Citat:
Ursprungligen postat av
stanley74
Ja, om alla följde samma moral, då skulle det vara lättare att undvika krig, oavsett om man anser moralen komma från en Gud eller inte.
Varför säger du en Gud?
Räcker gott att säga Gud. Ingen tror att Gud är ett flertal. Snackar vi gudar så är det nåt annat.
Det finns Jesus och Guds ande.
Det råder delade meningar här på jorden. Gud är bland annat kärlek.
Jag undrar vad håller du på med egentligen. Försöker du vara konstruktiv på nåt sätt här? Vill du inte leva i sanning.
Tänk dig vad mycket underbart vackra saker det finns. Det finns barn med drömmar. Det finns såna sagolikt vackra djur. Frukter. Blommor ,dofter. Sånger. Färger.
Ja du kan till och med droga dig om du vill.
Vad är det för Gud du söker efter? Hur tror du Han vill att du ska vara om det fanns en vis äldste man. En prototyp måste det ju finnas.
Och vi kan läsa om Jesus och vad han lär oss. Det kan vi förstå.
Det finns metafysiska förklaringar till det mesta av dessa saker.
Jag vet inte vad mer du ber om.
Kom ägget före hönan? Är det viktigt för dig? Ja Gud måste finnas. Fadern. Jesus är sann. Vill du bli frisk? Be Jesus bota dig. Det är heligt. Vad är heligt för dig? Varför?
Jag ber Jesus göra mig bättre. Hjälp mig snälla Jesus! Jag har stora problem. Du ser mig. Jag tror du kan hjälpa mig. Du är där för mig. Kan du gripa in för jag står inte ut med mig själv. Gör mig någorlunda funktionell eller ta bort mig!
Jesus var det bästa jag kunde komma på. Nu när jag iaf är drogfri.
Inte för att jag är så bra på Jesus. Men det är ok. Han finns alltid där för mig. Jag kan bara göra mitt bästa. Det är ok. Men de här människorna är så körda. Detta salt.