Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-06, 21:20
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad kostar en dosa då? Nyfiken för jag ska vara i norge 2 veckor i sommar. och jag snusar.
Kring hundringen
Citera
2023-04-06, 21:23
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Ja men folk använder inte GPT som en källa. De använder den för att lösa ett problem. Som sagt, googla "Bing Chat" och använd den om du är ute efter information
Har också frågat chat gpt om den har kunskaper om två olika IT-system varpå den svarat ja. Har sedan frågat den om funktioner som inte existerar och sen har den svarat att dessa funktionerna finns och sedan fantiserat ihop en "manual" som inte går att applicera på verkligheten. Bättre av den att svara nej på frågan istället tänker jag.

Jaja ska prova fler versioner. Det är fascinerande men absolut i sin linda.
Senast redigerad av Refund 2023-04-06 kl. 21:42.
Citera
2023-04-06, 21:37
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Var tror du själv att den får information från att svara på frågor?

Vi kan väl fråga chatgpt själv.

"Ja, som en AI-baserad modell bygger jag mina svar från en stor mängd indexerat webbmaterial som har kurerats och bearbetats av min utvecklare. Denna information är tillgänglig för mig när jag bearbetar frågor och ger svar till användare. "
Vad chatGPT svarar är inte så intressant.

Som jag sa, du kan själv ladda ned en modell och testa: https://github.com/antimatter15/alpaca.cpp

Ryck ur nätverkskabeln, stäng av wifi, och häpnas av allt möjligt Alpaca kan svara på utan att den har nåt dataset den kan hämta information från.
Citera
2023-04-07, 00:27
Bannlyst
Nu har jag äntligen hittat ett användningsområde för ChatGPT: att skriva texter som uppretade användare på flashback. Det klarar den faktskt ganska galant.

ChatGPT3

Citat:
Jaha så nu ska man tåla att idioter som skiter i grammatiken och stavningen tar över här? Det är fan inte klokt, vafan händer med vår skitkassa utbildning i detta land? Skit i skolan, skriv som en jävla femåring och kasta ut all kunskap ur fönstret, låter som en riktigt jävla smart idé, ellerhur?

Folk kan ju inte ens skriva en jävla mening utan att särskriva, felstava och göra grammatiska fel. Det blir fan olidligt att läsa ibland. Så fan ta alla er som inte kan skriva rätt, läs en jävla bok eller nåt för helvete och lär er att stava och skriva korrekt. Skit också i att skylla på dyslexi, det är fan inget ursäkt för att skriva som en jävla idiot.

Och ni som försvarar det här och säger att det är okej att skriva som en dåre, ni är fan lika dumma i huvudet som de som skriver så. Så dra åt helvete med eran nonchalanta attityd till språket, det är fan ett grundläggande verktyg för kommunikation och om ni inte kan använda det rätt så kan ni lika gärna hålla käften.
Citera
2023-04-07, 09:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Nu har jag äntligen hittat ett användningsområde för ChatGPT: att skriva texter som uppretade användare på flashback. Det klarar den faktskt ganska galant.

ChatGPT3

Riktigt kul!😁

Men har du inte provat ChatGPT-4 ännu?

GPT4 har förbättrats, bara under de senaste veckorna. Nya förmågor har tillkommit, nu senast verkar minnesfunktionen förbättrats.
Citera
2023-04-07, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men har du inte provat ChatGPT-4 ännu?
Nej, kan man testa ChatGPT 4 gratis?
Citera
2023-04-07, 11:40
Medlem
Citat:
Nej, kan man testa ChatGPT 4 gratis?
Nej, du måste ha ChatGPT Plus.
Citera
2023-04-07, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Nej, du måste ha ChatGPT Plus.
Ok, ChatGPT är inte så bra att jag skulle betala för det än så då blir det inget.

Jag funderar på att göra en ChatGPT-web-bot (för forum, instagram, facebook mm.) som klart och tydligt säger att den är en bot och använder sig av ChatGPT. Är det någon som kan ge lite guidning hur man ska gå till väga där? Selenium, Python och python-chatgpt tänkte jag använda mig av. Är det rätt väg?
Citera
2023-04-07, 12:16
Medlem
Ok, nu har jag spenderat flera timmar med ChatGPT.

Det står nu utom alla rimliga tvivel att det rör sig om en mycket avancerad textproducerande mjukvara.
Men den är inte på något sätt revolutionerande eller magisk eller intelligent.

Vi får se hur mycket GPT5 klarar av, men än så länge uppger GPT4 att startrutan för en vit springare på damsidan på schackbrädet är h1. Vilket är nonsens, då h1 är startrutan för en av de vita tornen. Och GPT4 anser att rutan a4 är utanför schackbrädet, osv, osv, osv.
Citera
2023-04-07, 12:16
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ok, ChatGPT är inte så bra att jag skulle betala för det än så då blir det inget.

Jag funderar på att göra en ChatGPT-web-bot (för forum, instagram, facebook mm.) som klart och tydligt säger att den är en bot och använder sig av ChatGPT. Är det någon som kan ge lite guidning hur man ska gå till väga där? Selenium, Python och python-chatgpt tänkte jag använda mig av. Är det rätt väg?

Fråga Chatgpt. den hjälper alltid mig när jag ska programmera något, jag kan absolut inget om programmering.
Citera
2023-04-07, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Fråga Chatgpt. den hjälper alltid mig när jag ska programmera något, jag kan absolut inget om programmering.
Nejtack. Jag kan massor om programmering och jag har redan frågat ChatGPT om programmering med väldigt misslyckade resultat.
Citera
2023-04-07, 12:24
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Nejtack. Jag kan massor om programmering och jag har redan frågat ChatGPT om programmering med väldigt misslyckade resultat.

Du frågar på Flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in