Det bästa är när Viktor blir chockad, när Tora blir vald till storbonde.
Torpet dagens avsnitt
Går riktigt bra med uppdragen. Ett bra avsnitt, hade varit ännu bättre om sluppit Asiatous gnäll.
Torpets stjärna tuppen, ville självklart vara med i rampljuset.
Angående söndagens husförhör var det en fråga som jag inte tycker hör till vad som är relevanta kunskaper på en gård.
Det var frågan om Dackefejden. Den frågan tillhör i stället svensk historia.
Låt oss istället fokusera på gårdens största komedienn Tova som drog till med 1970-talet som gissning!
Angående söndagens husförhör var det en fråga som jag inte tycker hör till vad som är relevanta kunskaper på en gård.
Det var frågan om Dackefejden. Den frågan tillhör i stället svensk historia.
Nej, men stod säkerligen omnämnd i deras bondepraktika då det var ett bondeuppror som slogs ned och innebar både nya skatter och böter för bönderna.
Viktor är stor favorit för mig. Han håller distans till programmet och påminner om Master Plan Tobbe för tre år sedan. Han satt också och drog ironiska kommentarer i synkarna. Vilket även då flög över huvudet på många tittare som trodde att han var seriös. Sedan är Viktor sansad och lugn, det ger pluspoäng. Om han vinner Farmen må det vara hänt, för det han missar i reellt Farmenarbete tar han igen i spelandet.
Tora gillar jag också, som verkar ha bred kunskap och är även hon lugn. Adderat rationell och trygg i sig själv är hon svår att provocera. Potentiell vinnare, i alla fall värdig.
Eddie är svår att ogilla även om han är jobbig ibland. Han vill inkludera och månar om deltagarna. Om han sedan är värdig vinnare är väl tveksamt. Det är roligt med hans förmåga att vara med överallt men mest stå och underhålla de som jobbar.
Asi verkade smart från början men efter att ha sett henne trassla till snyggt ihoprullat fisknät framstår hon som trögtänkt. Är för gnällig också.
Christoffer har klockrena analyser om de övriga deltagarna och genomskådar bulllshit. Är liksom Eddie expert på att glida runt.
Asi framstår mer och mer som en gåta. Hon uppger sig vara gammal basketspelare, men visar inte mycket till lagkänsla. Kunde inte acceptera att Artin kompletterade gruppens arbete förra veckan, utan tjallade direkt till de nya kamraterna som kom till Torpet och ville att han skulle straffas. Om hon hade varit en lagspelare hade hon helt enkelt förklarat att de hade delat upp arbetet och gjort olika saker som alla tillhör Torpets sysslor. Fick också med dem på någons slags halvmobbing av honom då. Den här veckan klagar hon på att Sandra och Nebil skryter med vad de kan och att de tycker att de är bra. Har hon aldrig funderat på att avsikten från NSS sida antagligen åtminstone delvis är att psyka övriga deltagare? Ett känt grepp inom idrottsvärlden. Har hon ens hört talas om begreppet mental styrka?
Tora verkar lite för godtrogen och tyr sig till första som närmar sig, i det här fallet Sebbe. Det bådar inte gott.
Viktor och Eddie har spelat ut sig, de använder fel taktik när det gäller Tora. Tora vill ha en kompis på Farmen och slippa känna sig ensam. Jag tror att det är ett stort misstag att låta henne virvla runt fritt med Sebbe. Sebbe skulle behöva bli FK för att förhoppningsvis inte vinna Farmen, men tyvärr kommer hans taktik med att närma sig Tora att förhindra det.
Senast redigerad av Lokatten66 2023-02-20 kl. 10:37.
Trodde på artikeln igår men sen blev jag påmind av Glitterfian och kukflash att nej hon har ju faktiskt varit råkordad sen start så i call bullshit på den där PK-artikeln! 😂
Trodde på artikeln igår men sen blev jag påmind av Glitterfian och kukflash att nej hon har ju faktiskt varit råkordad sen start så i call bullshit på den där PK-artikeln! 😂
Hon har ett huvud i samma storlek som en silkesapas så klart hon inte kan va speciellt smart då det bara får plats med MAX en jävla hjärncell i den skallen som du skrev tidigare!!
Asi framstår mer och mer som en gåta. Hon uppger sig vara gammal basketspelare, men visar inte mycket till lagkänsla. Kunde inte acceptera att Artin kompletterade gruppens arbete förra veckan, utan tjallade direkt till de nya kamraterna som kom till Torpet och ville att han skulle straffas. Om hon hade varit en lagspelare hade hon helt enkelt förklarat att de hade delat upp arbetet och gjort olika saker som alla tillhör Torpets sysslor. Fick också med dem på någons slags halvmobbing av honom då. Den här veckan klagar hon på att Sandra och Nebil skryter med vad de kan och att de tycker att de är bra. Har hon aldrig funderat på att avsikten från NSS sida antagligen åtminstone delvis är att psyka övriga deltagare? Ett känt grepp inom idrottsvärlden. Har hon ens hört talas om begreppet mental styrka?
Tora verkar lite för godtrogen och tyr sig till första som närmar sig, i det här fallet Sebbe. Det bådar inte gott.
Viktor och Eddie har spelat ut sig, de använder fel taktik när det gäller Tora. Tora vill ha en kompis på Farmen och slippa känna sig ensam. Jag tror att det är ett stort misstag att låta henne virvla runt fritt med Sebbe. Sebbe skulle behöva bli FK för att förhoppningsvis inte vinna Farmen, men tyvärr kommer hans taktik med att närma sig Tora att förhindra det.
Du kan ha rätt men jag tror thicc-Tora är smartare än så och ser igenom hans bullshit men vi får väl se.
Fö. skulle jag då inte låta mig skrämmas av the Hutts ständiga tjat om att "man minsann kommer få det tufft" om man sätter hans feta knopp till FK. Liksom käft på dig tjockis!! Vill att han ska bli varse nu denna veckan så Gandhi kan redigera lite mer kuliga Hutt bilder på honom.
Läggmatch. 😂🤣 En sann fegis som kallar förlust beroende på att hon är korkad för läggmatch. 🤣😂 Hon har ju visat sig vara smart genomgående i programmet. Not. 🤣🤣🤣
Senast redigerad av Dormouse 2023-02-20 kl. 10:58.
Skrattade så jag grät av att Victor och Sebastian på allvar trodde att det var någon som snarkade (jo, katter kan låta så!) och sen går de med Toras hemmagjorda kratta i högsta hugg för att mota bort spöket/hustomten där uppe!
Sen Eddies uppspärrade blick och uttalande om Victor:
"Han börjar börjar bli galen va...ibland på kvällarna. Det är köttet."
Skrattar så jag gråter!!!
Senast redigerad av Zebrima 2023-02-20 kl. 11:41.
Du kan ha rätt men jag tror thicc-Tora är smartare än så och ser igenom hans bullshit men vi får väl se.
Fö. skulle jag då inte låta mig skrämmas av the Hutts ständiga tjat om att "man minsann kommer få det tufft" om man sätter hans feta knopp till FK. Liksom käft på dig tjockis!! Vill att han ska bli varse nu denna veckan så Gandhi kan redigera lite mer kuliga Hutt bilder på honom.
Du kommer inte bli besviken sålänge Sebbe the Hutt bara inte fakking vinner.