2022-09-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ett perfekt slut.
Instämmer. Hade inte kunnat önska att det slutade på något annat sätt.
Citera
2022-10-14, 22:16
Medlem
-Ines-s avatar
Kanske en smått hjärndöd fundering kring en sån bra serie men nåt jag undrat över är Lorraine Braccos (Dr Melfi) bröst. I Goodfellas/Maffiabröder är hon nästan helt platt och i Sopranos är hon rätt så rejält bystig. Och det ser inte ut som några onaturliga inplantat som sticker rakt ut utan dom ser naturliga ut. Viktuppgång kan förstås ha en inverkan (hon var smalare i Goodfellas) men ändå...att gå från minus A-kupa till F-kupa pga lite ökad vikt tillhör ändå ovanligheten.

Som sagt, lite hjärndöd fundering, men har hakat upp mig på det.
Citera
2022-11-06, 10:48
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
FYFAN VAD JAG HATAR AJ!

Ägnar mitt första inlägg i denna episka Sopranos-tråd med att helt hålla med, stör mig grymt på AJ genom hela seriens gång och hur dåligt Robert Iler spelar honom. Känner ingen sympati alls för karaktären eller hans öde. Uppfattas övertydligt som både bortskämd och efterbliven, och det känns bara skumt när han får heta flickvänner och ska vara cool trots sin efterblivenhet (jo vet att det också är pga. att han är en Soprano, men ändå)

Tror serien hade blivit ännu bättre om en duktigare skådis spelat AJ
Citera
2022-11-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Ägnar mitt första inlägg i denna episka Sopranos-tråd med att helt hålla med, stör mig grymt på AJ genom hela seriens gång och hur dåligt Robert Iler spelar honom. Känner ingen sympati alls för karaktären eller hans öde. Uppfattas övertydligt som både bortskämd och efterbliven, och det känns bara skumt när han får heta flickvänner och ska vara cool trots sin efterblivenhet (jo vet att det också är pga. att han är en Soprano, men ändå)

Tror serien hade blivit ännu bättre om en duktigare skådis spelat AJ
Har aldrig känt med honom heller, av exakt samma anledningar som du. Jag tror inte heller att jag hade velat göra det, bara tanken på det är konstig. Det är en hel del karaktärer som råkar illa ut under seriens gång men det är otroligt få som jag faktiskt har tyckt synd om. En av dem är Dr. Melfi och en annan är Artie, fler än så är det inte. Är övertygad om att en mer erfaren skådespelare än Robert Iler inte heller hade lyckats få mig att sympatisera med A.J. på något plan alls.
Citera
2022-11-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Har aldrig känt med honom heller, av exakt samma anledningar som du. Jag tror inte heller att jag hade velat göra det, bara tanken på det är konstig. Det är en hel del karaktärer som råkar illa ut under seriens gång men det är otroligt få som jag faktiskt har tyckt synd om. En av dem är Dr. Melfi och en annan är Artie, fler än så är det inte. Är övertygad om att en mer erfaren skådespelare än Robert Iler inte heller hade lyckats få mig att sympatisera med A.J. på något plan alls.

så olika det kan vara. Jag har lätt för att störa mig på sådant , men AJ har jag faktiskt inga problem med. Tycker han gör det bra.
Citera
2022-11-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
så olika det kan vara. Jag har lätt för att störa mig på sådant , men AJ har jag faktiskt inga problem med. Tycker han gör det bra.
Enligt mig gör Robert Iler en bra skådespelarinsats, det är snarare A.J. som under serien får utvecklas till något oväntat. A.J. har aldrig stört mig heller, det är bara som så att jag aldrig känt någon sympati för honom. Har i efterhand hört att många kan relatera till A.J. och att det är en av anledningarna till att karaktären fått en del hård kritik och möjligtvis obefogad kritik.

Ett exempel är när han sniglar runt hemma efter att ha blivit avstängd från skolan och Tony får syn på honom, sittandes i sitt rum med bar överkropp medan han skrattar åt en datorskärm. Blir alltid svårt att sympatisera med en bortskämd snorunge.
Citera
2022-12-12, 20:01
Medlem
XtraXs avatar
Tony Soprano i God of war.

https://www.youtube.com/watch?v=kUYUp6UEN5M
Citera
2023-02-21, 05:53
Medlem
Gavins-Friends avatar
Såg inte serien när den sändes. Såg den några år senare och nu har jag kollat igenom den en andra gång. Bra serie men är nåt jag inte riktigt gillar. Jag förstår dragningskraften (särskilt när den var som mest aktuell) men den har inte riktigt "det" Många "onödiga" historier som inte leder till nåt, folk som dör men det påverkar typ ingenting, man får inte veta mycket om karaktärerna. FBI är helt värdelösa osv osv. Tycker man denna serie är den bästa någonsin har man antingen inte sett The Wire eller så förstår man sig inte på The Wire (jag såg om den förra året) Betydligt mer djup i den serien. Sen finns det andra serier jag personligen rankar högre också.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2023-02-21 kl. 05:57.
Citera
2023-02-21, 09:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Såg inte serien när den sändes. Såg den några år senare och nu har jag kollat igenom den en andra gång. Bra serie men är nåt jag inte riktigt gillar. Jag förstår dragningskraften (särskilt när den var som mest aktuell) men den har inte riktigt "det" Många "onödiga" historier som inte leder till nåt, folk som dör men det påverkar typ ingenting, man får inte veta mycket om karaktärerna. FBI är helt värdelösa osv osv. Tycker man denna serie är den bästa någonsin har man antingen inte sett The Wire eller så förstår man sig inte på The Wire (jag såg om den förra året) Betydligt mer djup i den serien. Sen finns det andra serier jag personligen rankar högre också.

Jag har sett The Wire och förstår mig på The Wire. Och jag tycker fortfarande Sopranos är bättre.
Vi kan vända på det.
Om man tycker The Wire är bättre, har man antingen inte sett Sopranos. Eller så förstår man inte sig på Sopranos.
Betydligt mer djup i Sopranos, bättre skådespel och handling.
Citera
2023-02-21, 09:10
Medlem
Liberationfronts avatar
Tror jag sett den (serien) säkert 5 ggr. Vissa säsonger fler än så. Klart bland de bästa serierna ngnsin.

Älskar Janice mest hon är en riktig stjärnpsykopat.
Citera
2023-02-21, 18:24
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har sett The Wire och förstår mig på The Wire. Och jag tycker fortfarande Sopranos är bättre.
Vi kan vända på det.
Om man tycker The Wire är bättre, har man antingen inte sett Sopranos. Eller så förstår man inte sig på Sopranos.
Betydligt mer djup i Sopranos, bättre skådespel och handling.
För mig är det helt sinnesjukt och galet att man kan tycka det. Orkar inte ens gå in på det i detalj då det är så galet men kom igen, bättre handling!? Mer djup? Va? Sopranos säger inte så mycket medan The Wire lämnar ett så pass starkt intryck att man kan använda vissa grejer man "lärt" sig från serien i verkliga livet. Sopranos är bara lite overklig och överdriven underhållning.
Citera
2023-02-21, 18:30
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
För mig är det helt sinnesjukt och galet att man kan tycka det. Orkar inte ens gå in på det i detalj då det är så galet men kom igen, bättre handling!? Mer djup? Va? Sopranos säger inte så mycket medan The Wire lämnar ett så pass starkt intryck att man kan använda vissa grejer man "lärt" sig från serien i verkliga livet. Sopranos är bara lite overklig och överdriven underhållning.

Hur vet du att Sopranos är ”overkligt och överdriven underhållning”?
The Wire är bra. Missförstå mig inte. Men den blir lite dryg ibland. Och de hoppar för mycket. Dessutom kunde de ha kortat ned det lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in