Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-24, 15:05
Medlem
Folketstempels avatar
Allt kaos är planerat kaos. Vi vet alltså orsaken samt att Flashbacks administration inte själva kan se den, då de är väldigt byråkratiska och svåra att kommunicera med.

Därför så kan vi inte kritisera att det är så här, då det är beslutat att det ska vara så här.

Men, vi medlemmar är en intressegrupp och har efter alla diskussioner i frågor som denna ett konsensus som vi vill vidare diskutera med administrationen på ett kreativt sätt, lite som lobbyismen på högre nivåer fungerar.

Fråga: är ni admins och moderatorer intresserade av att ta denna debatt med medlemmarnas intressegrupp, samt i så fall hur ska den kunna föras enligt er på ett konstruktivt sätt?
Citera
2023-02-24, 15:14
Medlem
Forumet befolkas ju numera till största delen av en salig blandning av troll, barn, dårar, konspirationsteoretiker och extremister. det blir inga intressanta diskussioner av sådant och man får leta väldigt länge för att hitta engagerande trådar. Då och då dyker det upp t.ex trådar om livsöden som kan vara intressanta att följa men annars är mest som man undrar om folk ens gått grundskolan.
Citera
2023-02-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är det problemet den här tråden handlar om. Det är en uppenbar trolltråd. Den är så uppenbar att min döda farmor hade känt igen det. Den är ett pinsamt svar på en liknande tråd.

Varför tycker ni det är så viktigt att dessa trolltrådar ska vara kvar? Det är svårt att inte tro att ni räknat linjärt med att de håller uppe aktivitetsnivån och därmed era intäkter. Det är vidare svårt att inte tro att ni inte förstått effekten på övrig debatt och övriga debattörer, men jag måste säga att jag kan ha haft fel där.

Vidare är vi många som undrar varför ni generellt låter en viss typ av debattörer härja fritt då det inte har något som helst med "fri debatt förutom om piratkort" eller vad fan er slogan är. Konkret handlar det om de som är på Rysslands lönelista. Jag inser dock att du kommer att säga att du "inte känner igen" något sådant.
Kunde inte sagt det bättre själv. det är en solklar trend att "rysstrollstrådarna" har infekterat forumet mer och mer sen 1 år tillbaka, och för oss som varit med ett tag är det tydligt att det bara kommer att bli haveri av alltihop till sist. Finns liksom knappt nåt vettigt eller roligt att hämta här längre.
Citera
2023-02-24, 15:48
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Kunde inte sagt det bättre själv. det är en solklar trend att "rysstrollstrådarna" har infekterat forumet mer och mer sen 1 år tillbaka, och för oss som varit med ett tag är det tydligt att det bara kommer att bli haveri av alltihop till sist. Finns liksom knappt nåt vettigt eller roligt att hämta här längre.

Men så finns det hopp i mörkret, sanningen kommer alltid skinna igenom lögn och bedrägeri.
Citera
2023-02-24, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är det problemet den här tråden handlar om. Det är en uppenbar trolltråd. Den är så uppenbar att min döda farmor hade känt igen det. Den är ett pinsamt svar på en liknande tråd.

Varför tycker ni det är så viktigt att dessa trolltrådar ska vara kvar? Det är svårt att inte tro att ni räknat linjärt med att de håller uppe aktivitetsnivån och därmed era intäkter. Det är vidare svårt att inte tro att ni inte förstått effekten på övrig debatt och övriga debattörer, men jag måste säga att jag kan ha haft fel där.

Vidare är vi många som undrar varför ni generellt låter en viss typ av debattörer härja fritt då det inte har något som helst med "fri debatt förutom om piratkort" eller vad fan er slogan är. Konkret handlar det om de som är på Rysslands lönelista. Jag inser dock att du kommer att säga att du "inte känner igen" något sådant.

Så bara trådar som tar ställning för NATO/USA ska tillåtas existera? Förklara gärna den logiken.
Citera
2023-02-24, 20:11
Avslutad
Forumets största problem är nitiska moderatorer (en liten minoritet men de finns) som saboterar kvalitativa diskussioner med hjälp av regelboken. Majoriteten moderatorer förstår att låta diskussionen löpa fritt så länge det inte drar iväg alltför långt och alltför länge. En mycket liten minoritet gör det inte. De senare är inte till gagn för forumet. Främst handlar det om vänsterlutande moderatorer.
Citera
2023-02-28, 04:31
Medlem
ja. flashback är inte lika öppet som när ja va 18 / 19
då va flashback mer tolleranta
nu kan man få varningar för trams / ot när en mod känner för det
och låsta trådar ska vi inte äns tala om
nää minska på mods och gör flashback öppet och tollerant igen!
annars kommer flashback gräva sin egen grav. fast det kanske är det flashback vill?
de borde ändra till
"flashback forum yttrandefrihet på modsens vilkor"
Citera
2023-02-28, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
personligen hatar jag dom här kiss o bajs-trådarna som infekterar forumet.
Helt klart. Kan bara hålla med. De senaste åren har kvaliteten stadigt blivit sämre.
Citera
2023-02-28, 09:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är så att forumet tappade sin själ när man bestämde och fegade ur med användningen av 0.03. Den regeln är det som förstört diskussionsklimatet då den är extremt godtycklig och tillämpas helt olika olika gånger av olika moderatorer.

Därför vet ingen var gränserna går längre och då är det omöjligt att skriva långa, innehållsrika inlägg.
Därav har forumet sjunkit i nivå, och det blir mest känslostyrda skitinlägg.
Citera
2023-03-03, 00:30
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju helt sjukt. En timme senare o trollets alla inlägg finns kvar.
Ja, det är ju verkligen "helt sjukt" att alla moderatorer inte är inne på Flashback 24 timmar om dygnet.
Citera
2023-03-03, 00:34
Medlem
Flashback är på dekis,

Avsaknaden av ”likes” eller någon form av gilla markering tror jag är ett stor minus.

Flashback är inte anonymt ! Vilket folk trodde det var förr!

Reddit, facebook, instagram, är bättre !
Citera
2023-03-03, 01:13
Medlem
jjujjus avatar
Flashback är ute

Det blev för mainstream och för mycket diktatur och för lite frihet och anonymitet.

Dom flesta som är kvar är antingen deprimerade eller pensionerade med depression. Friskt folk rör sig vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in