2023-02-20, 23:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Måste erkänna att jag känner mig skeptisk till att rysk militär lär sig kinesiska vapen av kineser.

Ryssar nu är så fruktansvärt chauvinistiska att man undrar om de kan ta emot sådan utbildning mentalt. Fatta hur jobbigt det måste känna att ta emot gåvor och lärdom av några som Sovjetunionen såg ner på.

Känns inte riktigt som ett framgångsrecept. Att ta emot vapen de redan kan använda. Kanske, möjligen. Att ta emot vapen från ett underlägset (i ryssars hjärna) folk och behöva bli utbildade av dem.

Känns inte som en framgångssaga.

Droner, speciellt droner misstänker jag att ryssarna vill ha utav Kina. De kan sånt, övervakning och sånt. Tror inte ryssarna ser ner på kinesernas förmåga med detta. De lär nog vara bättre än irans grejer.
Citera
2023-02-20, 23:09
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina ser ut att kollapsa. Kommer Zelenskyj att kasta in handduken?
Hur ser du det? Vilka är indikatorerna?
Citera
2023-02-20, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Underbara Ukrainare som slaktar alla dessa smutsiga ryssar åt oss. Tack. Sänd alla vapen vi har och låt våra krigsindustrier gå på högvarv🙂👌

Ryssarna har redan åkt på en riktig näsbränna och oavsett utfallet i Ukraina kommer det bli en katastrof för smutsryssen. Härligt💪
Du tänker inte på den kanske 200000 döda ukrainarna och deras släktingar, du tycker du är roligt eller hur detta är inget dataspel!
Citera
2023-02-20, 23:12
Medlem
According to the Rybar team, PMC Wagner/Russian forces entered the northern outskirts of #Yagodnoye, are storming #Berkhovka and advanced towards Dubovo-Vasylevka.
Citera
2023-02-20, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Vilka vapen och vapensystem har Ryssland som klår västliga vapen?
Dom ekvivalenter till allt, vissa är dom bättre på vissa är väst bättre på men nu tänkte jag på mängden vapen.
Citera
2023-02-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du är så naiv så man skäms.

Starkt argument med tanke på att du litar på officiell rysk propaganda eller Ivans statistik-blogg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
According to the Rybar team, PMC Wagner/Russian forces entered the northern outskirts of #Yagodnoye, are storming #Berkhovka and advanced towards Dubovo-Vasylevka.
Så har det startat nu menar du, var det planen att sätta en rejäl press på Ukraina på årsdagen.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nja. fjollan Simonyan och hennes galne man är rätt så effektiva också. Men det finns ju också en rätt stor risk, som du sa igår, att inget av nåt större intresse kommer att framföras. Men om kriget ska fortsätta ett tag till så kommer ryssen att behöva fler soldater iaf och vapen till de. Så något besked angående kriget borde det ju ändå komma tycker man väl.
Jag skulle iofs. knappast kalla Dugin effektiv, haha. Snarare precis tvärtom.

Börjar känna mig osäker på vad som komma skall. Hela grejen med plakatkampanjen som hajpar upp evenemanget i morgon får mig att misstänka att det skulle kunna ligga något i pipeline. Det blir ju världens antiklimax om det blir en militärparad och ett långt tal om Rysslands historiska uppgift, ungefär.
Citera
2023-02-20, 23:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tsaristslogan från 1800-talet: Ryssland ska hela tiden bli större genom erövringar. Det finns ingen bortre gräns.
Så det är alltså officiellt nu och inget dåligt skämt eller foliehattsteori. Putain tror verkligen att han är Peter den store alltså. Får se hur länge taxichaffisen från St Petersburg blir kvar på tronen då??
Citera
2023-02-20, 23:17
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Droner, speciellt droner misstänker jag att ryssarna vill ha utav Kina. De kan sånt, övervakning och sånt. Tror inte ryssarna ser ner på kinesernas förmåga med detta. De lär nog vara bättre än irans grejer.
Bra förslag. Drönare kan nog vara nåt för Ryssland. Kanske Kina ligger längre fram än Iran.

Och vad jag menade är det gamla kommunism-schismen mellan Sovjet och Kina. Sovjet har nog sett ner på Kina som fattiga bönder.

Det är psykologiskt inte så lätt att ta hjälp av nån man ser ner på. Men ryssar verkar å andra sidan vara väldigt pragmatiska. Fast det vore intressant om några hundra ryssar skickas till Kina för att lära sig kinesiska vapen. Det är nog ett kvitto på att Kina är på nivå eller snäppet över ryssarna militärt.
Citera
2023-02-20, 23:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag skulle iofs. knappast kalla Dugin effektiv, haha. Snarare precis tvärtom.

Börjar känna mig osäker på vad som komma skall. Hela grejen med plakatkampanjen som hajpar upp evenemanget i morgon får mig att misstänka att det skulle kunna ligga något i pipeline. Det blir ju världens antiklimax om det blir en militärparad och ett långt tal om Rysslands historiska uppgift, ungefär.
Det går rykten om att det är en massa höjdare i Moskva som har möte nu ikväll. Talet ska väl skrivas klart kan man tänka. Har för mig att talet är runt 1200 nån gång så det är inte så lång tid kvar nu.

https://twitter.com/UKikaski/status/1627792536172478472
Citera
2023-02-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Borskungen gör som övriga s.k proryssar bränner hjärnan på Telegram. Intel Slava Z och liknande.

Det bästa (och framförallt roligaste) med Putins stundande krigsförlust, kommer bli att garvböla åt dessa stackars ryssråttor som huserar på Flashback och diverse kommentarsfält. Misstänker att de flesta av dem kommer dumpa sina konton och försvinna. Hela deras världsbild + verklighetsuppfattningen slagen i spillror.. "Nazisterna vann!!" Ryssrunkarpsykos. Ridå. 🥃

Ja på ett ögonblick brukar alla dessa vara putz väck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in