Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-20, 12:30
Medlem
I framtiden kommer AI-bot:ar hjälpa till att skapa stora spel som är i stort sett buggfria.
Citera
2023-02-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Tycker ändå att big tech har sovit ett par år och nu vaknar upp till det här. Det kommer nya aktörer på marknaden nu, kanske köps de upp i ett inledande skede av de gamla techbolagen och vävs och fängslas in i deras befintliga tjänster -men jag tror ändå det är något annat på gång med tiden här. Censuren kommer bli deras fall, ingen kommer vilja ha en AI-tjänst där allting censureras, de stora vinstdrivande techföretagen kan heller inte släppa den fri, det är emot allt vad kapitalet som sitter i samma båt som staten i bakgrunden förstår sig på -vilket bäddar för att någon annan med tiden kommer ta över.

Jag skulle önska detta men håll inte andan medan du väntar, det kommer sluta illa.

Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Var väl nån AI-robot som skulle lanseras där man fick se källorna den använde sig av för att ge svaren så det är ju lösningen. Att ha möjligheten om att få källhänvisningar till allt som den precis kläckte ur sig.

Jag tror möjligheterna för källhänvisningar bara kommer bli mindre ju mer avancerad AI som utvecklas. Till slut kommer vi bara få svaren levererade utan möjligheter till källhänvisningar ens om alla skulle vilja. Detta eftersom källan är all tillgänglig data som finns och sedan AI applicerat på det. Källorna är alltså hela internet och ingen människa kommer förstå logiken som leder fram till svaren.
Citera
2023-02-20, 13:10
Medlem
Tänk hur matematiken kommer fungera i framtiden med avancerad AI som är smartare än människans matte-förmågor. Vi kommer kunna skriva "Är hypotesen X sann eller falsk?" Och den skulle kunna svara på frågan, med en logisk förklaring till resultatet (hur denne resonerat sig fram till svaret). Då kan vi människor verifiera resultatet genom att läsa igenom resonemangen, för att försäkra att AI:n inte felaktigt etablerar fakta.
Senast redigerad av Heymid 2023-02-20 kl. 13:13.
Citera
2023-02-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tänk hur matematiken kommer fungera i framtiden med avancerad AI som är smartare än människans matte-förmågor. Vi kommer kunna skriva "Är hypotesen X sann eller falsk?" Och den skulle kunna svara på frågan, med en logisk förklaring till resultatet (hur denne resonerat sig fram till svaret). Då kan vi människor verifiera resultatet genom att läsa igenom resonemangen, för att försäkra att AI:n inte felaktigt etablerar fakta.

Det kommer fungera i början men i takt med att AI blir smartare kommer det bli allt svårare för människor att verifiera resultatet. Men vi har vid den tidpunkten lärt oss att den alltid är långt smartare än oss och kommer redan innan dess slutat att ens försöka verifiera. Vi kommer bara ta det för sanning och därmed vara helt i händerna på AI och dem som ger den en agenda.
Citera
2023-02-20, 13:46
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Aha okej. Ja men generera en bra text, sedan skriver du om den med en liten touch av dina egna ord.
Ja det var det jag tänkte men måste skriva om väldigt mycket för att det ska passera som real på AI-detektorn.
Citera
2023-02-20, 15:53
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
I framtiden kommer AI-bot:ar hjälpa till att skapa stora spel som är i stort sett buggfria.

Eller också kommer AI bygga robotar, AI kommer bryta mineraler till dessa, AI kommer.. Ja det kan bli ett dataspel med råge i den världen vi redan lever i idag.
Senast redigerad av Rodrigo 2023-02-20 kl. 15:55.
Citera
2023-02-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Tekniken kan bara utvecklas av big tech just pga det jag skrev ovan, även om tekniken integreras i sexdolls kommer det fortfarande vara dessa handfull företag som utvecklar AI-delen. Därför kommer vi aldrig få AI som inte har en politisk agenda.

Så vilka är big tech?

Styr dem även den asiatiska marknaden?
Citera
2023-02-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Så vilka är big tech?

Styr dem även den asiatiska marknaden?

Google, Apple, Facebook, Microsoft, Twitter
Ja de styr stora delar av världen, men det finns undantag som Kina.
Citera
2023-02-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Alla Googles tjänster har pk-filter.

Ja och sanningen som vi matas med kommer från ett fåtal aktörer. De kan därför i praktiken bestämma vad vi ska tycka och hur vi ska rösta.

Ang pk-filter så skulle jag vilja veta mer om C.G Jung var antisemit genom att fråga chat-gpt. Vad för svar får man?

Har själv inte testat tjänsten då jag vill veta mer innan om konsekvenserna med att ge dem mitt telefonnummer mm.
Citera
2023-02-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Google, Apple, Facebook, Microsoft, Twitter
Ja de styr stora delar av världen, men det finns undantag som Kina.

Precis. Siliconvalley.

Men tänker mig att Kina, Japan, Korea och Indien kan ha tillgång till samma teknik. Kanske även Ryssland?
Om inte alla länderna så borde väl iaf ett av länderna ha kunskapen.
OpenAI betyder väl att kunskapen utvecklas och delas öppet för alla på gott och ont.
Citera
2023-02-20, 18:00
Medlem
.
Senast redigerad av Adventurer6 2023-02-20 kl. 18:04.
Citera
2023-02-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Här har ni en väldigt bra video om att google har "panik" över att Bing kommer lansera sök med ChatGPT inom väldigt kort. Det går att sätta upp sig på en väntelisa för att börja använda "chat" på Bing. Jag hoppas att det blir lyckat för Bing. Google behöver verkligen konkurrens.

Google Panics Over ChatGPT [The AI Wars Have Begun]
]https://www.youtube.com/watch?v=Nh5i5obZ8OY

Så Bing har en helt annan ägare än Google, vilka då?

Google borde väl lätt kunna köpa upp Bing?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in