2023-02-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vafalls. Duger inte Broder Titties styrd av de 10 gubbarna i USA åt dig?😜
Nu är det ju jag som följer överstepräster..
Vilket är väldigt ironiskt. Men jag spelar med.
Citera
2023-02-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Nu är det ju jag som följer överstepräster..
Vilket är väldigt ironiskt. Men jag spelar med.

Han kan faktiskt vara roande i sin enfald ibland.
Fast, tror man sig vara en av Guds utvalda så kanske man kan kosta på sig litet självbelåtenhet ibland😜😁
Citera
2023-02-19, 19:53
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ja, om alla följde samma moral, då skulle det vara lättare att undvika krig, oavsett om man anser moralen komma från en Gud eller inte.
Varför säger du en Gud?
Räcker gott att säga Gud. Ingen tror att Gud är ett flertal. Snackar vi gudar så är det nåt annat.

Det finns Jesus och Guds ande.
Det råder delade meningar här på jorden. Gud är bland annat kärlek.

Jag undrar vad håller du på med egentligen. Försöker du vara konstruktiv på nåt sätt här? Vill du inte leva i sanning.

Tänk dig vad mycket underbart vackra saker det finns. Det finns barn med drömmar. Det finns såna sagolikt vackra djur. Frukter. Blommor ,dofter. Sånger. Färger.

Ja du kan till och med droga dig om du vill.

Vad är det för Gud du söker efter? Hur tror du Han vill att du ska vara om det fanns en vis äldste man. En prototyp måste det ju finnas.

Och vi kan läsa om Jesus och vad han lär oss. Det kan vi förstå.

Det finns metafysiska förklaringar till det mesta av dessa saker.

Jag vet inte vad mer du ber om.
Kom ägget före hönan? Är det viktigt för dig? Ja Gud måste finnas. Fadern. Jesus är sann. Vill du bli frisk? Be Jesus bota dig. Det är heligt. Vad är heligt för dig? Varför?

Jag ber Jesus göra mig bättre. Hjälp mig snälla Jesus! Jag har stora problem. Du ser mig. Jag tror du kan hjälpa mig. Du är där för mig. Kan du gripa in för jag står inte ut med mig själv. Gör mig någorlunda funktionell eller ta bort mig!

Jesus var det bästa jag kunde komma på. Nu när jag iaf är drogfri.

Inte för att jag är så bra på Jesus. Men det är ok. Han finns alltid där för mig. Jag kan bara göra mitt bästa. Det är ok. Men de här människorna är så körda. Detta salt.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-02-19 kl. 19:56.
Citera
2023-02-19, 20:43
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Om Gud existerar, vill att jag ska frälsas, men klarar inte ens av att bevisa sin existens, vems fel är det?
Är det endast mitt fel? Jag har aldrig hört en troende säga att Gud är felet.
Kan du inte se att det varit en stor designer. Minst från början En stor arkitekt i farten här är jag rädd att du är rätt dum i huvudet. Jag kan ha fel.

Det finns en förening med "Gudsfolk" sen finns de andra vaga, obestämda och de rent illvilliga.

Det finns en del möjligheter i detta fysiska universum.
Det finns motsatsförhållanden från det goda och sunda. Herregud det finns liv och det finns död.

Är du designad för att vara sån som du är här? Du kanske inte kan begripa mer än detta per design.

Det verkar så. Jag har sinne för när folk luras eller det är nåt fuffens.

Du har som den varelsen du är så svårt att acceptera denna vetenskap.
Livet är bevis nog. Livet och kärleken. Det är helt outstanding. Fan att jag skulle bli sån här.

Men intresserad det är du. Det är ett bra tecken. Som du märker så är min dag inte den bästa idag.
Ber om ursäkt. Men det märks att folk jävlas så mycket. Säkert med goda avsikter och med "all rätt"
Senast redigerad av Ballooonie 2023-02-19 kl. 20:53.
Citera
2023-02-19, 20:46
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du har rätt "förmodligen", men det enda vi vet är den enklaste formen av liv, ett encelligt liv, och den konstruktionen är otroligt komplicerad.

Vi vet inget om att enklare konstruktioner kan överleva naturens element.

Nej vi vet inte.
Det är det upp till var och en att avgöra vad som är mest troligt.
Att en övernaturlig skapare eller naturens eget nycker lyckades skapa de första cellerna.
Citera
2023-02-19, 20:58
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nej vi vet inte.
Det är det upp till var och en att avgöra vad som är mest troligt.
Att en övernaturlig skapare eller naturens eget nycker lyckades skapa de första cellerna.
Hur kan nåt uppstå från ingenting om inte Gud säger till det att vara så det är.

Det är inte som när vi skapar saker ur intet. Ja just det. Nej det går ju inte. Herregud acceptera Jesus vad mer kan du göra annat än fåna dig.

Vad finns annars. En obestämd livsform. Jag avundas er faktiskt på nåt sätt. Denna galenskap är beundransvärd.
Citera
2023-02-19, 21:39
Medlem
Citat:
När har jag sagt att jag litar på allt som vetenskapsmännen säger? Och nej, det är inget val. Jag kan inte välja att aldrig tro på vetenskapen.

Så du kan inte välja att lita på något?
Citera
2023-02-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Så du kan inte välja att lita på något?
Nej, inte helt och hållet, jag behöver också anledningar. Det är inte bara ett val, som man kan välja vilken glass man ska äta.
Citera
2023-02-19, 22:18
Medlem
Citat:
Nej, inte helt och hållet, jag behöver också anledningar. Det är inte bara ett val, som man kan välja vilken glass man ska äta.

Att välja glass handlar inte om att lita på något.
Men du kan välja att lita på väldigt mycket utan minsta bevis, både skriftliga och muntliga vittnesmål.

Du verkar också aningen ambivalent gällande det här med bevis och anledningar. Å ena sidan ska du ha det, fast å andra sidan spelar det vetenskapliga förhållningssättet ingen roll i din vardag.
Kanske är det bara när Gud kommer på tal som det plötsligt blir viktigt.
Citera
2023-02-19, 22:30
Medlem
Citat:
Att välja glass handlar inte om att lita på något.
Men du kan välja att lita på väldigt mycket utan minsta bevis, både skriftliga och muntliga vittnesmål.

Du verkar också aningen ambivalent gällande det här med bevis och anledningar. Å ena sidan ska du ha det, fast å andra sidan spelar det vetenskapliga förhållningssättet ingen roll i din vardag.
Kanske är det bara när Gud kommer på tal som det plötsligt blir viktigt.
Återigen, nej, jag kan inte välja att lita på något utan bevis. Jag kan välja att låtsats gör det, men inte att göra det på riktigt.
Citera
2023-02-20, 08:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Att välja att inte göra något är absolut inte samma sak som att vara ovillig.
Ovillig antyder antyder att anledningar och motivation inte har någon betydelse alls, medan att välja att inte göra något tvärtom antyder att någon avstår att handla på goda grunder.
Hmm, nej.
Semantisk akrobatik för att rädda din kära kognitiva dissonans.
Du är helt enkelt för långt gången. Tyvärr.
Du är hjärntvättad.
Citera
2023-02-20, 10:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hmm, nej.
Semantisk akrobatik för att rädda din kära kognitiva dissonans.
Du är helt enkelt för långt gången. Tyvärr.
Du är hjärntvättad.
Ovillig beskriver inte precis någons vilja utan mer någons attityd. Man vill det man vill men är inte ovillig till allt annat.

'Villig' är ett lite konstigt ord/epitet eftersom det gör vilja till ett objekt (en villig) men vilja är subjekt i sin innersta betydelse.

Men det är Guds vilja att skeenden ska ha sin gång utom då han vill ingripa. Jesus säger att inte en sparv faller till marken utan att Gud tillåtit det. Jag drar slutsatsen att människor och åtminstone vissa djur inte dör utom då Gud tillåter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in