2023-02-18, 15:28
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretax
Hejsan. Kopierade en adress till flugsvamp 4 från Luffarn.com för att göra en beställning, förde över bitcoin från Coinbase men pengarna har, efter 5 dagar, inte synts till. Antar att det är phishing? Men minns att jag kontrollerade insättningsadressen som jag genererade på flugsvamps sida..

Kan man alltså inte lita på Luffarns länkar längre eller kan det ha varit något annat som gått snett?

Mvh
Kika på https://www.blockchain.com/explorer ifall pengarna har landat. Klistra in den btc-adress dit du skickade pengarna.
Rätt länk till FS börjar med fs4is64 och slutar med xc24qd.onion
Senast redigerad av Litteratur 2023-02-18 kl. 15:33.
Citera
2023-02-18, 21:49
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Väntat på en order i över 2v nu, hos en vendor som tydligen gått på semester..Plus en massa klagomål i dennes tråd.

Hoppas iallafall att de struntat i att skicka ut, hellre det än att Aina sitter på det. Blir ens adress rödad, flaggad eller vad det kallas? Så fort ett brev blir taget?

ddet skulle jag def. räkna med isf, men en polare fick på tleefoneenee att tullen beslagtagit i dec, bör få ngt papper om så är fallet, vöäntat 2 v i fredddags nu också.

provadeee 5 ordrar, de segast 2v men nu tror jag ej sist addyker upp alls...
Citera
2023-02-19, 01:08
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Tackar, gjorde en ticket.

Men satan vad man börjar bli trött och grinig, 3 brev som inte anlänt, 2st på över 2v nu. Förmodligen har jag blivit blåst. Massa dåligt snack i deras trådar.

Men i det fall där snuten plockat ens brev, håller de automatiskt koll på alla inkommande en bra tid framöver? Visst kan man skicka ett eget till sig själv och hälla i något så man kan se om de snokat?

Vilken vendor gäller detta? Du kan skicka PM.
Min erfarenhet är att när snuten väl tar ett så tar dom en hel del därefter.. Något slank väl in då och då.. Har 25-50 orders på ett marketplace och 44% av dessa är dispyter/leveranser med no show
Citera
2023-02-19, 10:01
Medlem
Är den någon annan som kommer in på ArcheMarket just nu? Sidan verkar ligga nere för mig.
Citera
2023-02-19, 10:04
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.G.N.A.C
Jag satt flera timmar igår och flera timmar idag och har försökt att hitta nån sida där man kan köpa bitcoins med Icabanken men det finns INGEN verkar de som och mitt Safello konto är fryst. Helvete va frustrerande det är alltså 😡😡😡

SNÄLLA kan någon hjälpa mig med en lösning så Pma mig är ni snälla för annars måste jag gå till bank kontoret på måndag och sen vänta på ett nytt bank kort.

Mvh

Skaffa Revolut
Citera
2023-02-19, 10:06
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begripen
Är den någon annan som kommer in på ArcheMarket just nu? Sidan verkar ligga nere för mig.

Fungerar för mig
Citera
2023-02-19, 10:11
Medlem
Citat:
Går inte köpa med Icabanken kortet där ☹️ men uphold ska de gå på när jag googlade. Tydligen har Icabanken restriktioner mot crypto eller vad de stod.

Tack för din hjälp iaf 🙏🏻

Använd revolut. Uphold är rent skräp.
Citera
2023-02-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
ddet skulle jag def. räkna med isf, men en polare fick på tleefoneenee att tullen beslagtagit i dec, bör få ngt papper om så är fallet, vöäntat 2 v i fredddags nu också.

provadeee 5 ordrar, de segast 2v men nu tror jag ej sist addyker upp alls...

Närmar mig 3v nu, så jag kan nog glömma mitt godis nu.

Lägger du 5 ordrar typ samtidigt?
Det skulle jag passa mig för!
Citera
2023-02-19, 14:23
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretax
Hejsan. Kopierade en adress till flugsvamp 4 från Luffarn.com för att göra en beställning, förde över bitcoin från Coinbase men pengarna har, efter 5 dagar, inte synts till. Antar att det är phishing? Men minns att jag kontrollerade insättningsadressen som jag genererade på flugsvamps sida..

Kan man alltså inte lita på Luffarns länkar längre eller kan det ha varit något annat som gått snett?

Mvh

Undvik Luffarn’s länkar — har visat sig var ren phishing.
Undvik FS och signa upp på Archetyp som är en stabil marknad. Skicka PM för länk
Senast redigerad av moment-of-truth 2023-02-19 kl. 14:49.
Citera
2023-02-19, 16:07
Medlem
Citat:
Jag satt flera timmar igår och flera timmar idag och har försökt att hitta nån sida där man kan köpa bitcoins med Icabanken men det finns INGEN verkar de som och mitt Safello konto är fryst. Helvete va frustrerande det är alltså 😡😡😡

SNÄLLA kan någon hjälpa mig med en lösning så Pma mig är ni snälla för annars måste jag gå till bank kontoret på måndag och sen vänta på ett nytt bank kort.

Mvh
Har du testat paxful? Dom har så man kan swisha,dock köper du för 4000kr så får du kanske 2.9k så jävligt dyrt men kanske värt när man är desperat haha
Citera
2023-02-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfonso905
Har du testat paxful? Dom har så man kan swisha,dock köper du för 4000kr så får du kanske 2.9k så jävligt dyrt men kanske värt när man är desperat haha

Jag såg de men det är de fan inte värt alltså.
Citera
2023-02-19, 16:46
Medlem
Citat:
Jag såg de men det är de fan inte värt alltså.
Håller helt med dig om det, har haft både Swedbank och Handelsbanken men blivit spärrad från båda då dom misstänkte penningtvätt när jag köpte/sålde bitcoin, nu har jag Skandia och Marginalen,ska testa med Marginalen i mars och se om det går att köpa direkt till typ cake wallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in