2013-04-19, 20:20
Medlem
TaxMonkeys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=KQdUFORS3Bw

Underbar video om språket i Sopranos.
Citera
2013-04-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey

Hehe, många tycker det är överdrivet med svordomarna och allt naket i HBO serie, men de blir fan så mycket mer realistiskt, fjantigt med serie som ska vara "hårda" så svär ingen.
Citera
2013-04-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey

haha skönt klipp!

Jävlar vad sugen jag blev nu på att se om serien ännu en gång
Citera
2013-04-21, 17:43
Medlem
Dimaks avatar
Titta på serien igen, jag älskar att kolla på introt och sjunga med! Är jag den enda som laddare hem theme låten och lyssnade i bilen och låtsades att man är med i maffian? Så jävla grymt dock en jävla svårt att får bort rökluften!
Citera
2013-04-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Titta på serien igen, jag älskar att kolla på introt och sjunga med! Är jag den enda som laddare hem theme låten och lyssnade i bilen och låtsades att man är med i maffian? Så jävla grymt dock en jävla svårt att får bort rökluften!

Du har ju förfan inte ens körkort, satt du i mamma och pappas bil på uppfarten, rökte och lyssnade på introt? Ja, du är nog den enda som gjort det.
Citera
2013-04-21, 19:52
Medlem
junazs avatar
Citat:
Vinjetten (samt låten Woke Up This Morning med Alabama 3) är klart bland de bästa som gjorts för en tv-serie, känslan är så grym!!
Citera
2013-04-22, 17:26
Medlem
Parniels avatar
Citat:

Introlåten är så jävla GANGSTER!
Citera
2013-04-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vinjetten (samt låten Woke Up This Morning med Alabama 3) är klart bland de bästa som gjorts för en tv-serie, känslan är så grym!!

Musikvideon: http://www.youtube.com/watch?v=CWUW2Vcb_-k Är nog det mest pinsamma någonsin, gruppen är ett gäng töntar som försöker spela tuffa mafiosos....
Citera
2013-04-22, 19:34
Medlem
FYFAN VAD JAG HATAR AJ!

Citera
2013-04-22, 20:53
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Du har ju förfan inte ens körkort, satt du i mamma och pappas bil på uppfarten, rökte och lyssnade på introt? Ja, du är nog den enda som gjort det.
Nu får vi vara tysta

Varför hatar ni AJ? tycker inte så ont om honom!
Citera
2013-04-22, 21:47
Medlem
Citat:
Nu får vi vara tysta

Varför hatar ni AJ? tycker inte så ont om honom!

Hatar inte AJ, men han kunde vara ganska jobbig ibland, bortskämd snorunge, fast då var nog Meadow värst.
Citera
2013-04-22, 22:35
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
FYFAN VAD JAG HATAR AJ!

Jo, han kunde vara mer än lite irriterande, men jag gillar tolkningen att AJ är hur Tonys psyke skulle ha sett ut om han inte var med i maffian. Tony kan ta ut sitt hat på andra, det kan inte AJ, som då vänder det inåt och blir deprimerad.

En intressant grej är att serien blir betydligt mörkare efter säsong två, och Tonys psykopati blir allt mer tydlig. Läste att det hade att göra med att manusförfattarna tröttnade på att tittarna gillade Tony och hans gäng, och ansträngde sig extra för att visa vilka svin de verkligen var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in