2023-02-21, 09:08
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Vilken tid är Poopins tal?
Kl.09.00 GMT

https://www.reuters.com/world/putin-update-russias-elite-ukraine-war-major-speech-2023-02-21/

Det betyr kl.10.00 i Sverige og mesteparten av Europa
Citera
2023-02-21, 09:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja snacka om hyckleri på högsta nivå!

Stollen hot om kärnvapen mot London och död för alla HBTQ-bögar mm känns ju jävligt märkliga med tanke på hans egen superbög till son.

Här kommer lite fler bilder
https://www.wilhelmina.com/london/men/development/21890-tommy-solovyov

Med tanke på att Solovyov, långt tidigare, uttalat sig om att "de som vill att Krim skall återbördas till Ryssland, måste vara sjuka i huvudet". Tänk er att det hela kan vara en ganska tragisk blandning av morötter och piska: "Du kommer att bli ofattbart rik, och, du, vi vet att du har en bisexuell son i London. Tänk om något tråkigt skulle kunna hända honom...."
Citera
2023-02-21, 09:10
Medlem
Läste att ryssarna kastrerar ukrainska fångar hur går det till? Kemiskt eller klipper de av bollarna?
Citera
2023-02-21, 09:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Okej: Linjetalet beräknas komma igång kl 12.00 (Moskvatid), dvs kl 10.00 här i Sverige. Ryska TV1 har avsatt en timme i programtablån i samband med detta.

Någon som vet om det kommer att direktsändas med simultantolkning någonstans? Jag tror att Sky News gjorde något sådant i samband med talet på segerdagen den 9 maj (då det också spekulerades att krigstillstånd och mobilisering skulle proklameras).
Jag undrar detsamma. RT, kanske? Men OK, om man skulle ta och tippa (igen) nu när det verkligen börjar dra ihop sig. Lägst odds ger enligt mig:

— Något med Vitryssland.
— Ryssland ska ställa om till krigsekonomi.

Grundar mina gissningar på budskapet på den ryska plakatkampanjen. Nu ska alla med.
Citera
2023-02-21, 09:15
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Läste att ryssarna kastrerar ukrainska fångar hur går det till? Kemiskt eller klipper de av bollarna?

Ingen som kan säga hur ofta det sker, men det finns en video på när några pers håller ner en man på marken och skär med kniv runt skrevet.
Senast redigerad av anonym- 2023-02-21 kl. 09:17.
Citera
2023-02-21, 09:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag undrar detsamma. RT, kanske? Men OK, om man skulle ta och tippa (igen) nu när det verkligen börjar dra ihop sig. Lägst odds ger enligt mig:

— Något med Vitryssland.

Grundar mina gissningar på budskapet på den ryska plakatkampanjen. Nu ska alla med.

Jag letar just nu runt på olika webplatser. Om jag hade haft ett dyrt superkonto på AFP, så hade jag fått talet direkt - och kunnat välja mellan engelska eller franska för simultantolkningen.
Citera
2023-02-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

— Något med Vitryssland.

Jag tror att han vill skapa splittring i västvärlden, både länder emellan och mellan folket på gatan. Forsätta stödja Ukraina och riskera kärnvapenkrig eller vika sig och låta det nya storryssland formas…
Citera
2023-02-21, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja snacka om hyckleri på högsta nivå!

Stollen hot om kärnvapen mot London och död för alla HBTQ-bögar mm känns ju jävligt märkliga med tanke på hans egen superbög till son.

Här kommer lite fler bilder
https://www.wilhelmina.com/london/men/development/21890-tommy-solovyov

Helt sjukt alltså vilket jävla samhälle Ryssland blivit. Måtte dom förlora detta krig!!
Citera
2023-02-21, 09:21
Medlem
Någon som hört något mer om hur det går med överföringen av CV-90?
Har träning börjat?
Citera
2023-02-21, 09:22
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ojdå!

Verkar som det råkat läcka ut mycket känsliga dokument från Kremlin som tyder på att Ryssland planerat i det dolda att de ska ta över hela Vitryssland innan 2030. Detta kan nog röra om lite i grytan politiskt där borta.

https://news.yahoo.com/russia-belarus-strategy-document-230035184.html?guccounter=1

Revealed: Leaked document shows how Russia plans to take over Belarus

The document, written for Putin’s Presidential Administration, envisages the total incorporation of Belarus into a “Union State” with Russia by 2030.
Om de är äkta så är det väl ändå en gäspning. Efter demonstrationerna 2020 så stod det ganska klart att Putin tagit makten i Belarus
Citera
2023-02-21, 09:22
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Så tror jag inte man kan resonera. Se vill inte ha ett nytt Ukraina i Belarus om 15 år. Detta är långsiktigt men som det står i artikel så har det blivit pause iom kriget.

Är man en smart ledare(vilket Putin visserligen inte är), så vill man han olika underrättelser om tänkbara scenarior.
Behöver inte betyda att man ska använda scenariet.

Men nu pratar vi om ryss-land och Putin...
Citera
2023-02-21, 09:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ryssarna blev ju också frustrerade när han gick runt i kehrson. De kunde inte förstå varför Putin inte dödade honom.

Liksom trollen här tror de ju att Putin har väldiga resurser att tillgå men väljer att inte använda....

Blir lite svårt att förstå världen genom sådana glasögon.
Det är inte bara frustration, det är också ogenerade uttryck för att Ukraina är en del av Ryssland. Lyssna på Putins tidigare rådgivare Sergej Markov som talar om hur Kiev är ”rusernas huvudstad” och hur den ryska armén kommer att ta dem tillbaka till ”deras (!) ärorika stad” och driva ut ockupanten Biden (?) och ”juntan som tog över 2014”* (07:58):
https://youtu.be/_Z-B3s6V7ss
Inte så konstigt att Ukraina är skeptiska till fredssamtal med Kreml, för Markov är givetvis inte ensam, och inte heller är det troligt att han säger detta osanktionerat.

*) i de ryska propagandalögnerna är det inget problem att Zelenskyj valdes med 73% av rösterna 2019; ingenting efter marionetten Janukovich accepteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in