bara PK-mupparna kvar som fullständigt bryter ihop så fort de läser ordet "neger" eller "jude" och som därefter genast försöker förstöra diskussionen.

Flashback är idag inte ens i närheten av att vara samma forum som det var för 8-10 år sedan.

För 10 år sedan så blev inte långa, välskrivna inlägg borttagna bara för att det råkade innehålla en del saker som inte var helt och hållet OnT.
Flashback har aldrig varit tänkt att vara enbart ett undergroundcommunity. Men det är inte förbjudet att skriva jude och neger på Flashback. Däremot oneliners/utrop (om jude, neger eller vad som helst) behandlas som skräp, 0.03.
Citera
2023-02-21, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Flashback har aldrig varit tänkt att vara enbart ett undergroundcommunity. Men det är inte förbjudet att skriva jude och neger på Flashback. Däremot oneliners/utrop (om jude, neger eller vad som helst) behandlas som skräp, 0.03.
Fel. Flashback Forum sprang en gång ur Flashback Konferenser, vilket var ett omodererat enkelt forum som i sin tur härstammade från sajten Flashback som i sin tur härstammade från den renodlade undergroundtidningen Flashback. Jan Axelssons idé var inte ett stort forum med hundra underforum och lika många moderatorer där medelsvensson kan diskutera melodifestivalen utan ett vilda västern på internet med tydlig undergroundprägel. Porr, piratkort, knark, extrema politiska subgrupper etc var de uttalade områdena på den tiden innan Tribunerna och All Makt åt Sture började spamma forumet dag och natt vilket till del ledde oss in på behovet av mer ordning och reda.

Sedan gick det till överdrift åt andra hållet samtidigt som Flashback blev folkligt och medelklassens dumskallar hittade hit.
Citera
2023-02-21, 17:14
Medlem
sebastian_s avatar
Flashback är främst för millenials dvs födda 1981-1996. Man märker att medelåldern är hög och högre än för 10 år sen. Gen z dvs 1996-2011 hänger på reddit som växer snabbt.
Citera
2023-02-21, 17:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Här är anledningen till att flashback tappat användare. En hel tråd med BARA spam på en timme och ingen moderator gör något trots att det är rapporterar.

(FB) Jag känner mig yr.
Det är ju helt sjukt. En timme senare o trollets alla inlägg finns kvar.
Citera
2023-02-21, 17:27
Medlem
MyJustices avatar
Därför att FB spammars ner . för att göra det ointresant att öppna sidan .
Ni ser ju alla de dumma inlägg som postat i snabb takt dagligen
Citera
2023-02-21, 17:38
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju helt sjukt. En timme senare o trollets alla inlägg finns kvar.
Japp. Nu är spammet raderat men trollet är tillbaka

(FB) Jag känner mig yr.

Om man kollar hans inlägg så är det väldigt mycket spam. Konstigt att han inte är avstängd.
Citera
2023-02-21, 17:59
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jaha, ja men om du skriver att det är så på ett anonymt forum, så stämmer det ju såklart.

99% av alla användare på Flashback är homosexuella. Det bara är så.

Men snälla, om det är så många här inne med de åsikterna spricker ju din egen tes 🤣
Citera
2023-02-21, 19:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Att göra till vana att posta en tredjedel OT (t ex stoppa in någon av sina egna hjärteåsikter) i inlägg efter inlägg fungerar som teasers som får varje tråd att börja handla om samma sak: Samhällets eller vissa högaktiva användares egna brännpunkter.

Varje tråd vrids till att handla om dessa brännpunkter och samma inläggsinnehåll postas i tråd efter tråd, vilket gör att trådarna ser likadana ut oavsett rubrik. Det blir inte möjligt att ta del av information om andra saker. Det modereras därför i möjlig mån och leder till att en del får en väldigt hög andel raderade inlägg. Du frontar ett klassiskt missbruk.

Det här är ett icke-problem för de allra flesta. Det var väldigt få användare som hängde upp sig på OT-delen av mina inlägg innan ni sänkte OT-taket.

Det var bara antirasistiska globalistmongon som typ GIILAB på den tiden som gärna enbart ville fokusera på OT-delen av mina inlägg.

Det känns helt klart som att det låg någonting annat bakom det katastrofala beslutet att sänka OT-taket.

Som att anpassa sig efter GIILAB typerna...

Citat:

Det var inte riktigt oneliners jag syftade på.
Citera
2023-02-21, 19:26
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Det här är ett icke-problem för de allra flesta. Det var väldigt få användare som hängde upp sig på OT-delen av mina inlägg innan ni sänkte OT-taket.
Du har en handfull varningar och över ett tjog raderade inlägg redan en månad efter att du reggade dig 2013. Sedan har det fortsatt likadant för dig. Det har nog inte sänkts något OT-tak sedan dess.
Citat:
Det var bara antirasistiska globalistmongon som typ GIILAB på den tiden som gärna enbart ville fokusera på OT-delen av mina inlägg.

Det känns helt klart som att det låg någonting annat bakom det katastrofala beslutet att sänka OT-taket.
Det vore fel att du skulle få frikort för att posta eget hjärte-OT i varje tråd. Stolppinkande hundar kan hålla på så. De kan få kommunicera på det viset.
Citera
2023-02-21, 20:17
Medlem
KattenLattens avatar
Jag skulle gissa på att det främst beror på att andra, bättre alternativ till fri diskussion nu står till förfogande för även svensson, vilket får effekten att de bättre medlemmarna migrerar bort från denna sajt för att föra mer kvalitativ och stimulerande konversation på andra håll. Kvaliteten på inläggen hos de medlemmar som stannar kvar med Flashback som sin lilla "bastion" blir därmed sämre. Jag surfar t.ex. fortfarande på Flashback, men håller mig för det mesta till engelsktalande forum med mycket mer stimulerande och väl underbyggda konversationer.

Det märks dock att det med jämna mellanrum sker en påtagbar tillströmning av främst vänsterbyk till detta forum, som för mig sig trista och intetsägande one-liners, och ö.h.t. tramsiga inlägg med fokus på personangrepp om "underutbildade bönder" och dylikt. Kombinerat med vad jag anser är undermåliga moderatorer på särskilda underforum (lyckligtvis tycker jag att "Politik: inrikes" har riktigt bra moderatorer) med en agenda, så blir det mindre attraktivt att logga in på forumet för att skriva en kommentar eller två. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte för Flashback.
Citera
2023-02-21, 20:39
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Japp. Nu är spammet raderat men trollet är tillbaka

(FB) Jag känner mig yr.

Om man kollar hans inlägg så är det väldigt mycket spam. Konstigt att han inte är avstängd.

Nu är han avstängd.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in