2023-02-21, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kan du tänka på.., som hävdar att Greklands regering faller vid Leo2 leveranser till Ukraina.

Stor risk att den faller, ja.

Vad är det jag ska tänka på exakt?
Citera
2023-02-21, 03:28
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Så är det. Kan upplysa dig om mycket.

Vad vill du veta?
Vilken är den troligaste utvecklingen i ryzzlands invasionskrig? ,
och den viktiga frågan;
Vad är det för fel på dig?, fick du ingen kram av mamma som liten?
Citera
2023-02-21, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Amerikanerna vågar inte skicka nya Abrams.

Förmodligen för att ukrainarna skulle sälja dessa på svarta marknaden.

Det är just det man gör, skickar nya ifrån fabriken M1A2 modellen.
Citera
2023-02-21, 05:10
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo han är extremt frispråkig sett till att sådana som är det överlever inte länge i Ryssland.

Det kan ju vara att han ser Wagnergruppen som sina gubbar och därmed är mån om dessa, och därav inte tänker att det kan vara farliga uttalanden det här. Eller så sitter han så säkert och den konflikt som alltså måste finnas handlar inte om att utmana Putin utan är en maktkamp precis under Putin där kocken kämpar mot en annan för att vara nr 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tack för rättelsen. Verkar "bara" vara 128 miljarder euro socialfallet Ukraina fått från USA och EU. Detta enligt ansedda Kiel Institute:
https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/?cookieLevel=not-set
Adding pledges of nearly 37 billion euros in December, the Americans have earmarked a total of just over 73.1 billion euros for Ukraine support. For the EU, the comparable figure is 54.9 billion euros.
Sen ska vi lägga till alla vapensystem för X tiotals miljarder dollar.

Och ändå vinner ryssen för att de dumma neoconsen glömt det där med produktionen av ammunition. Surt
Var ser man att ryssen vinner, Bitchute?
Citera
2023-02-21, 05:14
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bachmut är omringat. Bara en tidsfråga innan staden faller.
Hur många gånger har du och dina foliehattskompisar sagt detta?

Är det roligt att göra sig själv till åtlöje?
Citera
2023-02-21, 05:19
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vad fan bryr jag mig om vad Kreml tycker? Svar: ingenting.

Vi kan diskutera betydelsen av "pledged" i någon språktråd, det är helt OffT här.

Fakta är att AFU har slut på artilleri-ammo, och därmed är slaget avgjort. Det är bara en fräga om tid. Stoltenberg, Austin, Barroso, Milley, Borrell har sagt det - AFU har slut på ammunition. Punkt slut.
Hur lång tid är det kvar då? 1 vecka, 1 månad? Hur mycket granater har ryssen kvar?

Det låter mer som du sitter och önsketänker!
Citera
2023-02-21, 05:22
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Stor risk att den faller, ja.

Vad är det jag ska tänka på exakt?
Vad grundar du det på? Egna idéer?
Citera
2023-02-21, 06:06
Medlem
Tilteds avatar
Putin kanske har vridit om armen rejält på Luka och tvingat honom skriva på något papper om att Belarus ska integreras i Ryssland. Vips så kommer Putin sen slänga in Belarus armé i kriget och skapa ett tvåfrontskrig på egen hand...

Kul för Belarus befolkning i sånt fall.
Citera
2023-02-21, 06:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag gillar eran lista. Jag önskar jag hade kunnat bidra till den.

Möjligen:
17. Xi tillkännager att ryssar får lära sig de senaste kinesiska vapnen.

Jag kommer absolut inte hålla någon emot er för det som inte infrias i Putins tal. Tvärtom kommer jag stå vid er sida när ryssmobbarna ska begära svar för era förslag.

18. Man kommer uppvisa alla dubbelgångare och utropa att ryss-land är bäst i världen på kloning 👍🤣
Citera
2023-02-21, 06:29
Medlem
Ryssland påstår själva att Ukraina förlorar 190 soldater varje dag.

Ryssland förlorar nu mellan 700 och 1100 bara i döda.

Då kan man räkna på fördelningen av förluster (som inte alls är orimlig på något sätt, givet historien, rysk ålderdomlig taktik, det faktum att man är den anfallande parten, har gammal och bristfällig utrustning, saknar samband, interna stridigheter, ingen eller mycket bristfällig sjukvård, usel utbildning/fångar osv osv).

När till och med Rysslands egna uppgifter motsäger rysstroll och botar är loppet kört för Ryssland.
Citera
2023-02-21, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
När till och med Rysslands egna uppgifter motsäger rysstroll och botar är loppet kört för Ryssland.

Rysstrollen i den här tråden har ju inte haft ett ända rätt än så länge. T.om. den som kollar på rysk stats-TV kommer har bättre koll. Men det är så rysk propaganda jobbar: som en enorm bajsspruta.
Citera
2023-02-21, 06:56
Avslutad
Ojdå!

Verkar som det råkat läcka ut mycket känsliga dokument från Kremlin som tyder på att Ryssland planerat i det dolda att de ska ta över hela Vitryssland innan 2030. Detta kan nog röra om lite i grytan politiskt där borta.

https://news.yahoo.com/russia-belarus-strategy-document-230035184.html?guccounter=1

Revealed: Leaked document shows how Russia plans to take over Belarus

The document, written for Putin’s Presidential Administration, envisages the total incorporation of Belarus into a “Union State” with Russia by 2030.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in