2023-02-23, 01:48
Medlem
Händer det något särskilt på fronten nu?
Klart att det händer saker hela tiden, men visst känns som att fronten är mer eller mindre fryst? Enbart ställningskrig samt ammunitionsbrist på båda sidor?
Citera
2023-02-23, 01:56
Medlem
Om Putin tar över Vitryssland, hur pass illa vore det för Ukraina?

Väldigt illa är min spontana reaktion. Nu får Ukraina en mycket längre gräns att försvara mot den ryska cancersvulsten.
Citera
2023-02-23, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Kherson ligger på fel sida av floden.

Bachmut är strategiskt mycket viktigt. Faller Bachmut faller även Slovjansk och Kramatorsk.
Varför skulle båda dom falla om bachmut faller? För att dom är i artilleri avstånd eller vadå?
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Himla otur att ingen hade informerat Putin om att Cherson låg "på fel sida floden" innan de annekterade staden.
Han borde ha rådfrågat borskungen innan beslutet!
Helt sjukt att inte Putin har frågat herr Borskungen? Vad tänkte han med där?
Fast det är lugnt enligt börskungen så tar man en liten stad så faller alla andra, det är så det fungerar!
Citera
2023-02-23, 02:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Väldigt illa är min spontana reaktion. Nu får Ukraina en mycket längre gräns att försvara mot den ryska cancersvulsten.

Det är ett väldigt riskabelt drag utav Putin. Då måste han sätta även ett större fokus på Vitryssland. Han är alleredan väldigt tunn på militär i Ukraina.
Citera
2023-02-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ett väldigt riskabelt drag utav Putin. Då måste han sätta även ett större fokus på Vitryssland. Han är alleredan väldigt tunn på militär i Ukraina.
Du tror inte att den vitryska militären redan är Z-ombifierade?
Citera
2023-02-23, 02:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Svårt att veta, det kan ju gå åt helvete som det mesta Putin gör. T.ex. om det blir partisaner som börjar slåss mot Ryssarna. Kanske vissa vitryska militärer och poliser blir motståndsrörelse. Då kan Putin tvingas stationera mycket trupper bara för att hålla reda på Vitryssland.
Citera
2023-02-23, 02:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skämt åsido så lever Luka i Vitryssland allt farligare. Han har fått vika sig för Putin men snart är Polen med NATO och Ukraina i ryggen en större fara för honom. Kanske blir säkrast för honom att byta sida.
Nato kommer aldrig vara en för nån som inte anfaller eller hotar nato.
Citera
2023-02-23, 03:45
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nej, de här påstådda massakrrerna i Bucha har inte bekräftats av några oberoende som undersökt händelserna.

Det enda trovärdiga internationella var några franska läkare som undersökte dödsoraker på ett bårhus i staden.

Känner du till något annat? Länka gärna.
Jag uppskattar att du vill ha oberoende källor. Källkritiken i tråden är bristfällig.
Jag förutsätter att du också kommer att posta 'oberoende källor' till de uppgifter du postar hädanefter.
Om du har tid/lust får du gärna posta en lista på oberoende och trovärdiga källor som du litar på.
Citera
2023-02-23, 04:45
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Det brukar heta så när man förlorar.

"ordnad reträtt"
Du tänker på ryssarnas reträtter?
Citera
2023-02-23, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Hen som inte ens kan googla, ar inte potent
Du glömde att svara på min fråga. Jag provar igen.

Jag tycker att det låter väldigt intressant och skulle vilja läsa mer om detta.

Kan du länka eller är du sämre än mor min?

Bonus: Beskriv hur intelligent du känner dig.
Citera
2023-02-23, 04:47
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Kherson ligger på fel sida av floden.

Bachmut är strategiskt mycket viktigt. Faller Bachmut faller även Slovjansk och Kramatorsk.
Nej det händer givetvis inte!

Och Kherson är mycket viktigare än Bakhmut
Citera
2023-02-23, 05:50
Medlem
Citat:

Svårt att säga. Vi vet inte hur delar av den vitryska militären reagerar och hur Vitrysslands befolkning reagerar. Nu tar ju den vitryska militären hand om skyddet av Vitryssland och är ett hot emot Ukraina. Det borde passa ryssarna utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in