2023-02-21, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kan du tänka på.., som hävdar att Greklands regering faller vid Leo2 leveranser till Ukraina.

Det kommer inga Leopard II från Grekland, så regeringen kommer inte att falla på grund av det.

"Greek Prime Minister Kyriakos Mitsotakis said on January 31 that his country would not send its German-made Leopard 2 tanks to Ukraine because "they are absolutely necessary for (Greece's) defense posture."

Allt har att göra med Greklands konflikt med Turkiet

https://greekcitytimes.com/2023/02/15/greece-armoured-vehicles-ukraine/
Citera
2023-02-21, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
De enda trollen här är alla ukrainarunkare.

Putin har väldiga resurser.

De kunde ha dödat honom, de kan det fortfarande och varför så inte skett vet inte du

Ha ha att Ryssland skulle döda potus. De kan anfalla gränsstäder i grannlandet (Europas fattigaste) med oklart resultat. Varken mer eller mindre. Att västledare obekymrat flanerar runt i Kiev, Kherson etc är en tydlig signal. Klart det är surt i kommentarsfälten hemma i Ryssland, men så måste det få vara. Inget Putin kan ändra på.
Senast redigerad av YBB641 2023-02-21 kl. 08:42.
Citera
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Det här är ingen nyhet och inget problem säg att det är 1:4 det är inga problem för Ryssland och allt enligt plan.

Det är Ukraina som tröttas ut, lider, tigger bidrag och för en desperat kamp.
Du tycker att det inte är nåt problem för ryssarna att förlora 1000 soldater per dygn!

Vad grundar du detta på? Tror du de har obegränsat med soldater?
Citera
Medlem
leachs avatar
Gårdagens förlustsiffror.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=534811825498567&set=a.229159252730494
Citera
2023-02-21, 08:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Detta är kanske välkänt här redan men kan säga att jag skrattade rejält när jag fick reda på detta.

Ni vet Vladimir Solvyov som är kanske det ansiktet man oftast får se när det länkas till klipp från propaganda-TV i Ryssland. En av de som hörs och syns allra mest. Samma person som likt Alex Jones framstår som helt galen. Sitter ofta i TV där han skriker och gapar om hur Ryssland är i krig mot västvärlden där alla är bögar och transvestiter som ska förgöras och allt sånt.

Här är hans homosexuella/transexuella son som bor i London:

https://ukrainetoday.org/2023/02/13/photos-of-solovyovs-youngest-son-in-womens-clothes-and-with-manicure-are-walking-on-the-network/ (ukrainsk källa men finns massa fler)

Otroligt komiskt, enligt mig. Måste vara jobbigt för sonen att höra sin pappa prata om att spränga västvärlden och alla bögar som bor där när hans egna son är en bög som bor i väst.
Solovyov satt för ett tag sen och förbannade ryska mödrar som inte ville skicka sina söner till fronten i Ukraina för ett tag sen. Dom var landsförrädare och råttor då dom inte ville försvara "moder Ryssland". Själv har han flera söner, ingen av dom har gjort värnplikten och alla bor i väst.
Citera
2023-02-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Innehållet i USA´s senaste paket.

This is the Biden Administration’s thirty-second drawdown of equipment from DoD inventories for Ukraine since August 2021 and it is valued at up to $460 million.

Additional ammunition for High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS);
Additional 155mm artillery rounds;
Additional 120mm mortar rounds;
Four air surveillance radars;
Additional Javelin anti-armor systems;
Approximately 2,000 anti-armor rockets;
Four Bradley Infantry Fire Support Team vehicles;
Two tactical vehicles to recover equipment;
Claymore anti-personnel munitions;
Demolition munitions;
Night vision devices;
Tactical secure communications systems;
Medical supplies;
Spare parts and other field equipment.

https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3302787/biden-administration-announces-additional-security-assistance-for-ukraine/

Ingår GLSDB i HIMARS-ammunitionen tro? Den är ju aldrig testad skarpt, men å andra sidan är det bara en dum raket så vad skulle kunna gå fel?
Citera
2023-02-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Du tycker att det inte är nåt problem för ryssarna att förlora 1000 soldater per dygn!

Vad grundar du detta på? Tror du de har obegränsat med soldater?

Jag tycker mig ana trams, inte sinnessjukdom bakom texten.
Vill hen skriva vansinnigheter i syfte att driva på hatet mot Ryssland och förlöjliga trollen så är det kanske bra...
Citera
2023-02-21, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
På årsdagen av invasionen tror jag att Putin använder kärnvapen mot Kiev. Fyfan…

Finns det skyddsrum till alla svenskar? Kommer nog smälla rejält mellan stormakterna
Väst kommer inte svara med kärnvapen, de har redan sagt att svaret skulle vara en utslagen rysk svartahavs-flotta och att alla ryska baser i Ukraina med omnejd skulle förstöras. De skulle dock förstöras med konventionella vapen inte kärnvapen
Citera
2023-02-21, 08:45
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Detta är kanske välkänt här redan men kan säga att jag skrattade rejält när jag fick reda på detta.

Ni vet Vladimir Solvyov som är kanske det ansiktet man oftast får se när det länkas till klipp från propaganda-TV i Ryssland. En av de som hörs och syns allra mest. Samma person som likt Alex Jones framstår som helt galen. Sitter ofta i TV där han skriker och gapar om hur Ryssland är i krig mot västvärlden där alla är bögar och transvestiter som ska förgöras och allt sånt.

Här är hans homosexuella/transexuella son som bor i London:

https://ukrainetoday.org/2023/02/13/photos-of-solovyovs-youngest-son-in-womens-clothes-and-with-manicure-are-walking-on-the-network/ (ukrainsk källa men finns massa fler)

Otroligt komiskt, enligt mig. Måste vara jobbigt för sonen att höra sin pappa prata om att spränga västvärlden och alla bögar som bor där när hans egna son är en bög som bor i väst.
Ja snacka om hyckleri på högsta nivå!

Stollen hot om kärnvapen mot London och död för alla HBTQ-bögar mm känns ju jävligt märkliga med tanke på hans egen superbög till son.

Här kommer lite fler bilder
https://www.wilhelmina.com/london/men/development/21890-tommy-solovyov
Citera
2023-02-21, 08:55
Medlem
Vilken tid är Poopins tal?
Citera
2023-02-21, 09:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Okej: Linjetalet beräknas komma igång kl 12.00 (Moskvatid), dvs kl 10.00 här i Sverige. Ryska TV1 har avsatt en timme i programtablån i samband med detta.

Någon som vet om det kommer att direktsändas med simultantolkning någonstans? Jag tror att Sky News gjorde något sådant i samband med talet på segerdagen den 9 maj (då det också spekulerades att krigstillstånd och mobilisering skulle proklameras).
Citera
2023-02-21, 09:01
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja snacka om hyckleri på högsta nivå!

Stollen hot om kärnvapen mot London och död för alla HBTQ-bögar mm känns ju jävligt märkliga med tanke på hans egen superbög till son.

Här kommer lite fler bilder
https://www.wilhelmina.com/london/men/development/21890-tommy-solovyov

En inblick i rysslands demografiska utmaningar. Vlad kommer nog inte bli farfar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in