2023-02-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
USA nu spenderat mer pengar på socialfallet Ukraina än vad man gjorde på Sovjet under WWII (inflationsjusterat):

https://www.bitchute.com/video/sBNxDH1QsPPw/

Och ändå förlorar Ukraina...

Att stödja fred i Ukraina väl rimligt att göra till dess Ryssland avslutat sitt anfallskrig och dragit sig tillbaka till sitt land.
Citera
2023-02-20, 22:52
Medlem
Citat:
Tulsi Gabbard är en fantastisk kvinna, men jag förstår att ni krigshetsande Nato-gimps hatar henne, fredsförespråkare som hon är... Ni föredrar säkert en golden shower i nyllet av Wicked Witch of the West (Vicky Nuland).

Tulsan är en idiot. Hon är en nyttig idiot åt Ryssland och Kina. En total skam för USA och har inte ett uns patriotism i sig.
Citera
2023-02-20, 22:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
7. Putain kommer att utnämna sig själv till tsar på livstid
8. Full mobilisering
9. Krigsekonomi
10. Alla regler om militär upphävs så militären är fri att göra vad de vill
11. Stänga gränserna
12. Enbart tillåta en TV-kanal (kanal 1) så det blir lättare att kontrollera
13. Höja försvarsbudgeten till 80% av BNP
14. Förbjuda allt från väst
15. Förbjuda internet
16. Utse Alexander Dugin till ny propagandaminister
Nummer 16 vore faktiskt "fett najs", som kidsen säger. Propaganda som folket inte förstår är "the shit".
Citera
2023-02-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Missilbeskjutningen från Ukrotrupperna mot KKV pågick under några månader augusti - oktober .
Finns många artiklar om detta i pressen.
Eftersom det var ukros som beskjöt och det inte gick att bevisa att det var ryssarna som försökte begå självmord, skrev MSM att ingen visste vem som attackerade KKV.
Samma historia kring sabotaget av NS som nu har läckt ut .
Hersh har lovat att publicera fler avslöjanden om kriget i Ukraina framöver som MSM har vägrat rapportera. Hoppas skandalen med KKV kommer ut.
Om du undrar vad Nato har med KKV att göra kommer du att få reda på det.

Ja, det hela är en gigantisk kosnpiration bland 100.000 fria medier i väst som skriva vad de vill.

Sluta skäm ut dig.
Citera
2023-02-20, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina ser ut att kollapsa. Kommer Zelenskyj att kasta in handduken?
Kollapsa ja, men han har investerat allt i detta så han är kvar så länge han får.
Citera
2023-02-20, 23:00
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Sovjet behövde inget ekonomiskt stöd, då de var en statskapitalistisk diktatur, eftersom att en stor del av stödet till Ukraina är rent ekonomist så är det en konstig jämförelse. Sovjet hade också en större befolkning än tyskland, större armé och likartat ekonomi. Ukraina är mycket mindre än Ryssland, både ekonomiskt och militärt

Ukraina har stått emot den ryska offensiven och har tagit tillbaka stora områden, det kallar jag inte att förlora rent strategiskt. Har de förlorat mindre områden de senaste månaderna? Absolut

Du verkar ha det lätt att citera information utan att tänka kritiskt, men svårt att nyanserat analysera situationen. Ifall du var kapabel till detta hade du insett det löjliga i jämförelsen

Jag ska villigt erkänna att jag inte förstår det löjliga i den jämförelsen. Klart man kan ifrågasätta riktigheten i den där typen av inflationsräknare. Faktum kvarstår - Ukraina har fått historiskt fullständigt enastående summor och mängder vapen för att hålla "grytan kokande" så länge som möjligt (i klartext hålla Washingtons proxykrig igång). Klart som korvspad att neoconsen vill ha utdelning på sin investering, och det i form av militär, ekonomisk och diplomatisk ödeläggelse av Ryssland.
Senast redigerad av Drozd 2023-02-20 kl. 23:04.
Citera
2023-02-20, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag har ingen större koll på karln men han är helt från vettet. Finns inget vett och sans hos honom. Fattar inte att så många amerikaner uppskattar honom. Okej att han vann mot Hillary Clinton för hon var faan snäppet värre, eller i alla mer motbjudande. Hur det nu är möjligt.

Men men, hoppas inte Trump kommer tillbaka. Inte minst för risken att han blir Putins nickedocka och Trump lämnar Ukraina åt sitt öde.
Trump är galen ja men han är inte imperalist och inte en krigshök.

USAs befolkning har det inte lätt, välja mellan Trump och genomkorrupta Clinton, pest eller kolera.

Dom skulle behöva en ny Reagan, Elon Musk
Citera
2023-02-20, 23:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Saker som kommer hända imorgon:
1) Garanterat några skumma spasmer eller dylikt. Något ben som börjar skaka oförklarligt.
2) Putin kommer vara ännu mer kortisonsvullen är vid förra uppträdandet.
3) Han kommer hota lite med kärnvapen, världen kommer gäspa.
4) Antagligen kommer han skicka in några hundra tusen ryssar till att dö i Ukraina.
5) Han kommer komma med osammanhängande svammel om nazism, satanism och andra konstiga -ismer som han påstår sig vilja motverka.
6) Han kommer gnälla på NATO såklart, påstå att NATO numera är en deltagande part i kriget. Världen gäspar återigen.
...
andra kan gärna fylla på mer. Kommer bli underhållande att se! Ren lyteskomik att följa rysslands misslyckade anfallskrig mot Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
7. Putain kommer att utnämna sig själv till tsar på livstid
8. Full mobilisering
9. Krigsekonomi
10. Alla regler om militär upphävs så militären är fri att göra vad de vill
11. Stänga gränserna
12. Enbart tillåta en TV-kanal (kanal 1) så det blir lättare att kontrollera
13. Höja försvarsbudgeten till 80% av BNP
14. Förbjuda allt från väst
15. Förbjuda internet
16. Utse Alexander Dugin till ny propagandaminister
Jag gillar eran lista. Jag önskar jag hade kunnat bidra till den.

Möjligen:
17. Xi tillkännager att ryssar får lära sig de senaste kinesiska vapnen.

Jag kommer absolut inte hålla någon emot er för det som inte infrias i Putins tal. Tvärtom kommer jag stå vid er sida när ryssmobbarna ska begära svar för era förslag.
Citera
2023-02-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina ser ut att kollapsa. Kommer Zelenskyj att kasta in handduken?

Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Hur har du kommit fram till denna insikt?
Borskungen gör som övriga s.k proryssar bränner hjärnan på Telegram. Intel Slava Z och liknande.

Det bästa (och framförallt roligaste) med Putins stundande krigsförlust, kommer bli att garvböla åt dessa stackars ryssråttor som huserar på Flashback och diverse kommentarsfält. Misstänker att de flesta av dem kommer dumpa sina konton och försvinna. Hela deras världsbild + verklighetsuppfattningen slagen i spillror.. "Nazisterna vann!!" Ryssrunkarpsykos. Ridå. 🥃
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-20 kl. 23:14.
Citera
2023-02-20, 23:06
Avstängd
Citat:
Jag ska villigt erkänna att jag inte förstår det löjliga i den jämförelsen. Klart man kan ifrågasätta riktigheten i den där typen av inflationsräknare. Faktum kvarstår - Ukraina har fått historiskt fullständigt enastående summor och mängder vapen för att hålla "grytan kokande" så länge som möjlig (i klartext hålla Washingtons proxykrig igång). Klart som korvspad att neoconsen vill ha utdelning på sin investering, och det i form av militär, ekonomisk och diplomatisk ödeläggelse av Ryssland.
Det kanske är ett ultimat men kriget duger gott även för att "tvätta" pengar från skattebetalarna som sedan hamnar i form av "bidrag" till de som lobbat för mer pengar till vapenindustrin.
FTX skandalen inbringade en del under täckmantel av välgörenhet till Kiev.
Mycket snack om korruption i Ukraina men man glömmer lätt att korruption är institutionaliserat inom staten i USA.
Citera
2023-02-20, 23:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nummer 16 vore faktiskt "fett najs", som kidsen säger. Propaganda som folket inte förstår är "the shit".
Nja. fjollan Simonyan och hennes galne man är rätt så effektiva också. Men det finns ju också en rätt stor risk, som du sa igår, att inget av nåt större intresse kommer att framföras. Men om kriget ska fortsätta ett tag till så kommer ryssen att behöva fler soldater iaf och vapen till de. Så något besked angående kriget borde det ju ändå komma tycker man väl.
Citera
2023-02-20, 23:09
Medlem
Underbara Ukrainare som slaktar alla dessa smutsiga ryssar åt oss. Tack. Sänd alla vapen vi har och låt våra krigsindustrier gå på högvarv🙂👌

Ryssarna har redan åkt på en riktig näsbränna och oavsett utfallet i Ukraina kommer det bli en katastrof för smutsryssen. Härligt💪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in