Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-21, 04:23
  #277
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Helt säker på att du är nåt jävla smuts från forna Balkan och nej, jag skiter totalt i din avatar.

Sen att folk tror att det kommer bli av nåt med denna skuld säger ju en hel del hur genomkorkade folk är och hur fan kan du ens tro att en skola inte har försäkringar? Man är bra jävla korkad om man tror det och ännu mer korkad om man sätter sin unge i en skola som inte har försäkringar för kidsen.

Varför skall skolans försäkring in och täcka något familjen borde försäkrat sig för?
Citera
2023-02-21, 04:27
  #278
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
En ickenyhet.. självklart så kommer inte familjen att tvingas betala detta.
Finns det ens utlänningar som tvingas betala för sig förutom den dumma jävla amerikanen som brände ner bocken i Gäfle för några år sedan? I landet mellanmjölk är ju allting gratis så länge man är mena. Eller, jo det är klart... tandvården kostar väl 50kr eller något för papperslösa, my bad!!
Citera
2023-02-21, 05:07
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Sverige tycker jag ska göra det i fall när det gäller barn som befinner sig här.

Varför befinner sig barn till utländska föräldrar utan konsekvenstänk (försäkring) i Sverige?
Citera
2023-02-21, 06:46
  #280
Medlem
borrizs avatar
Det är något som inte riktigt stämmer här.
Vad jag minns så har kommunen en försäkring för vad som kan hända under skoltid och färd till och från skolan.
Citera
2023-02-21, 07:10
  #281
Medlem
Det är något oklart om olyckan skedde på skoltid, det enda som framgår är att det skedde på skolgården.

Hade det hänt under skoltid borde skolan ha försäkring som täcker sådant, eller?
Jag misstänker att det har hänt efter skoltid, och att det är därför familjen ska stå för kostnanden.
(Men jag har egentligen ganska dålig koll.)

Från försäkringsbolaget:
"Alla skol- och förskolebarn har en olycksfallsförsäkring via kommunen. Om barnet skadas i eller till och från skolan så kan man få ersättning från skolans försäkring."
__________________
Senast redigerad av lindome 2023-02-21 kl. 07:14.
Citera
2023-02-21, 07:21
  #282
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skärp dig, din kommunistfjolla! Om inte skolan (är det bevisat att detta skedde på skolgården, eller ens under skoltid?) har en försäkring, vems problem äro då detta? Skall inte föräldrar ha koll på detta?

Men, snälla - har jag skrivit att egenansvaret skall falla på den olycklige sju-åringen? Påvisa gärna detta, i så fall. Det är självklart de oansvariga föräldrarna detta skall falla på, men det kommer det som vanligt inte göra då detta kommer falla på dig och mig, såsom varande skattebetalare!
Du svamlar om MENA och en massa annat tjafs, på min fråga om skolan inte har försäkring. Om kommunistfjolla betyder att man inte har tourettes som du verkar ha, så får jag ta det som en komplimang. Klappträ.
Citera
2023-02-21, 07:37
  #283
Medlem
Olika kommuner har olika regler för huruvida försäkringen gäller utanför skoltid. En del har det, en del inte. Dock så har alla kommuner en rad längs ner om att de allmänna försäkringsvillkoren gäller.
Man kan tänka sig att han inte faller in under dessa... En försäkring tecknad i Sverige gäller inte per automatik jordas alla invånare, utan den har säkert vissa förebehåll.
Citera
2023-02-21, 07:42
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Familjen är emellan två uppehållstillstånd. Tvingas då betala fullt ut för svensk sjukvård.

Vsd anser ni om detta?

https://sverigesradio.se/artikel/sju...te-finansieras

Regler är regler och till för att följas. Men föräldrarna har ju sin fulla rätt att stämma skolan som hade ansvaret för pojken då skadan uppstod.
Citera
2023-02-21, 07:44
  #285
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Regler är regler och till för att följas. Men föräldrarna har ju sin fulla rätt att stämma skolan som hade ansvaret för pojken då skadan uppstod.

Negern bröt väl armen just därför.
Citera
2023-02-21, 07:55
  #286
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Jag tycker vi ska betala detta.

Men vad bra - då kan du ju göra det!

Tag kontakt med tidningen, erbjud familjen att du betalar och be dem återkomma till dig. De kommer säkert bli väldigt tacksamma. Absolut inget hindrar att du betalar om du vill det.
Citera
2023-02-21, 08:03
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Dom är vinstdrivande jag tror inte dom täcker pojkens vård eller någon annans "bara för att". Om du förstår vad jag menar.

Jo, det förstår jag. Har själv varit med om en allvarlig skada en gång och har släktingar som fått cancer i unga år, ersättningen var ett skämt, enda gången det är bra med försäkringar är om man blir grönsak. Gäller samma med husförsäkringar som fjantar sig med åldersavdrag etc etc. Man ska ha ett försäkringsbolag som är medlemsägt, även sånt som är medlemsägt till slut blir ett självspelande piano som främst spelar för de anställda.
Citera
2023-02-21, 08:33
  #288
Medlem
Okej….. han får altså gå gratis till skolan men inte gratis sjukvård som alla minderåriga får? Inklusive asyl barn får ju gratis sjukvård. Nu var väl detta till och med AKUT? Och olyckan skedde i sverige. Klart han ska få det gratis som alla andra barn.

Konstigt att han får gratis skola men inte gratis akutvård oavsett status
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback